• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • MaLevi

Godmorgon på er!

Ni har väl ändrat tiden? Här vill Levina absolut inte veta av att tiden ändras, att en timme kan göra så mycket

Idag ska vi på 2 års-kalas! Hoppas bara att det blir roligt

• Brodsmulan

Japp, här har vi ändrat alla klockor.. men jag är jätteglad att tiden blivit ändrad, för då fick lillkisen bättre tider inför skolan normalt så äter han vid 7 och sen runt 9, nu blir det 6 och sen vid 8, perfekt eftersom jag ska till skolan till 9, har varit lite fundersam över hur jag skulle lösa det, men nu blev det ju löst ändå stackarn får dock vara hungrig en halvtimma-timma innan lunch, normalt äter han mellan 12 och halv ett, nu skulle det betyda 11/halv tolv.. vi har lunch 12.. aja, går ju ingen nöd på han då inte.

• Peand

Lugn söndag även här ser jag....

Vi har också kommit ihåg att ändra klockorna men tänk om man hade en knapp att ändra Jonas med också. Var lagom kul kl 05:15 i morse och vad hjälpte det att säga åt honom att vi hade ändrat klockan och att han skulle sova minst en timme till!! Jag/vi är inte vana vid att vakna så tidigt. Nu gäller det bara att hålla honom vaken till normal lägg tid så att allt blir som vanligt igen

• Brodsmulan

Så var det dags för halloween disco igen då jag vill åsså gå på disco *skrattar* guuud så roligt att klä ut sig, tävla i olika saker och bara dansa å ha skoj. Är en klasskompis som fyllt år som håller disco. Blev så ledsen när jag insåg att halsbandet jag köpt in åt honom, ett sån't läderhalsband med en skrämmande döskalle i var helt poof borta. Så det blev till att panikhandla igår, varken bra eller roligt *suck* men vad göra. Det är detta huset i ett nötskal, saker försvinner och dyker upp några veckor senare när man itne alls behöver dem igen, men så har det varit hela tiden som vi bott här.. nå'n som vill busa med oss gissar jag på.

Hade på regnskyddet på vagnen för första gången idag, vilket skumt skydd, finns ingen lucka frampå det, är helt tätt.. men så kom jag på att det fanns små lufthål på sidorna, små cirklar om 5mm men nog känns det lite halvlustigt när det inte är öppet rakt fram som det var på de gammla.. fast det är nog så när man blir äldre, förändringar är skrämmande

Maken min kom hem igår med en så'n ljuslykta man ska hänga i fönstret, ett stort rött hjärta i glas med smideskanter.. ska man ha värmeljus inuti, har en blå stjärna i köket som jag fick av mina kursare när vi hade mist Ludwig, jättefina är de.
    Men varför fick jag nu den, jo för att jag bara var så snäll och fixade och donade med allt (kul att han märkt det ).. he, he.. tror ni jag köpte den förklaringen? Inte en chans.. och visst fanns där baktankar bakom också det där intima går ju på sparlåga.. ehm rättare sagt obefintligt.. men känner sig ju mest som en trött mjölkmaskin så är ju itne så konstigt heller å vem försökte inte lite fint.. men tyvärr, så länge efterdelen är kvar så får han allt ge sig till tåls presenter eller inte stackars krake va

• Brodsmulan

Petra.. ja, gå upp redan vid 5 är lite väl tidigt.. huuu.. fast det fick jag göra länge, länge med de stora grabbsen, Rasmus vaknade alltid mellan 5-6 på morgonen och jag var den enda mamman ute i lekparken innan 7 vill jag lova, men vad göra när de vaknat vid 5 och var totalt rastlösa och ville ut.. jo, gå ut. Får hoppas han kommer tillbaka till samma tider igen för visst är det smidigt, inte minst när man har större som ska iväg till skolan.

• Peand

Cissi - Ja visst är det så. Man är ju beroende av att rutinerna fungerar och jag tyckte att vi hade kommit in i ett bra flyt. Svor lite i morse över den helt galna idén att ha sommar och vinter tid...Dumt påhitt....

Så du får presenter du Han är ju påhittig iallfall.....
    Kan ju trösta med att det är väl inte alltid på topp här heller. Jag och mina p-piller kommer ju inte riktigt överrens och att nästan konstant gå runt och blöda gör ju inte att man känner sig så sexig...Ja, fast du vet ju precis vad jag menar.... Önskar att jag fick slänga dessa piller åt pepparn....

• Brodsmulan

Petra.. är det gullkroppshormonet du reagerar på också måntro? Jag har aldrig kunnat ha p-piller, hade konstanta småblödningar jämt. Efter Morgan testade jag med spiral, hade ett mindre helvete i 6mån, första fyra va rena nigarafallet och kommande 2 lite bättre iallafall, men sen helt utan i 4½år!!! gud så skönt.. men orkar inte riktigt med det där halvåret innan. Men ska testa p-stav nu den 16e, de räcker ju i 3år, fast blir det som jag vill så blir det bebisplanering till nästa sommar igen lagom med närmare 2år mellan Joachim och litet syskon. Kaske lite dumt med stavarna då då.. kan man sätta in enbart en måntro det borde ju räcka 1år då då.. kostar ju inte lite heller, 1600:- tror jag det var, men tror det är 3 stavar de sätter in.
    Enda p-pillret som funkat lite för mig, har testat 6 olika sorter, är minipiller och hur säkra är de på en skala *s*

• Peand

Cissi - det är tyvärr redan mini piller jag har....Får inte äta "riktiga" piller då jag har/har haft en tendens att få högt blodtryck. Innan Jepser åt jag dock minipiller och en kort tid efter honom också och då var det aldrig några problem. Nu är jag inne på andra minipiller testet, bytte märke för lite mer än en månad sedan. Med dessa verkar jag inte blöda varje dag utan har uppehåll ca en vecka innan det drar igång igen. Har bara ätit dem en 1½ månad så jag får väl ge mig till tåls...
    Har hört både + och - om spiraler och är lite tveksam....Stavarna har jag bara hört + om men jag hoppas ju på att maken ska ändra sig....Tills jag vet att det är helt kört läge fortsätter jag med mina piller...Då kan man ju sluta på dagen

• Brodsmulan

Petra.. ja just att behöva ha blödningar konstant i 6mån är ingen hit. Dessutom gjorde det svinont att sätta in den, många säger att det inte känns men det upplevde jag att det gjorde det med råge, ta ut den däremot kändes inte så farligt.
    Jag väljer p-staven för att jag pallar inte många sprutor och kan då utesluta p-sprutan.
    Men iom att jag haft benpropp så vill jag egentligen inte ha preventivmedel alls, att man är överviktigt samtidigt är ju också minus. Kändes ganska skönt när jag fick äta trombylen, den tunnade ju ut allting, risken va borta, är livrädd för att få fler proppar, men är väl för att mamma dog i hjärnblödning och farmor hade en stroke för 3år sen.. lite hjärnspöken.

• Isaccc

Mysan - Vi har väl inte direkt tränat men han har börjat mer och mer att härma vad vi gör båda med händerna och olika ljud som han härmar när vi låter. Så vi har uppmuntrat och sagt hej typ varje gång han har höjt handen.

Svar på tråden LindeMammor05