• Peand

LindeMammor05

Johanna - Det är inte bara jag och Maria, annars hade vi nog kommit. Men vi får ta det en annan gång. Fast det värsta är väl om du och jag bara sak ses en gång denna vecka. Känns konstigt och inte bra!!!

Jenny - Jag ska försöka vara klar tills taxin kommer. Kanske tom hinner duscha imorgon, Pelle börjar inte förrens kl 9 så han kan ju hjälpa till med de små.

• Peand

Johanna - det är ju det jag säger! Det går inte att skriva ibland.....Men vi förstår ju allt iallafall.

• Peand

Morots mamman - linda var det va??
    Det låter inte som en toppen dag om jag får säga så.....Hoppas att ni klarar er från magsjukan och ursäkta att jag la mig i.....

• Peand

Linda - Usch det låter som ni har fått er beskärda del av baskillusker. Är ju så när storebror kommer med överraskningar från skolan. Väntar bara på våran tur....
    Petra var namnet......

• Peand

Cissi - Det är ju bara några timmar kvar till tisdag!!!! Klart han börjar göra sig start klar....
    Japp, Andersson var det här. Fick totalt blackout när jag en sommardag förra året satt på jobbet (?) och skulle hitta på ett namn. I alla datasystem jag har jobbat med har jag haft PEAND som inloggning så då blev det så nu oxå. Kanske inte sveriges påhittigaste men iallfall. Har önskat flertal gågner att det gick att byta men så är det ju inte ännu för oss vanliga dödliga. Men man vänjer sig...

Linda - Löss är ingen rolig historia och det kliar på mig bara jag läser om det...På Jespers skola vet jag att det dessutom går mask, vilket inte känns vidare bra det heller....Men det var för ganska många veckor sedan så det borde, förhoppnignsvis, var över nu.

Ska snart göra min make sällskap i vår soffa också. Risken finns att tiden försvinner här och då blir det lite galet. Tur att han inte är hemma om dagarna, vänta bara när det blir snöslask och annat ruggigt som gör att man inte vill gå ut. Då får jag nog byta till en skönare kontorsstol.....

• Peand

Cissi - så man har en namne någonstans? Spännande!!
    Har ju gift till mig Andersson från ett betydligt mindre anonymt efternamn. Vissa inom familjen kunde väl inte riktigt förstå hur jag kunde göra det men jag tyckte det var skönt. Helt plötsligt var de ingen som visste vem man var, innan vara man alltid någons dotter. Visserligen har mina föräldrar skött sig bra här i livet så egentligen har det varit mer nytta än bekymmer. Men att alltid få höra att man är ........dotter är ju inte alltid så roligt.
    men så är det ju att bo i en liten by/stad.

Skulle göra maken sällskap men då sitter ju han och tittar på något bilprogram och är ganska ointresserad av en fru som sitter och pratar. Precis som när Jesper ser Bollibompa, kan säga vad som helst för han har ingen aning om vad man har sagt. Full koncentration på tv:n. Så jag smög tillbaks hit. Får väl se när han upptäcker det......

• Peand

Cissi - inte roligt att du fortfarande är hemma eller framför allt eftersom det verkar som du har ont. Hoppas att det ha släppt lite nu eller att ni har fått åkt in.....Det är ju fortfarande timmar kvar på tisdagen......

Johanna - www.laredoute.se är adressen. Hittade ett par beige kamauflagefärgade byxor i katalogen, fanns i stl 67 och uppåt. Om du handlar så kolla storlekarna, har för mig att jag har hört att de har ganska små storlekar....Men det finns en varning - de har väldigt mycket fina barnkläder=farligt!! Kollade även på den tråden jag pratade om, stod ioch för sig att det var militärbyxor de sökte men de hade fått svar om att CUBUS även har sådana byxor. Tråden ligger under inhandla. Är inte sen sån datatekniker så jag ger mig inte på att försöka länka till den tråden. Japp, jag är en fegis!!

Snacka om att jag känner mig som en dålig mamma idag. När jag hämtade Jesper så mötte fröken mig. De hade försökt få tag på mig hela eftermiddagen pga att han hade fått en bandyklubba i ansiktet på rasten. Var av en ren slump i spelets iver, så inget med anknytning till tidgare skrivna problem.
    Ja, hur som helst så hade han ju slagit i en tand och ser ut som han har varit i slagsmål i ansiktet. Både fröken och skolsköterskan har ringt hem och på mobilen. Och vad har jag gjort, jo jag har suttit i godan ro och fikat med flera av er under hela eftermiddagen med mobilen avstängd....Hurra för mig!!
    Men det är ingen synlig skada på tanden så det är ju inte mycket jag kunde ha gjort iallfall, men det känns inte så bra i mammasjälen. Nu ska han ju till tandläkaren i morgon iallafall så det är ingen hets. Har pratat med folktandvården och försäkringsbolag, puhh inte lite stök för en stackars tand det inte syns något på!!
    Så nästa gång ni fikar med mig - påminn mig om att jag ska ha mobilen på!!! Tillhör tyvärr de som endast har den på när jag ska ringa. Får nog bli ändring på det. Nästa gång kan det ju faktiskt vara något allvarligt.

Jo, till sist. För er som vill veta så kan jag berätta att det just nu är strålande sol med klarblå himmel och 22 grader i vattnet i Portugal. Något att tänka och drömma om här hemma i rusket.

• Peand

Läste nu vad jag har skrivit.....Jösses!!!
    Inte var det nu under eftermiddagen utan ska naturligtvis vara förmiddagen. Kan ju undra hur det är ställt!!

• Peand

Johanna - så du hittade lite kläder iallfall. Härligt! Synd att de byxor du ville ha!!
    Det var ju inte det att jag inte hörde telefonen - klanten hade den iu inte på ens!! Ska bli skärpning på det.
    Jag åker förbi Jennys hus när jag kommer tillbaka i morgon. Är ni kvar så tittar jag in. Beror på hur länge ni orkar var i denna håla!!
    Fick fundera lite på vad Jonas hade på sig idag.....Men han hälsar och tackar...Body från HM`s super rea och byxor från Ullared....En riktig design bebis alltså!!!!Tycker att bodyn är så fin med alla bilar på, är även en favorit hos bror och pappa - konstigt!!!!
    Ja, Jesper börjar anta en viss blå/lila färg på vissa ställen i ansiktet och känner sig lite allmänt svullen. Fläskläpp, bula i pannan och en till bula under ögat....Blir en rolig syn imorgon.

Nä nu ska jag försöka leta här på internet efter någonstan att ha en bröllopsfest, inte till mig själv dock!! Någon som har en idé?? Ska rymma 50 pers och var mysig. Bara lokal eller full service med mat och allt spelar ingen roll just nu, allt är av intresse. Gäller ett bröllop i december....Tacksam för ideér.....

Isaccc - fikat imorgon ska vara hemma hos Jenny (mysan) här i central orten Vedevåg....
    Tror inte att det är några problem att hänga på. Ska leta på fikalistan men jag har för mig att det var kl 11. Vi har inte bestämt någon fika inne i lilla Linde denna vecka men det kanske vi kan göra redan nu för nästa vecka - snacka om framförhålning i såfall.
    Återkommer snart med fikalistan....

• Peand

¤ baby träff¤
    Onsdag 21/9 hemma hos jenny(mysan) i vedevåg kl: 11:00

Jessica & kevin
    johanna & max
    Jenny & Levina
    ev. petra, jesper &jonas

Såg att Jenny redan hade svarat.....Inte lätt att veta att någon skriver samtidigt. Eller så tar jag för lång tid på mig....

Svar på tråden LindeMammor05