• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Kaplin - Tusen tack, då kan man andas ut nu då Ta väl hand om dem!!

Linda - Vad kul att han börjar vinka, en speciell känsla.

Sitter här och väntar på att min kära mor ska komma och hämta mig då vi ska till Örebro (igen!!) och gå på villamässan. Gissa om jag ska spana på braskaminer
    Jesper ska leka hos en kompis oc Jonas ska få vara alldeles själv ned pappa och mysa hela dagen.

Ha en bra dag, ses sen!

• matsdotter

Petra då kanske vi ses. Om inte lycka till med kaminen

• MaLevi

Johanna: Skönt att höra att allt är bra med Maxen. Vi blev lite oroliga, men som tur var blev det kortvarigt eftersom jag inte hade läst att det var något förrens jag gick genom sidorna nu (invecklat blev det men ändå )

Cissi: Vet inte vad jag ska säga egentligen. Har inte själv varit med om det men jag kan tänka mig att första året är värst. Vet när minmorfar gick bort första året var värst, nu, ja det är nästan så jag skäms med ibland glömmer jag bort honom (skäms på mig). Visserligen var det 13 år sedan han gick bort men han var MIN morfar. Om du förstår vad jag menar. Skickar *tröstkram* iallafall.

Linda: Har du tränat honom att vinka eller kom det av sig själv? Jag undrar för jag vill att Levina ska vinka och är nog ganska jobbig från hennes håll sätt Träna, träna, träna säger jag

Petra & Karolina: Jag vill oxå följa med på hem och villa mässan Men här sitter jag med min uppsats och Levina sover och karl är ute och snickrar. Ja, ja snart är det slut på en kurs iaf Kolla runt lite åt mig oxå!!!

• MaLevi

Visst ja!

Var och babysimmade idag och då träffar vi Elin & Linus. Vi undrar om det blir någon fika nästa vecka? Tänkte höra lite här inne eller oxå så bestämmer vi något på kyrkis på tisdag. Det har ju varit ont om fika just nu men jag försöker fixa ihop en lista iaf.

Fika/lunch. Kingsgården, Dag: Tid:

Jenny & Levina
    Elin & Linus

• Peand

Jenny - Vi hänger gärna med och fikar men inte på torsdag eftermiddag = BVC gruppen då!!

Fika/lunch. Kingsgården, Dag: Tid:

Jenny & Levina
    Elin & Linus
    Petra, Jesper & Jonas

Måste bara berätta att nu blir det fest i stugan....
    Var och handlade på COOP i Lillån och köpte J U L M U S T
    4,5 liter står nu i skafferiet....Så i kväll ska jag njuta av ett stort glas, men först ska ungarna sova, det ska vara undanplockat och rent så jag bara kan sitta där och njuta.
    Jösses vad jag längtar...

Karolina - Hittade du något intressant på mässan?
    Själv köpte jag några tidnigar och pratade med sotaren. Så nu är det _bara_ att kolla om vi har någon murstock som går igenom vardagsrummet (tror att vi vet vart den är) och ta hål i den så att de kan komma och provtrycka den. Skulle skorstenen visa sig vara ok så blir det ju en hyfsat billig historia beroende på vilken spis man köper men annars kommer det springa iväg i hiskliga summor och det vette katen om det är värt. Fast jag kan ju inte riktigt klä på mig mer kläder här hemma. Satt med fingervanter på mig inne häromdagen . Visserligen har vi 20-21 grader inne men jag fryser ju så. Hoppas att det blir bättre när jag börjar äta igen

• Peand

Jenny - Glömde att jag kan fika vilken tid som helst på dygnet nästa vecka. Jesper har lov och jag är inte beroende av 12:40 tiden. Skönt!!!

• MaLevi

Petra: Då kanske vi kan slänga oss ut och gå en sväng oxå? Hur blir det på tisdag? Får vi rum alla i en bil eller???

Är det någon som vet om det är något bra på tv:n ikväll???

• Peand

Jenny - visst får vi rum alla i en bil på tisdag. Men det kan vi återkomma till när det drar ihop sig...
    Tv:n.....Tror att ondskan skulle går på någon kanal, men här hemma vill Jesper titta på Tvtoppen så det är väl vad det blir för oss också Annars tror jag att det som vanligt är ganska dåligt....

Stannade bara här när jag gick förbi och både Pelle och Jonas undrar nog vart välligen tog vägen.Oppps I did it again.....

• Molaris

Petra och Karolina - var det trevligt på mäsan? mycket folk?
    Vi installerade en kamin för några år sedan! Helt underbart! Är värt varenda krona! (nästan).Specielt eftersom våran bergvärme inte fungerar ordentligt. 10 grader inne är ingen hitt!

• Peand

Cissi - Ja, det var ganska trevligt på mässan. Men mycket värmepumpar, fönster och annat som kanske inte är så jätte intressant. Visst har jag en dröm om att kunna byta ut alla fönster i huset till energiglas och helt plötsligt bara få två rutor att tvätta emn det kan vi ju bara drömma om. Har ju knappt råd att byta ut ett fönster, än mindre hela husets...
    När vi var där var det faktistk mindre folk än vad vi hade förväntat.
    Ja, kaminen är mer lockande för var dag. Dessutom stod det i tidningen att de tror att det ska bli en riktig vargavinter, värsta kylan på 10 år...Har jag inte installerat en då så kommer jag hem till er

Svar på tråden LindeMammor05