Å va lungt det var här då
Nu snart kan ni kika in i galleriet och se mina 'nya' killar
så söta så söta, Rasmus bidde helt annorlunda i sitt mörka hår, ska lägga in lite svarta slingor på Moggebusen sen också i hans eldhav, blir lite väl mycket rött just nu annars.
Idag har vi varit ner och vägt lillklumpen igen, huuu han blir för stor, vill ha min lilla bäse. Redan nästan 5kg så denna gången va det 700g på 2v och på längden har han lyckats med 1cm.. Blir en tung kortis.
Blev nästan paff idag när vi va in på konsum för vi hade missat lite på Lidl å så köpte vi in en gravbukett och ljus till allhelgona.. träffade på en mamma till en grabb i Rasses klass och frågade henne lite vad hennes kille gillade festen och om Rasmus hade varit jobbig om han hade sagt något till henne.. döm om min förvåning när hon berättar att hennes kille blev inte ens bjuden. Va sa jag, mamman ringde ju runt förra veckan och talade med föräldrarna.. ja, men inte med oss och inte en kille till heller
va.. så gör man väl inte. Visst, hennes kille ville inte gå iallafall.. men ändå. Enligt Rasmus va det tydligen 4 grabbar som inte var där, vettja om hon inte ringde någon av de fyra.. men så kan man ju bara inte göra, alla ska ju bli bjudna om man bjuder ur en klass, iallafall känner väl jag så, kände mig så dum när jag talade med henne.
Men ska försöka kika lite på en 'lilla nyårsfesten' och se om man kan dra ihop något med hela 1-3 med hjälp av några föräldrar ur varje klass och kanske t.o.m. någon av lärarna vill delta om man tar hela huset. Bara ha lite lekar & pyssel och möjligen någon tävling där alla som deltar vinner, bara för att umgås och ha kul och de föräldrar som vill får hjälpa till eller delta i festen. Är klassförälder tillsammans med en annan förälder detta år nämligen så nått kul kan man ju hitta på men jag tycker det är roligare ju fler man är så roligare att bjuda in fler klasser och se till att man är vuxna nog att klara av.. tror de är ungefär 30 ungar drygt. Men är ju ett tag till nyår, men just 1-3 för att jag har barn i både 1an och 3an och många av mina kompisar har också barn i antingen 1an eller 3an så då kan man bli fler som delar på uppgifterna.