• Peand

LindeMammor05

Fika hos Jenny lät inte dumt.

Vi skriver visst om varandra hela tiden nu...

• Peand

Johanna - ska bara se till att vinna alla pengar först så fixar vi det! Kan inte vara så svårt att konkurera ut Frosth och Winer! Är ju optimist.
    I Karlskrona finns ett underbart litet café som heter Systrarna Lindkvist. Det är två äldre systrar som startade ett café där de bara säljer hembakat, gissa om det är poppis. Dessutom är det så generösa med priserna så man kan fika hur mycket som helst till en billig pening. De ber nästan om ursäkt när de tar betalt. JA, vi brukar stor handla deras kardemumma bullar när vi är där. Nu rinner det i mungipan igen.
    Hur som helts ett sådant ställe skulle jag kunna tänka mig, med kvälls öppet och lättare lunch servering..

• Peand

¤Fika träff ¤

Onsdag 21/9 plats??Jennys hus i Vedevåg TID?????

Jessica & kevin
    ev. johanna & max
    Jenny & Levina
    ev. petra, jesper &jonas

Tack Johanna, det gjorde onte att bli tacklad. Visar blåmärket i morgon!!

• Peand

Jenny, egen tid i stan - vilket lyx.......Det var länge sedan! Eller är det kanske dags för det där onda igen - isåfall är jag inte avundsjuk!!

• Peand

Ops, missuppfattade lite, sorry Jenny......
    Tror nog att vi skrev samtidigt eller vad ska jag skylla på??
    Använder standard frasen här hemma - det var inte meningen jag lovar????

• Peand

Johanna - fick inte länken till napparna att fungera. Ska prova igen!

• Peand

Jenny - fattar inte att du står ut!! Skulle aldrig klara det.
    Glömde svara på din tidigare fråga - vid 9 tiden blir bra imorgon. Ska föröka vara klara då..
    Jag kommer när jag kommer på onsdag. Ska som sagt var till tandläkaren med Jesper och på förmiddagen ska jag fika på Solhöjden..... Men jag kommer så fort Jesper är klar!!
    Tror u inte Krister skulle uppskatta huset fullt med mammor och barn. Du ska väl åka bort och han är själv hemma eller har jag fel??????

• Peand

Jenny - det påminner nog lite om Kingsgården, har dock aldrig varit inne där.
    De har tyvärr en ganska lite lokal men allt är väldigt personligt. De har varit runt och köpt upp koppar och fat lite här och där på auktioner och loppisar vilket gör att det finns inte många av samma sort. De har en gammal köpmansdisk där det underbara bakverken finns och de har en gammaldags kassaapparat. Se att de är två helt underbara personer gör ju inte saken sämmre. Vi är i Karlskrona 2-3 gånger per år men när vi kommer in där stannar de alltid upp och säger -Titta nu får vi långväga gäster! Tro nu inte att vi fikade där varje dag när vi bodde där nere, nej men någong gång i månaden blev det nog. Jag är enda imponerad över att de kommer ihåg oss , det är ju trots allt snart 4 år sedan vi flyttade.

• Peand

Nä, nu måste jag skärpa mig och skaffa ett liv utanför denna dator. Kan ju inte sitta här hela dagarna....Ses till kvällen!

• Peand

Johanna - huuuuuuu vilka nappar. Men Jesper tyckte att det var skit fräna och tyckte att Jonas skulle ha sånna.....Tur att han inte är över 18 och får beställa, har ingen aning om jag skulle komma hem till en Jonas med kanin i munnen eller snea tänder. Kul affärsidé!!

Tar bort mig från träffen, är ni fortfarande kvar när jag kommer tillbaks till byn svänger jag in och säger hej, men annars får jag ta det en annan gång.....

¤ baby träff¤
    Onsdag 21/9 hemma hos jenny(mysan) i vedevåg kl: 11:00

Jessica & kevin
    johanna & max
    Jenny & Levina

Svar på tråden LindeMammor05