• Peand

LindeMammor05

Hej på er och tack för ett väldigt trevligt fika idag. Något café i denna stad får nog ta och bygga ut....Vi får ju knappt plats! Det värsta när man är så många är att man hinner inte prata riktigt med alla, blir de som sitter närmst. Men det är ju himla trevligt att få ett ansikte på alla......

Cissi - vad skönt att värderna är bra även om man kan tycka att de borde ha mer koll på måtten. Precis en vecka innan Jonas föddes hade de gjort en viktuppskattning på att han då vägde 3,5-3,6 och en vecka senare kom det ut en klump på 4280 gr.... Tur att han inte fick den där extra veckan på sig som han hade rätt till...Blev igång satt i v 39!
    Lillprinsen har fortfarande kvar sin feber men humöret är klart mycket bättre, så vi var med på fikat iallafall. Får väl se hur kvällen blir.

Jesper börjar förbereda sig för morgondagen - Lindemarken. Kommer själv ihåg hur uppspelt man var när man var liten, hur stort och spännande det var. Nu tycker jag kanske inte att det är så speciellt utan mer en sak som hör till. Är man hemma och det är Lindemarken måste man ju gå. Förra året var vi inte hemma utan på Lekfkas....Så för ett årsedan låg jag alltså just nu på en solstol på stranden på en lite grekisk ö och mös...Det skulle min frusna kropp må bra av idag.....

• Peand

Druvan - synd att det inte finns något natt öppet café här i stan! Då kanske Kevin kunde lära sig att det är på nätterna man ska sova.....

• Peand

Vad lungt det var här då?? Jaja, jag får väl svammla lite för mig själv då!!

Har haft en bra men väldigt lång dag inne i Linde idag,slut i benen och i knoppen...Har fått gått på denna marken i olika omgångar med olika sällskap, den är ju inte så stor så man upptäcker något nytt varje gång....Men nu är det gjort och alla är nöjda och glada.
    Själv börjar jag redan längta till Kopparberg marken om några veckor - hoppas att jag kan lura dit mamma och att vi får åka själva. Utan barn som ska kolla och vända på alla leksaker, titta på alla häftiga halsband och nitarmband. Får nog redan nu ta upp det med maken och lägga fram det som om det är såååååååå tråkigt att åka dit men mamma vill så gärna att jag fökjer med...Små vita lögner...Fast han känner ju mig rätt väl nu så det är nog ingen idé!

Johanna - Du kom aldrig idag! Fast ska jag vara ärlig så trodde jag inte det heller...Frågan är nu bara om du och Max inte hade vaknat ännu eller om ni sprang runt på marken? Nåväl, vi har ju redan setts två gånger denna vecka så jag klarar mig nog till tisdag.

Ja, nähä jag får väl fortsätta snurra runt här på FL ett tag till och sedan ska det bli riktigt skönt att få sträcka ut sig i sängen.

Cissi - hur mår du föresten??

Ha det så bra!! Ses!

• Peand

Mussa Mus - När skulle det ha varit??
    De har haft idrottsdag idag och var på vallen fram tom 13 tiden, Jesper sa inget om att något skulle ha hänt då iallafall.
    Vet att de håller ju äntligen på att bygga om skolan så att den ska få ett tak som inte läcker in. Rektorn berättade på föräldrar mötet i onsdag att det finns ganska mycket mögel i skolan men att det inte är något falrigt mögel! Finns det något hälsosamt mögel??
    Kanske hade det med ombyggnationen att gör. Men nu är jag riktigt nyfiken!!!

• Peand

jaha, nu på kvällen - blir ju inte mindre nyfiken för det....Maken sitter och muttrar att det måste ju ha varit ett automatlarm eller något...Ja , eller något!! Kollade på lindenytt emn där stod nada. Nog för att jag kan ha lite tråkigt och att det inte har hänt alltför mycket här inne idag - men locka hit brandkåren....Nej!
    När jag jobabde på Trygghansa hade vi ganska mycket falsklarm, var i samma hus som en skola, och jag kan ju bara säga så här - SÅÅÅÅÅÅÅÅ snygga brandmänn finns inte i denna stad att jag skulle chansa på att göra något....Verkade tyvärr vara i den övre medelåldern de flesta, nog för att man säger "de grå tinnigarnas charm" men VART är alla de snygga läckra brandmännen man ser på tv och i kalendrar? Förutom kanske något undantag så är de inte i Linde iallfall!!!

• Peand

Cissi - Då är läget ganska oförändrat alltså!! Får väl hoppas på fullmånen... Förstår att du "mutade" barnen. Pratade med några andra föräldrar om detta med marken och hur dumt det blir när den ligger precis när det känns väldigt långt kvar tills barnbidrag och "lön". Som tur är sparar vår snåle son sina veckopengar och blev "sponsrad" med marknads pengar från alla möjliga håll. Så det blev inte så dyrt för oss, men det är klart att man gick och tittade lite och tänkte att det kan jag ju handla i Kopparberg om jag nu fortfarande vill ha det då! Inte för att jag hitade några mängder, men strumpor är ju bra att ha. Här hemma försvinner de!!!

• Peand

Cissi - Ost och mögel är ju trevliga saker, oj vad det rann till i mungipan nu....Fuktig skola sedan 70 talet med mögelangrepp låter inte riktigt lika mysigt....Men om de nu flera gånger ahr gått ut och sagt att det inte är ohälsosamt måste jag ju tro på det. De har reservlokaler inbokade om det behövs, och de kan ju inte(?) vara dummar än att de utnyttjar dem om det vore farligt....

Ost, kex, vindruvor och vin..............ujujujujujuj!!!Nä, ett glas vatten till blir det så att natten blir spännande...Men när jag börjar äta igen kan man väl få fira lite med en ostbit!!

• Peand

Glömde en sak....

Cissi - erkänner!! Vi har sett samma tv programm här också i kväll. Roligt för HELA familjen....
    Godnatt igen (Johanna du smittar!!)

Svar på tråden LindeMammor05