Cissi - inte roligt att du fortfarande är hemma eller framför allt eftersom det verkar som du har ont. Hoppas att det ha släppt lite nu eller att ni har fått åkt in.....Det är ju fortfarande timmar kvar på tisdagen......
Johanna - www.laredoute.se är adressen. Hittade ett par beige kamauflagefärgade byxor i katalogen, fanns i stl 67 och uppåt. Om du handlar så kolla storlekarna, har för mig att jag har hört att de har ganska små storlekar....Men det finns en varning - de har väldigt mycket fina barnkläder=farligt!! Kollade även på den tråden jag pratade om, stod ioch för sig att det var militärbyxor de sökte men de hade fått svar om att CUBUS även har sådana byxor. Tråden ligger under inhandla. Är inte sen sån datatekniker så jag ger mig inte på att försöka länka till den tråden. Japp, jag är en fegis!!
Snacka om att jag känner mig som en dålig mamma idag. När jag hämtade Jesper så mötte fröken mig. De hade försökt få tag på mig hela eftermiddagen pga att han hade fått en bandyklubba i ansiktet på rasten. Var av en ren slump i spelets iver, så inget med anknytning till tidgare skrivna problem.
Ja, hur som helst så hade han ju slagit i en tand och ser ut som han har varit i slagsmål i ansiktet. Både fröken och skolsköterskan har ringt hem och på mobilen. Och vad har jag gjort, jo jag har suttit i godan ro och fikat med flera av er under hela eftermiddagen med mobilen avstängd....Hurra för mig!!
Men det är ingen synlig skada på tanden så det är ju inte mycket jag kunde ha gjort iallfall, men det känns inte så bra i mammasjälen. Nu ska han ju till tandläkaren i morgon iallafall så det är ingen hets. Har pratat med folktandvården och försäkringsbolag, puhh inte lite stök för en stackars tand det inte syns något på!!
Så nästa gång ni fikar med mig - påminn mig om att jag ska ha mobilen på!!! Tillhör tyvärr de som endast har den på när jag ska ringa. Får nog bli ändring på det. Nästa gång kan det ju faktiskt vara något allvarligt.
Jo, till sist. För er som vill veta så kan jag berätta att det just nu är strålande sol med klarblå himmel och 22 grader i vattnet i Portugal. Något att tänka och drömma om här hemma i rusket.