• Peand

LindeMammor05

Grattis Johanna. Då behöver du ju inte fundera på vart du ska sätta dem, riktigt smart....Bra service av företaget. Sånt tycker jag om!!

• Peand

Vet inte vad han höll på med i natt. Kan ju hoppas att det är tänder och ingen vana han tänker ta. Det vill hans mamma absolut inte......

Smart att sätta de redan repiga på vagnen, tror nog att risken är stor att den blir ännu mer repig när den sitter där. Då spelar det ju ingen roll, och det är ju skönt.
    Visst blir våra redan coola killar ännu mer coola nu...Vart ska det sluta?

Min stora enormt coola kille ska på disco idag och förberedelserna har varit igång hela veckan. Han är ju så noga vad lillebror har på sig men det är inget mot när han ska iväg själv. Ibland undrar jag vem han bråss på? Inte är det Pelle iallafall och jag minns inte att jag har varit så här heller.

Ska du norr ut idag? Själv ska jag plocka lite här hemma och dammsuga av det värsta. Vi får ju folk från Karlskrona här i helgen igen...Så från imorgon kväll tom måndag blir det svårt att hålla koll på vad som händer här på FL. Snacka om att man är beroende....

• Peand

Vad skönt att skylten blev bra på vagen. Kollad in sidan och det var ju lite skillnad, både på utseende och pris. Vi får väl se hur den ser ut när den kommer...Kom inte idag iallafall.

Det är "nya" karlskroniter som kommer. Men ryktet har nog spridit sig om hur trevlig det är i Vedevåg och hos familjen Andersson. Vet inte vad vi ska hitta på, de har en treåring emd sig så det lär nog finnas att göra. Har för mig att han har väldigt mycket bus och spring i benen. Han heter inte för inte EMIL....

Missade att ring mvc idag men på måndag måste jag. Fixar inte dessa hemska minipiller längre. Det kan inte vara meningen att man ska gå runt och blöda hela tiden!! Kan ju undra hur blodvärdet står till snart.

Jesper hjälper nog gärna till som smakråd, men jag tycker att Maxen är så fin iallafall så du verkar ju inte ha haft några problem hittills. Men många bodys blir det per dag.

Jenny - fick paket från Goboken idag - speldosan. Är besviken så nu går jag ur. Alldeles för dyrt för de sakerna. Att jag inte har fattat detta tidigare!!!

Nä nu ska jag vara en sån duktig mamma och logga ut från detta fördärv och ta hand om min son.

• Peand

Jenny - klart man kommer ihåg "Rädda Joppe". Blev så glad när den gick i repris för inte så länge sedan. Alltid kul att se de gamla barnprogrammen man minns,,,

Cissi - Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med frågan om febern och frossan. Men det är ju skönt att de vet var felet var nu och att det kommer att bli bättre. Gissar vilt, men det kan kanske sätta igång förlossningen om man blir dålig? Som sagt var - inte vet jag.
    Hur gick det med födelsedagsbarnet? Blev han glad för spelet?

Nu ska vi snart hämta discokungen, ska bara natta Jonas först så ska vi ta en lite myskväll med Jesper sedan. Har inte haft det på länge, hög tid att göra något åt saken.
    Pelle försökte få Jesper att förstå att det kanske skulle vara trevligt att dansa med några tjejer, blev nästan idiot förklarad. Han är ju fortfarande på den nivån att man springer runt och jagar tjejern och försöker pussas. Inte dansa med dem....Galna pappa!!!!

Ses sen!

• Peand

Godmorgon på er!

Hoppas att natten har varit bra för alla och att de små har skött sig. Jonas hade bara en tillfällig svaka i går morse för idag sov han till kl 8. Skönt!!

Isaccc - måste göra dig besviken. Blev absolut inget dansande på något bord igår kväll... En riktigt lugn hemmakväll framför tv:n med gubben och barnen. Låååååångt från något dansställe!Märks att man börjar "bli till åren" när man uppsakattar att vara hemma och ta det lungt framför att ut och parta. Men har väl lite av samma erfarenhet som Cissi, och man vet ju att dagen efter kommer med barn, huvudvärk och allt....

Discokungen var nöjd med gårdagskvällen. Hade spanat på brudarna hela tiden men inte dansat med någon. Han är en riktig Casanova vår son och har redan haft ett par seriösa kärleksproblem....Vad ska detta sluta??

Idag känns som en sån där dag som jag vill säga upp mig som mamma, fru, städerska, tjatkärring osv.att det ska vara så svårt att hjälpa till här hemma! Man blir ju inte glad av att alltid tjata och tjata... Hade jag ammat kunde jag ju skylla på hormonerna men jag får väl säga att humöret beror på de förbannade p-pillrena....
    Huuuu, tur att ni bor lååång här i från annars skulle ni kanske höra mina utbrott....

Det enda possitiva hittills är att jag veckovägde mig idag. Hade en svaka igår då jag funderade på hur länge jag ska orka hålla på.....Men när vågen visade -21,6 kg i morse kom motivationen tillbaks. Så nu kör jag några (många)veckor till....

Nä, nu ska jag plocka undan det sista i huset som övriga familjen har dragit fram och sen ska Jonas och jag åka in till Linde och hålla deras mormor sällskap i butiken. Framåt eftermiddagen kommer ju folk hit och stannar två nätter så jag lär nog försöka lugna ner mig tills dess.

Blev väldigt långt detta, men det var skönt att få ur sig lite..... Hinner kanske inte skriva mer på ett tag så man får väl se att detta kompencerar det hela...Men jag smyger nog in om tillfälle ges....

Ha´ det!

• Peand

Hurra jag fick tid över att dra igång datorn....

Får börja med att tacka för gratulationerna. Tack, tack.... Mål....JA du det kan mna undra. Första delmålet nu är att väga så som jag gjorde innan Jonas, ca 5 kilo kvar. Gickk visserligen "bara" upp 18 kg, men pga av en lite deppig tid efter förlossnignen la jag på mig mer än vad jag vägde höggravid. Att man aldrig lär sig... Andra delmålet är att väga vad jag gjorde när jag gifte mig. Ca -25 kg till. SEDAN är det bara ett 8-10 kilo finjustering enligt alla tabeller.... Så resan är lång. Villken bild av mig det måste bli i era hjärnor nu - rena heffaklumpen....Men visst var det du Cissi som gillade Nalle Phu???

Ang min irritation här hemma. Vi har också ett system om vad som ska göras för att få veckopengen, mycket likt ditt. Jobba extra får han också för att tjäna mer pengar, vilket han med glädje gör. Men irritationen i morse var nog mest på den STORA pojken - maken..Han var jäktad och skulle iväg och lassade in massa skit i hallen medan jag stod och plockade undan. Då tände det till. Dessutom hade han ju inte tid att ta reda på det. PLANERA!!!Vet att detta är en ömpunkt i vår tillvaro och ibland får man nog. Behöver rensa ut lite ibland. Förlåt att ni blev inblandade....

Johanna - det blir Jesper som får flytta ut i uthuset - inte jag..... Kan dessutom berätta att det var levenade ljus på borden här med. Älskar att det börjar bli mörkt för då blir det så mysigt...Massor av ljus går det år. Har Maxen blivit sämre med förkylningen??
    Pappa och hans fru har Fyndhuset och jag och mamma brukar hjälpa till där ibland. Och idag var en sånn dag, men i och med att jag skulle få folk här skulle mamma stå själv. Men jag hann ju och hålla henne sällskap. Mina föräldrar har ett mycket annurlunda förhållande som skilda. De är bästa vänner och har andra företag tillsammans, där även pappas fru är med. Pappa brukar skämta om han och hans två fruar....Men mamma och pappa har känt varandra sedan de var små och alltid varit vänner...

Vad dumt att det inte släpper än Cissi...Det är ju inte meningen att du ska gå och ha ont. Hoppas det blir bättre snart.

Jösses vad jag har uppehållt er nu då. Skriver lika mycket som jag är pratglad. Vissa kan ju intyga det....

• Peand

Cissi - jag kunde inte har skrivit det bättre själv. Du slår precis huvudet på spiken. Tänk vilken björntjänst vi skulle göra våra småkillar om vi gjorde allt för dem...Nä fy, aldrig!
    Visst kunde Pelle "ganska" mycket när vi träffades men att han är enda barnet märks faktiskt ibland fortfarande. Han kan var lite egoistisk i vissa lägen och då brukar jag bara påminna honom om att han har en familj oxå!!
    Tror som du att ett förhållande bär man bestämt hävdar att man aldrig har menings skildaktigheter, är det något knas med. Men huvudsaken är att man har en stabil grund i förhållandet så man alltid har något att stå på och bygga vidare ifrån.

Nu måste jag bara kolla in dina länkar.....

• Peand

Johanna - Mamma har väl haft perioder när det inte alltid har varit så roligt. Pappa lämnade ju henne för sin nuvarnade. Men samtidigt som skilsmässan blev klar startade mamma och pappa en egen byrå där de fram tom dags datum fortfarande jobbar. Sedan har Lisbet (pappas fru) kommit in allt mer eftersom tiden har gått. Idag tror jag nog att mamma kanske tom kan vara till viss del "glad" över det liv hon lever idag. Självständig och fri för att göra vad hon behagar, samtidigt saknar hon ju att inte ha någon. Men hon har varit själv i nästan 20 år så det är nog svårt att hitta den karln som törs sig in i hennes hem.....Hon är ju inte beroende av någon...

Vad mysigt att bli bjuden på middag. Här är det bara jag som bjuder och dessutom äter jag inte...

• Peand

Usch, nu måste jag visst logga ut!!!! De har ringt och sagt att de börjar närma sig...
    Ses och hörs snart igen!
    Ha en fortsatt trevlig helg!!!!

• Peand

Godkväll, gästerna har gått till sin husvagn för att sova. Trötta efter resan. Gissa vad jag passar på att göra då......Det trode ni aldrig att jag skulle sätta mig vid datorn, ovanligt....

Cissi - står inget på Lindenytt men jag hittade på Nerikes att det var en krock mellan en motorcykel och en bil. Motrcyklisten hade tagits till Linde för operation och bilisten var också förd till Linde. Om de blir förda till Linde istället för USÖ så kan det inte ha varit livhotande...Kan man ju hoppas iallafall...

Då Johanna förmodligen sitter och frossar i en godmiddag och har inte tid med denna sajt är jag så fräck så jag svara på din fråga till henne. Hur ska du annars kunna sova inatt??
    Magnus jobbar som fotograf och åker därför ut på sånna uppdrag ibland. Hoppas att du inte tog illa upp nu Johanna för att jag svarade i ditt ställe??

Svar på tråden LindeMammor05