• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • krissy81

Hej!

Någon som vet om nån som använder babysemp? Har två paket som det ser ut som att jag inte kommer att använda, synd o behöva kasta.....

Kristina o Lucas

• Peand

Cissi - Vet inte om törs säga det med både Jesper och Jonas har sovit hela nätter från det att det har varit 2,5 - 3 månader.....Jonas somnar vid 19-19:30 tiden på kvällen och vaknar någon gång mellan 6-7 på morgonen. Passar ju våra vardagar perfekt
    Dock har jag ju inte lyckats amma någon av dem ordentligt, Jesper helammades i 1 ½ månad och Jonas har aldrig helammats. Om jag ska gnälla lite om jobbiga nätter så var det väl i början med Jonas. I och med att han hade lågt blodsocker var han tvungen att äta minst var 4:e timma dygnet runt. Så jag fick ställa klockan på natten och väcka honom. Hade han fått bestämmt så skulle han nog ha sovit över något mål. Sen när vi trodde att faran för blodsocker fall var borta så lät vi magkänslan bestämma och lät honom sova tills han vaknade och var hungrig. Kan berätta att det är lagom mysigt att sitta mitt i natten och "tvinga" en nyfödd att amma och skedmata sedan med tillägg. Tog en timme varje gång. Han var ju inte hungrig ens!!

Johanna - Aj du!!
    När Jonas har somnat för natten brukar han ibland vakna med ett illvrål efter drygt en timme. Detta har han gjort till och från men häromdagen reagerade både Pelle och jag att han har gjort det varje kväll i minst en veckas tid...Har trott att han har drömt något.
    Att han skriker ibland och drar handen vid örat har jag också trott beror på tänderna.
    Mamma tipsade mig om att man skulle trycka på ett visst ställe så kunde man märka om det var något med öronen, och det har han inte reagerat på.
    Hör av dig så jag/vi får veta hur det är med Max!!!

• Peand

Johanna - Hur går det!!!!!!!
    Börjar snart bli orolig.....

• Brodsmulan

Ja, det är inte riktigt likt Johanna att inte vara inloggad på hela dagen.. hon har inte varit in sedan halv nio imorse.. bara det itne är nått allvarligt med lillkisen.

Idag är grabbsen i Ramsberg på Halloweeen disco, är 6orna där uppe som annordnar till klasskassan lite roligt, mellan halv sju och nio får de vara där. Så vi va in till Rya, där hade de masker till barn, på Mejk hade de lite roliga men alla va ju till vuxna.
    På söndag ska stora killen på disco igen, en klasskompis som fyllt år och ska ha halloween disco, mycket halloween här så blir det ju vandling nästa helg också.. vilket jag ogillar, för jag anser att all helgona är all helgona och det blir lite förstört på så vis.

Uscha.. börjar få lite ångest inför det. Va precis på allhelgona helgen förra året som Ludwig dog, troligen just på den dagen enligt läkaren, hemskt att tänka att han dog när vi va på kyrkogården. Men lär väl ta sig igenom både det och hans födelsedag, även om det känns ganska surt just nu, ilskan man lärt sig hantera bubblar upp igen.

• Peand

Cissi - Mitt halloween spöke (eller rättare sagt spökjägare) har precis kommit hem från sitt disco. Här i Vedevåg är det 18-20 som gäller för barnen från 0-3:an.
    Håller helt med att all helgona är all helgona och inget annat.... Hallowen lyser visserligen upp hösten men tillhör inte riktigt all helgona tycker jag. Har sträckt mig till att gå med på att ha en pumpa utanför dörren för det lyser upp så fint i november mörkret.
    Förstår att du går mot en tung och jobbig tid nu.....Kan i och försig inte föreställa mig HUR tungt och jobbigt i och med att jag aldrig har varit där men jag kan tänka mig hur det måste vara. Tänker på dig och din familj!

Johanna - Var är du????
    Hoppas att du sitter hos svärföräldrarna och äter något gott och Max ligger i famnen nöjd och frisk.....Men det är inte utan att jag blir lite fundersam......

Dags för fredagsmys i stugan

• Brodsmulan

Nä, jag kan väl inte rakt kalla mig kristen, men visst har jag en form av en personlig tro och då går det mig rakt emot att på så sätt förstöra den fina och lugna som all helgona är, där man minns sina nära och kära och byta ut den stämmningen mot bus och spökerier. Sen just förra året ger mig än mer motstånd, jag mådde väldigt väldigt dåligt den dagen, men ignorerade så många olika tecken just för att det skulle stressas med handel, besök på kyrkogården och en del annat bara för att de skulle hem och ut och gå bus eller godis.. om jag haft det lungt, hade det då varit annorlunda är tanken man har, om jag hunnit tänka och känna efter. Nä det spelar ingen roll hur mycketm an tänker efter, det blir ju ingen skillnad ändå, men samma nöje som jag haft att dekorera innan har jag inte längre, men visst får grabbarna gå på discon och ut och vandra, deras helg ska inte bli förstörd men jag roas inte av det alls.
    Å jobbigast är att vi har lektion den 10e, men jag tror jag kommer hålla mig hemma då, tror inte jag kommer palla sitta på föreläsning och hålla god mask där. Men det är som de säger, första året är det jobbiga och man får väl se det ljusa i det hela, det året är nu snart slut.

Kvällens diggilo va mysigt, snacka om duktig de va på remsorna lill och han karln nu ska det bli spännande å se vem som åker ut i Idol.. hoppas faktiskt Sibel får åka någongång för hon har ju varit med förra året, känns lite förbrukad, även om hon är jäkligt duktig så är det ju lite en andra chans för henne.
    WOW... Daniel kritiserade Sibel.. är inte hon hans älskling????

• Peand

All helgona här hemma hos oss innebär också att man minns sina nära och kära och framför allt Jesper har ett behov av att prata om de han saknar. En liten tänkare till son jag har. Han brukar så gärna vilja följa emd till kyrkogården och tända ljusen, men vi väntar till kvällen när det är så fint och stämmningsfullt med alla ljus. Senast idag pratade han om sin farfar, han dog när Jepser var 3½, och berättade för mig att han tror att hans farfar är med och ser vad vi gör fast han inte lever idag. Har inte påverkat honom då jag tycker att han är för liten att "prakas" på min tro som är precis som han säger....
    Om om inte hade varit kan man ju alltid fundera på hur saker och ting hade blivit. Förstår att det i ditt/ert läge är ännu mer funderingar på om man hade kunnat ändrat utgången. Men precis som du skriver så blir det ju ingen skullnad att gå och älta det, även om det nog är naturligt att göra det. Och första året är väl alltid det tuffaste. Sorgen kommer ju aldrig att försvinna men det ska ju förhoppningsvis bli lättar att leva med.

Fick inte se Diggilo utan blev hänvisad till hela IDOL för en gång skull. Måste faktiskt säga att jag tycker inte att det finns någon klockren vinnare, ena gången är de jätteduktiga och andra gången är de på gränsen till falska. Ojämn kvalité, tycker jag iallfall.
    Men vem är jag som ska dömma dem? För många många år sedan frågade jag min kära make om han tyckte att jag skulle ställa upp i Fröken Sverige eller Melodifestivalen. Bör tilläggas att jag vid det tillfället faktiskt vägde (nu skäms jag) nämre 140 kg... Svaret jag fick var att han trode att jag hade större chanser i Fröken Sverige tävlingen. Det säger ett och annat om min sångröst....Plus i skolan fick jag höra på ett kvartsamtal att jag sjöng bra - i kör!!! Höjer ju inte självförtroendet.....
    Uppsakttar därför när Jonas sovervid sångstunderna när vi är på kyrkis

• Isaccc

Hej det var länge sedan !! Hoppas allt är bra med alla för det är det här iallafall.
    Dagarna rullar på och Isac växer och blir stor. Han har nu fått två nya tänder där uppe och kan nu vinka och låta som ett monster!!
    Kram

• Brodsmulan

Hi, hi.. passar väl lagom till halloween att han kan låta som ett litet monster åååh va gosigt det är när de lär sig vinka, det är nästan lika gott som första riktiga leendet, speciellt när de vinkar genom att vika ner fingrarna i handen.. vilket litet snöre du har Linda

Men så besviken jag är på Idol.. min älskade Jonah är borta *surar* jag som så trodde på att han skulle vinna.. aja, tror på Clabbe, många glömde rösta, så måste det vara så söt han är och sjöng så bra hela tiden. Men, men.. idol går vidare utan Jonah. Båda mina favvisar borta, både han och Maria, blir väl säkert hon påskäggs tjejjen som vinner, kommer aldrig ihåg hennes namn, hon med det lysande håret.

Petra.. du, jag sjunger hellre än bra, men avstår inte från att vara med att sjunga både i combo och dobbido den som misstycker får sätta in hörselskydd

Jag tror precis som du att de vi mist inte är borta, inte minst för att jag tror på andevärlden och de delarna, jag tror inte att detta livet är slutet, det är början på ett nytt bara. Mina barn har varit precis som din Jesper, tyckt det varit trevligt att tända ljus och bara ta det lungt, fram till förra året, då blev det hysteri kring halloween, nu i år däremot är det lite lugnare på den fronten men tycker att är halloween här för att stanna så bör man fira det på den helgen, alltså denna helgen för halloween i usa är sista helgen i oktober och inte första i november som all helgona är.

Hoppas du skriver så fort som möjligt Johanna hur dagen gått. Man blir ju lite smått fundersam på avd som händer närm an är van att 'se' dig online. Hoppas verkligen allt är bra med er.

Men nu är dags att leta kudden.. Kenneth jobbar hela helgen så lär försöka sova så jag orkar med de små monstren imorgon *s* ska nog ta och dra ut dem på en långpromenad imorgon, får de ur sig lagom med energi och kanske inte behöver bråka med mamma på kvällningen.. försöka kan man ju, annars är de duktiga på att utnyttja läget får man nog faktiskt säga, men va nogj ag också själv som liten.. huu när pappa va borta att styvmor min fick höra bra nog, man är ju inte dum.

Take care.. natti natt *kram*

• kaplin

hörde att ni är oroliga för max å johanna, dom är här hos moster å blir ompysslade, det är Max tänder som trycker mot örat så det va ingen fara, bara att proppan med alvedon å vänta tills tänderna kommer!!!!!!!

Svar på tråden LindeMammor05