• Peand

LindeMammor05

Ja, visst är det otäckt med motorcyklar man itne har kolla på. De kan komma så fort...Men snart är deras säsong förbi.
    Höll på att backa in i en bil när jag körde ut från parkeringen på Brohallen idag. Kan garantera att han inte var där när jag kollade, vilket jag gjorde flera gånger. Men helt plötsligt tutade det väldigt och då var han i min bak, eller jag i hans nos - en tolkningfråga. Tror han kom i en himla fart in i en ruta utan att jag så det. Hur som helst såg inte gubben ut att ha mig på sin favoritlista.....

Vad bra att ha en bror med bra kamera och som dessutom kan ta kort. En sån bror skulle jag oxå vilja ha. Min är polis och det är väl inte så man önskar att man ska behöva utnyttja hans tjänster....
    Men du vad dåliga vi är och ta kort på Jonas!! Blev verkligen som alla sa att man tar massor på först och sedan knappt något på andra. Skäms nästan!! Har digitalkamera så jag kan ju inte skylla på krångel på framkallning, det är väl helt enkelt att man inte hinner, eller tänker på samma sätt. Skärpning!!

• Peand

Har inte tid med detta men råkade bara passera datorn!!!!!!
    Tyckte så synd om dig Johanna som var själ så jag tänkte bara säga hej!!

Lät nästan som om jag har tvingat dem att bo i husvagnen - helt fel.... De har en egen vagn med sig då de kör en liten tur genom Sverige. Försökte få de att bo här inne hos oss men icke sa nicke!!! Vi har ju dock plats i huset!Visade sig att treåringen vaknar någon gång mellan 5-5:30 varje morgon så det kanske är tur för oss att de bor i husvagnen.....

Hahahahah, träna Max att säga MorbrorAnton. ....Hur cool som helst...

Nä, nu måste jag visst gå och försöka vara trevlig igen...Gubbarna är i garaget - konstigt, och det är dags att fundera på middag. Hipp hurra!!

• Peand

Tänkte bara säga hej på er och godnatt!

Johanna - Verkar som om du har haft fullt hus/lägenhet hela dagen. Då är det ganska skönt när kvällen kommer. Här var jag slö i kväll och kom inte på något till middag så det slutade med att de fick en "sightseeing" in till Linde där vi hämtade pizza....Nu har det ätits och fikats i två dygn så det kanske inte är konstigt att insperationen tar slut ibland.Men jag kan ju säga att det var ingen som led utav att få pizza - konstig ellr hur??

Jessica - stackars Kevin och hans trötta mamma. Hoppas att han sover bättre i natt och i morgon bitti. Det tar på krafterna när de sover så där dåligt. Inte lltid lätt att hinna sova igen något på dagen heller.

Johanna - igen!!!! Visst är det lungt den här veckan??Ses vi "bara" på tisdag och fredag elelr har jag missat något. Känns som om jag håller på att tappa greppet på dagarna och det är väldigt ovanlite för att vara jag.... Ännu mer ålderstecken....

• Peand

Hej och godmorgon på er!

Då var det måndag morgon igen och allt är återigen som vanligt. Visst är det kul att ha folk här över helgen men det är ganska skönt när man får vara själv också...Två helger i rad dessutom. Men sen händer väl inget på ett helt år....

Cissi - Älskar texten på din farmors tavla. Helt rätt! Vad skönt att du börjar må lite bättre också, och visst är det bra att ha kvar njurarna. De fyller ju en viss funktion!!

Har också lite problem med att få Jesper att förstå att det är kallt ute! Dessutom är det ju inte lättare när det är sommar värme på dagen. Tycker inte om den här perioden mellan sommar och höst. Lager på lager som man kan skala av sig gäller...

Jessica - Glömde fråga, var du och Kevin på kyrkis i fredags? och i så fall hur var det??

Nä, nu ska jag ta en djupdykning i garderoben och rensa ut rejält. Känns som om det är ett sådan väder idag. Hoppas Jonas sover länge!!

• Peand

Jaha, då sitter man här igen...

Jenny - Nej jag har inte börjat ge Jonas riktig välling. Ger honom Baby Semp plus än så länge. Tror att det står på vällingen att den är från 6 månade, vet dock inte varför. Vi kan kolla imorgon när vi ska till BVC.
    Jag brukar ge Jonas gröt till frukost om han är tillräckligt pigg, annars blir det en flaska.
    Sista målet innan natten är alltid flaskan. Han kan få gröt eller en burk mat vid ca 18 tiden och sedan flaskan innan sängen, precis som det blir med vällingen sedan.

Promenader genom byn! Förmiddagar låter ju skönt för då behöver vi inte ha med Jesper. Älskar honom men ibland är det enklare att inte ha med en trotsig trulig sjuåring....Imorgon går det ju inte utan det fär väl bli på onsdag kanske. Självklart kan vi ta en eftermiddag också, får bara peppa Jeppe innan så han ser framemot att cykla runt med två skvallrande "tanter".

Hur är det med sambon? Är han en typisk karl som blir väääääldigt sjuk när han är sjuk? Isåfall känner jag med dig.......Då är du nästan två barns mamma idag!!

Druvan - synd att det blev så i fredags. Men som Jenny skriver så förstår jag inte varför ni inte kan gå på tisdagar. Men det går nog att ordna snart.

Nej, nu är det läxförhör......

• Peand

Jenny - Visst kikar jag in här....Skulle vara konstigt annars!! Blir bra det där emd bilarna i morgon - glöm inte gröna boken. Kom själv på den alldeles nyss, hade absolut glömt den annars.
    Har kört till sig med ev prommenad på onsdag fm. Jag måste följa med Jesper till skolan och vara där några timmar. Vi har lite problem som måste kollas upp....Har lyckats fixa barnvakt till Jonas så jag inte behöver ha honom med. Men vi kanske kan ta en eftermiddag? På tal om barnvakter, kom på att du undrade om Levina i morgon. Tror säkert att det fixar sig hos frisören. Jag har haft med mig Jonas både vid klippning och färgning.Med lite tur sover de annars går det ju oftast att ha dem i knät.

Johanna - ska jag hämta dig i morgon eller går du ner? Vagnen får plats om det är så att du vill stanna kvar och fika i stan.

Trodde som du Druvan, men vi kanske kan klämma in en fika till. Känner jag dessa mammor brukar de inte banga för en fika!! Får se om jag kan stanna eller inte. Har ju den eviga tiden 12:40 att passa... Ev skulle Jesper leka med någon i morgon men det är inte klart ännu, håller tummarna. Annars kan det bli lite tajt för mig.

• Peand

Maria - Vi håller ögonen öppna för att få in fler på tisdagar... Som en i vår föräldrar grupp sa "De kan väl inte neka folk att komma in i guds hus!!!"...... Våra små tar ju ingen plats, så man tycker inte att det borde vara några problem.
    Är allt bra med familjen? Hur gick dopet? Nyfiken....

• Peand

Johanna - Torsdag fm pasar mig egentligen bättre. Ska till MVC kl 8:30 och förhoppningsvis byta dessa dj.....a piller så jag får en dräglig tillvaro igen. Så jag är ju inne i stan redan. Kan ta kl 11 då kanske??

• Peand

Johanna - vilken tid. 9:15 på parkeringen? eller tidigare? Bestäm du, jag är ju vaken!!hihihi.....

Svar på tråden LindeMammor05