• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Maria - Hoppas att du/ni har överseende med att det inte är så välstädat. Ska försöka dra över det i morgon bitti, orkar inte nu...Skyller allt på Örebro resan

Hörde rykten om att Patric kryper!!!

• Solhöjden

Petra - Ingen städ panik nu.... Lugn o fin bara!! Patric har börjat stå på alla fyra (händer o knän), han skjuter upp baken och gungar fram o tillbaka. Sen rullar han o hasar sig på magen framåt tills han kommit dit han vill..... Han gick förövrigt igenom 6-månaders "besiktningen" idag hos Dr Krook!
    Vad tycker Jonas om gåstolen? Hjälper storebror till att göra fart?

• Peand

Maria - Åh, fick ni doktor Krook.....Vad skönt att han också gick igenom, ja alltså Patric!!
    Den lilla stund Jonas hann sitta i sin nya stol var han jäteglad men sen blev han akut trött, var över nattningstiden så det är väl förståligt. Jepser puttade på och Jonas sprang, vet inte vem som skrattade mest

Vi ses i morgon...
    Eva hade visst ringt i dag när jag var i Örebro, men ingen var ju hemma. Upptäckte det nu på presentatören....Vill inte ringa så här sent men hon hade väl hört av sig igen om det hade varit något...

Nu ska jag ta lite "kvällsfika" - kyckling!!!
    Godnatt!!

• Peand

Godmorgon på er alla önskar Petra och en gnällig Jonas.....

Puffar upp lite

• Druvan

Hallo!

När man ger smakisar, ska man bara ge 1 gång om dagen då eller?
    Har gett Kevin nu i 5 dagar och funderar om man ska öka på lite.
    Hur gjorde ni med era bebisar?

• Peand

Jessica - Det beror helt på hur Kevin tycker att det är att äta. Gillar han det är det bara att "sleva" på lite mer. Är han inte så glad i det tar man det lite lungt och inte så stora mängder tills han lär sig (förhoppningsvis) att uppsakatta det.
    Jonas gillade mat från första stunden och jag provade bara några dagar med varje sort innan jag bytte. Avstod dock från allt för färgglada maträtter då han kräktes ganska mycket.....
    Efter att ha kört igenom lite olika grönsaker och potatis drog jag till med kompletta måltider direkt, vilket passade honom.....Men som allt annat när det gäller barn är det väldigt inviduellt, så du får testa dig fram om han är mogen för lite mer/större prover.
    Kan berätta att min kräkande son hhar blivit mycket bättre sedan han började äta riktig mat. Kräks inte allt lika mycket längre

• Morots mamman

Petra :: är din pojk lika matglad som min maximus vill lixom inte ha nå äckliga pure´r utan de ska vara köttfärssås å spaggeti från 1 år å i morse drog han i sig 300ml välling i ett svep... skulle va kul å se vad knottis väger nu måste springa ner till bvc nästa vecka.... Ja ha va har ni hittat på i dag då?

• MaLevi

Jessica: Jag gav Levina först smakisar i 2-3 dagar, en och samma och sen ökade jag på ed samma smak. Sen när jag hade provat 3-4 sorter så började jag blanda ihop dom och nu så blir nytt med gammalt, kan man säga Svårast var ärtor att introducera men nu efterhand så går det tillsammans med annat. Lycka till!

• MaLevi

Hm...känns så konstigt att vara hemma idag, onsdag Jag brukar ju vara i skolan men samtidigt är det skönt att slippa oxå Nästa onsdag är sista gången och sen är kursen slut. Alltid spännande att vänta på resultatet, godkänd eller inte

Svar på tråden LindeMammor05