• Peand

LindeMammor05

Ojdå! Glömde visst att svara på din fråga Cissi.
    440:- i veckan kostar det hos min konsulent, har förstått att det kan vara olika beroende vem man går till - konstigt....Visst akn det ibland kännas som mycket pengar, framför allt i slutet av månaden. Men jag har ju inga andra matkostnader för mig och jag har äntligen hittat något som fungerar, så jag försöker prioritera mig detta men det är inte alltid så lätt.

Ber om ursäkt för mina stavningar och saknad av bokstäver titt som tätt. Kan inte skylla på maken längre heller, han sitter nu i köket.. Bara att inse att jag skriver som jag pratar, fort och slarvig.

• Peand

Cissi - jag gick hos Eva i Löa förra gånge jag drack Cambridge, men nu har jag hittat en konsulent i Linde så det blir ju lite närmare för mig.
    Man får i sig så lite kalorier så kroppen kommer i något som kallas ketos fas vilket innebär att den börjar ta och förbränna fettet man har. När man är i denna fas känner man knapt någon hunger, har en enorm ork , oftast är man väldigt glad och går ner mycket i vikt. Äter man något mer utöver de påsar man ska ha riskerar man att ramla ur fasen och då får man problem med hunger, huvudvärk och inte samma förbränning. Med andra ord "törs" jag inte äta minsta lilla bit.Vill inte rikser att hamna ur denna fas och bli hungrig.

Jösse, vad barn det blir! Hoppas att de bor i ett stort hus. Bor alla hos dem eller har de varannan vecka eller liknande? Detta måste jag berätta för maken, då kanske han tycker att min idé (som tyvärr verkar bara vara min idé) om en tredje inte är så farlig....

• Peand

Näpp, nu säger jag godnatt till er alla - min ögon börjar bli lite grusiga.

Vi får väl se hur denna natt blir då Cissi!!!!!!Håller tummarna!

Natti, natti

• Peand

Stackar dig Cissi! Du som skulle ha sovmorgon..... Men tisdag och onsdag morgon är kvar och kämpa för.
    Vet tyvärr alltför väl hur det känns och besvikelsen man har i kroppen, det kunde lika gärna ha hänt hemma hos oss.
    Släpp ut alla hormoner och "förklara" för honom!! Jag tror att det blir sovmorgon för dig resten av veckan. Fast det är klart, bebiesen ska väl komma i natt!! Eller sa vi inte tisdag, bara han väntar på rätt sida klockslaget....

Kram på dig!!

• Peand

Cicci - Jag håller fortfarande alla tummar jag har. Låter som om det skulle kunna vara lite av slemmisen, minns att det var något sådant när jag väntade Jepser. Blev som gelé klumpar nästan till slut. Med Jonas så hann jag aldrig se något sådant.

Jenny - det bli bra att åka med dig. Vi är hemma i byn till 12:40, eller? Annars tar jag egen bil. Vad skönt det ska bli att inte behöva stressa iväg som vi gjorde förra gången...

• Peand

Maria - vet hur det känns. Datorn segade sig så jag stängde ner och kom inte in igen när jag skulle försöka, grymt frustrerande.
    Vad hurtig och duktig du var då!
    Själv har jag hunnit varit inne i stan och fikat med mamma. Alla min föräldrar åker till Portugal i morgon bitti, men reser till arlanda i kväll. De ska på kurs en vecka. Försökte att de skulle ta med mig och lillfkant men det gick inte hem! Min kropp skulle må bra av att få ligga på en solstol och värmas upp...

• Peand

Johanna - hahahaha hade inte en tanke på att jag kunde förstöra din frukost....Får väl börja sätta ut varningsskyltar i kanterna när det är otäckt så du får äta din frukost i lugn och ro......

Maria - japp, visst ska vi iväg men 31 januari känns väldigt avlägset just nu. Men det är ju kul att ha något att se fram emot.
    Har du kollat in badhusets hemsida och vilka tider det är vattengympa. Finns lite att välja på - flera kvällar och olika typer av träning.

• Peand

Nä, nu ska jag ut i solskenet och gå och hämta Jesper. Bara så att ni vet?? Loggar ut en stund men jag kommer ju snart tillbaka om ni blir oroliga.....Svammel, svammel!!

• Peand

Nu är jag tillbaks.....Det var riktigt skönt i solen. Passade på att stanna i affären och hämtade lottokuponger för här ska vinnas pengar. Man kan visst vinna över 100 miljoner på onsdag! Skulle passa väldigt bra. Låg och planerade i natt vad jag skulle göra. Kanske öppna ett barnvagnsvänligt fik i Linde!!

Onsdag eftermiddag skulle passa mitt fika humör perfekt. Jesper ska till tandläkaren kl 13 så vid 14 tiden är inte dumt. Ska vi var på stan så länge vädret tillåter till att ta ut vagnarna och barnen fortfarande är mest stilla och sover? Eller hemma hos någon?

¤Fika träff ¤

Onsdag 21/9 plats??

Jessica & kevin
    ev. johanna & max
    Ev.Petra, Jonas och Jesper

• Peand

Johanna - finns det kanske en hemsida där man kan få kika? Alltid kul med sådan inte alla andra har.....

Svar på tråden LindeMammor05