• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • englamax

skulle vi på Lum..och i så fall vilken måndag vart det?

• MaLevi

Kikar in en kortis för att undra varför man känner sig SÅ sjuk på morgonen och kvällen men inte mitt på dagen *undrande*?!?! Känner mig som jag bara vill sova fast jag BARA har en lite rinnig näsa *rycker på axlarna* men livet går vidare.

Blir det inte baka idag blir det imorgon. Ska ge mig på att baka Polkagrismuffins & After Eight muffin och sen en viktväktarkladdkaka. Vet ju aldrig om mina middagsgäster bantar eller inte Har inte riktigt hängt med i svängarna på sista tiden Bra att ha lite av varje i fall att

Nej, nu ska jag göra lite nytta. Läsa lite litteratur och baka eventuellt

Visst ja, Isfolket är underbara men glöm inte Häxmästaren & Ljusets rike. Serien som kommer efter Isfolket Har läst dem alla och älskar dem Som ni kanske förstår är jag en hängivet Margit Sandemo Fan

• MaLevi

HALLÅ!!! Var är alla? Är det något på TV som jag missar...hm...bäst att gå och kolla

• balluran

här är en till som läst isfolket, synd att dem inte går att låna på bibblan.....äger inga själv längre..

• Brodsmulan

Ni som har lite större knoddar.. jag funderar lite.. när börjar de få lite längre sovstunder? Alltså nattetid, kommer itne ihåg sån't där känns som en evighet sen Just nu så vaknar han ju 1-2ggr varje natt, när börjar detta tunnas ut? Sova hela natten tar väl ett par månader kanske.. eller?

• englamax

huuuu* kan juh säga cicci att max sover inte hela nätter änn och han blir 7 mån..jag har inte lidit av det föräns nu när han vaknar och gallskriker (tänder) innan dess så vaknade han ock käka 1 gång och tänkte att jag skulle börja ge han vatten den gång på natten han vakna men så började tänderna gro och då vill man juh ge han tryggheten...så av mig kan du inte få nått vettigt svar! men jag har för mig att det är svårare för ammande att sluta ge mat på natten då dom känner lukten när dom vaknar till.. du ammar eller? max käkade var 3:dje timme fram till han va kanske 3 månader..kommer inte ihåg men nåt sånt när han trappade ner till 1 gång/ dagen men jag vet att petra som ger ersättning och carolina har fått sova hela nätter lääääääääääääääääääääääääääääääääänge!! hm*

• englamax

cicci- 1ggr/natt skulle det stå inte dag!

• Brodsmulan

Johanna, japp, jag ammar 95% iallafall, ungefär var andra-tredje dag så får han 50-100ml ersättning inför natten, beror på hur stressad jag varit och hur jag ätit.
    Men annars så har han rätt fasta tider, vaknar runt 6-7 på morgonenå käkar, sen 9 å 12, 3, 5, å 7 och vid 9-tiden får han tillägg ibland då då.. de dagar jag inte ger tillägg är de nätter jag får gå upp 2ggr, antingen vaknar han en gång mellan 2-3tiden eller 2ggr då vid 00-01 och 04-05.
    Hmm.. hur mycket äter han då då.. 8-9ggr på ett dygn, det är ju inte så farligt, håller 3h fram till em och där blir det ju så tunnt och näringslöst så då blir man ju en halv mjölkkossa. Men finns mycket bra på tv man kan kika på

ah, köpte du den sv/gula/beige vagnen till max, trodde du skulle köpa den som va grön/orange/beige.. men de är snygga helt klart.

Nu ska jag snart beställa cross till lillemann, vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga, förhoppningsvis så kommer kusin vitamin upp och hjälper mig så jag kryssar i alla rutor rätt. En 70cc får räcka, fanns det och 125cc och då 'fegar' mamma ur nää.. men jag vill inte att de ska hända han nått p.g.a. att han inte kan kontrollera cykeln. Men skitbra detta ställe.. kan man hämta i Fagersta www.sweimport.se/index.htm och slipper då frakt på 800:- så även om de kostar 5200:- så blir det inte mycket mer än alla billiga direktinporter som tar runt 4-4.500:- eftersom en megafrakt tillkommer.
    Nu är det ju bara å bestämma färg.. frågade Morgan litegrann vilken färg han gillade.. kikade faktiskt på crossarna med honom även fast det ska bli en födelsedagspresent.. nja, storebror ingår i den också, inte bara hans inte, men han som 'får' den. Men blir inte mycket till julklappar till herrarna istället. Ett maxbelopp på födelsedag är 3000:- (räknar bara på typ som tv-spel som kan kosta ett par tusen, är sånna saker de kan önska sig.) och sen är den 1000:- var kvar att dra bort från julklapparna så mja, 500:- max är vad jag kommer lägga ner på julklappar så då får de allt begrunda vad de vill ha.
    Får på tok för mycket julklappar iallafall.. tycker det käns lite surrealistiskt ibland.

• englamax

cicci- ok. ja det e ett pass när dom e sädär små!

petra- jo det där att killarna drar sig i örat! syrran sa att jag skulle ringa akuten igår för max..max har juh vaknat och gallskrikt en timme efter läggning och mitt i nätter , är snorig/täppt och drar sig i örat men jag har juh trott tänder men så sa syrran igår att det kan va öroninflammation och att jag måste ringa akuten så jag löd order dom blev lite oroliga på akuten (prata 20 min med dom) men det fanns ingen öronläkare där så jag skulle proppa alvedon och ta kontakt med läkare el bvc i dag på morgon så nu har jag fått tid...det är säker tänderna (han sa inget om att dra i örat hade med tänder att göra)med bäst att kolla en gång för mycket änn en gång för lite, han har symtomerna för öroninflammation förutom att dte inte rinner gägg i örat..vi får se!

• Brodsmulan

johanna.. uscha, men bra att få veta så han kan få örondroppar så det blir bättre.

Svar på tråden LindeMammor05