• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Godnatt på er tjejer....
    Nu är det Blåljus på 3:an som gäller och sedan ska här läsas.......

• Malmhagen

Ska oxå läsa Mias bok snart...Ska bli så spännande...Föregående böcker kunde man ju inte sluta läsa.....

• Morots mamman

Petra:: ne jag har vänat på tänderna i snart 4 månader men inget händer bara dregglo å allt i munnen å bita på nappen

• Peand

Jenny - Bestämde vi något igår???? Vädret lockar ju inte men om du vill så kör vi...Du bestämmer!!

Linda - jamen, då är det ju samma som här. Inga tänder men en massa dregel, tuggande och gnällande...Önskar att de kunde komma ut snart...Tror på en bättre tillvaro efter det, fast det kanske är lite väl optimistiskt

• Druvan

Godmorgon på er!

Tack för råden angående smakisar, det är alltså bara att prova sig fram.
    kevin verkar ju gilla dem och blir så glad när man sätter på den hårda plast haklappen för då vet han att han ska få mums mums.

Usch inte roligt väder alls, man får ingen lust till nått.
    Det var betydligt mysigare med den lilla snön som fanns i Måndags när man tittade ut genom fönstret!

Måste ta hand om sonen nu som verkar smått hysterisk och vill ha sin mammas uppmäksamhet.......(när vill de inte det, alltid?).

• MaLevi

Petra: Läs på för kursen slutar på onsdag Här vaknade jag med en täppt näsa så jag vill inte ut och gå Känner mig lite hängig såklart ska JAG bli sjuk oxå. Hoppas det bara är något som går över snabbt. Vi ska ju ha middag imorgon oxå måste ringa och höra om det är ok ändå, vill ju inte smitta en bebis och föräldrar...

• Peand

Jennt - då hoppar vi över det och jag återgår till min bok...... Krya på dig!

• Brodsmulan

Måste ju stampa ner ett avtryck så jag vet hur långt jag varit med och läst

Är lite mycket här ibland med träningar, läxor och diverse möten. Nu har gubben tatt upp sin pingis också så nu tar det lite tid med, men lär ju få ha hobbysar också även om det känns liiite drygt just nu med både hemvärnet, pingis och all tid som det där benade gympahuset tar i alla möten.
    Känns lite kulet nu när jag ska börja skolan på tisdag, då ska han ha Joachim helt 'själv' mellan 9-12 och 13-17, trist att vi inte fick ha fritids för det betyder att om det går att pumpa får han ge flaska på em eller så får han ge lite tillägg, men bättre än att han ska åka 2 vändor upp till Kopparberg, hem kan jag åka med kursare istället, men på fm är de med uppe i Kopparberg hos svägerskan som bor alldelens bredvid skolan Men ändå.. är ju inte alla gånger han fattar vad han vill i sina skrik iom att han är borta väldigt mycket och då känner man sig lite illa till mods över att det går en del timmar.. men man får väl ha tillit till att han lär sig tyda honom istället.

Böcker är skönt att läsa ibland.. ofta är jag romantisk och läser Harlequinböcker men annars harj ag lite små tips på bra böcker.. Hela serien om Grottfolken. (Jane M. Auel.) Grottbjörnens folk, Hästarnas dal, Mammut jägarna, Stäppvandringen, samt Nionde Grottan.
    Svarta sekunder - Karin Fossum, Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö av Håkan Nesser. Mannen som kunde tala med hästar av Nicole Evans.
    Är några av de alster jag tagit mig igenom.. sen har man ju mastiga serien om Isfolket, uuunderbar serie

Men nu ska jag försöka få i mig lite frukost innan junior vaknar igen

• Peand

Cissi - Vad skönt att höra något ifrån dig...Tänkte på det i morse att det var länge sedan man såg dig här inne. Blev lite orolig...
    Ska du börja plugga igen? Strongt gjort....Men det kommer gå bra. Känner igen tankarna om att inte veta ifall de känner igen signalerna från de små. På något sätt känns det som om Pelle har hamnat lite efter denna gång, vet inte varför. Men han säger själv att han inte kan tyda alla hans signaler eller skrik och att han ibland får nästan lite panik när han inte vet vad han ska göra. Han testar ju alltid det klassiska sakerna som blöja och mat men ibland är det ju något annat...Försöker se till att lämna honom själv med Jonas så att han får "öva" upp sig. "Snart" ska han ju vara helt själv en hel vecka och jag kommer ju inte hem på kvällarna ens. Vill inte tänka så långt. Även om jag vet att han fixar det så vill man ju att de dessutom ska känna att det kanske är lite roligt också

Isfolket.........Behövs det sägas så mycket mer?
    Har en stor plats i mitt hjärta. Det värsta är att man blir så inne i böckerna när man läser dem och tänker inte på något annat. Och det är ju ett antal böcker att läsa

• englamax

flyttar fram listan:

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Karolina 26 år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48