• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Brodsmulan

Petra.. de verkar onekligen ganska lika, har en minipolis jag med. Är med och talar om rätt och riktigt i allt.. skitjobbigt blev det när han började på fotbollen.. nu kunde man inte ens sparka boll hemma utan att det skulle göras enligt konstens alla regler.
    Nä, imorgon känns det bättre, men att en människa som inte alls känner varken mig eller familjen bara kan kläcka ur sig något sådant, det gör mig ledsen. Okej om hon vetat något om mig, haft något att gå på, man hon känner mig inte alls har träffat henne som hastigast i 10min när hon lämnade av Rasmus en gång då han hade varit hemma hos hennes son. Sån't säger man bara inte ur tomma intet tycker väl jag då.
    Visst, jag har gjort en anonym anmälan på en förälder, men den var grundad på flera års uppsikt av den mamman, tyvärr gjorde inte soc mycket vid den men nu får det vara skolans del att ta den biten, om inget stort inträffar så man inte kan blunda för jag har min egen familj att ta hand om och jag har gjort ett försök, det får räcka just nu.

Men jo, jag tycker att var han så jäkligt jobbig som hon fick det att låta som då skulle hon ha bett antingen mig att komma eller i sista hand han att gå, för jag anser att man i första hand försöker se till att få saker att flyta, kan man inte det så ber man om hjälp och fungerar det inte då, ja då får man lyfta ur barnet. Men strunt samma just nu, ny dag imorgon och killen är lugn och sover nu, det är allt som betyder något.

Nu ska jag gå in till Jocke och Rasmus och trängas i sängen, pappa fick flytta ut i soffan.. hmm.. där sover han rätt ofta ändå *s* för inatt har två pojkar occuperat hans säng.. men, men, får vara glad så länge de är 'små' och vill komma till en och sova ihop med en.. om en 5-6år lär det aldrig hända mer, få ta vara på tiden medans den finns

Godnatt på er *kram*

• Brodsmulan

Linda G.. kan ju passa på att fråga.. när du kommer in igen.. har du något bra tips på hur man kan få ner hans höga förväntningar, att han och Morgan alltid tävlar, i allt, om allt.. att han tävlar mot alla och mest sig själv.. vad kan man göra? Nå'n idé?

• MaLevi

Godmorgon! Levina är som en väckarklocka

Petra: Kollat ut och har ingen större lust att gå någonstans. Men om ni är på G så vill jag följa med endå. Måste börja röra lite mer på mig så jag får äta mer under julen

Detta med teckenspårk är precis som du säger Cissi. Det är väldigt intressant och jag trugar på här hemma och hoppas att de fortsätter på dagis oxå, har det som önskemål iaf. Vet med mig att om jag jobbar på kollon så får Levina följa med och det vill jag. Hon har då roligare om hon förstår de andra barnen. Jag jobbar på kollon med döva och hörselskadade barn. Blir nått läget i sommar iaf tror jag, ska söka iaf.

• Morots mamman

Gomorron girls... HJJÄLP mig felix ska ha ett hallowen party på fredag å jag har slut på fantasi, vad kan man göra, kan man bjuda bara 5st? vad ska dom göra?

allt bra med alla mammor å bebisar efter helgen?

• MaLevi

Morots mamma: Det enda jag vet är vad du kan bjuda på. Jag brukade göra kolapopcorn vilket är en stor hit hos 6-7 åringar iaf, sött och popcorn Du kan hänga upp spindelväv och självlysande spindlar. När det gäller lekar är jag ingen källa Men lycka till!

• Brodsmulan

De tävlingar de hade igår på discot var dragkamp, limbotävling och danstävling, 2 av varje. Annars kan man ju köra lite sanning o konka, ryska posten.. japp, låter tidigt men det har mina barn lekt flera gånger redan, kan säga att jag tappade hakan när Rasmus kom hem när han va 6år och hade lekt sanning o konka.. ehm.. va inte en annan tonåring då

• englamax

linda- ett måste e juh pumpor..skära ur och göra ögon och mun och sätta ljus i.. bomull kan du juh dra ut så det blir tunt och se ut som spindel väv och sätt i lite äckliga plast spindlar..och så gör du barn bål på hallonsoda eller nå så d ser ut som bloood och så har du i nån annan färg på dricka el saft i en operations hanske och fryser ner och sen lägger du is handen i bålen så d blir riktig läskigt lekar? hm...det måste man juh kunna ta vad som hällst...kanske mörker kurra gömma eller blindbock och sånt...knutgubbe ute när det e lite mörkt..måste juh va lite läskigt

• Peand

Johanna - Vad impad jag blir av alla ideér du har....En riktig lekmamma

Jenny - Sista bull plåten står i ugnen, men barnens gammelmormor har redan ringt och undrat vad vi ska hitta på nu när Jesper är ledig = underförstått kommer ni inte och hälsar på mig!! Så jag har lovat att vi sak gå till henne efter lunch. Vi får satsa mer på motionen nästa vecka.

Cissi - hoppas att det känns bättre idag och att du har sovit gott och inte legat och tänkt för mycket...

Jonas har fortfarande inte fattat detta med vinter och sommar tid....Hade dock sovmorgon till kl 6 idag Annars hade jag aldrig hunnit bakat en dubbelsats med bullar och vara klar till kl 10. Måste ju se det possitiva....

Linda - Om du ska bjuda på någon mat på Felix´s fest kan man ju färga potatismos med karamellfärg så det blir blodrött och lägga korvar som fingrar....5 barn tycker jag låter som en alldeles utmärkt antal uppspelta busiga varulvar....Familjen ska ju överleva också...

• MaLevi

USCH....skriver och skriver här hemma och så helt plötsligt blir hjärnan tom!?!?! Jag har några rader kvar att skriva och jag kommer inte framtill något.....AAAAAAAA.... vad ska jag göra? Känner inte alls press för den ska ju inte skickas iväg förrens ikväll

Nu sover Levina iaf så jag kanske ska ta och hoppa ur morgonrocken och äta något så kanske hjärnan fylls på

Svar på tråden LindeMammor05