LindeMammor05
Mussa Mus - jag förstod men var otrogen i en annan tråd därav att svaret dröjde....
Mussa Mus - jag förstod men var otrogen i en annan tråd därav att svaret dröjde....
Cissi - Ja du BVC damerna är ett kapitel för sig. Jätte gulliga men jag hatar när man inte han få klara besked och snabba beslut. Har man själv gått och klurat på något och får ett kanske till svar tycker jag inte att det känns bra. Damerna här i Linde har ju varit med i så många år och måste ha en sånn stor erfarenhet så de borde kunna ge klara och raka besked. Sen är det ju tyvärr inte alltid sånn GO i dem eller på BVC träffarna. Tänk vad man skulle kunna utveckla det stället. Vart går alla mammor med jämna mellanrum - jo till BVC alltså skulle man kunna göra så mycket mer. Tänk om landstinget kunde ha råd att ha det som en mötesplats för barnlediga, med möjlighet att kunna själv fixa fika och samla all information om barn under ett tak. Huuuuu, nu drömmer jag visst igen....
Mussa Mus - visst får man kanske ge det en chans till. Det kan ju bli bra...Vi får kolla med Jenny "Mysan" imorgon. Hon verkade ju ha det lite stökigt i morgon. Annars kanske vi kan satsa på nästa onsdag och hitta fler att lura med. Är det inte fler mammaledig som du träffar när du lämna och hämtar på dagis?
Nä, nu har jag suttit här hela kvällen pga/tack vare att min make inte har varit hemma på hela kvällen. Men nu har han kommit och vill gärna ha sällskap runt köksbordet och rapport om hur dagen har varit.
Godnatt och vis ses / hör imorgon!
Johanna - här är jag!!!!
Tillbaka från en regnig och grå TIMMES rast på skolan. Hur mysigt som helst att stå på skolgården, minns hur irriterad man själv var på llärarna som fick vara inne...
Min lillfis mår fortfarande inte bra. Natten har han sovit sig igenom men nu på dagen var han jätte hängig och gnällig hos mormor (hon var barnvakt) och när jag kom hem har han fortfarande feber. Finns tre alternativ: Tänder, sprutan eller förkylning. Kan ju också vara en kombination av allt......
Så det blir ingen promenad för oss i det underbara vädret Jenny.
Solhljden - Nja, jag har varit med Jesper i skolan på förmiddagen. Han kommer nämligen hem om dagarna och berättar både det ena och det andra om vad som händer på rasterna. Han har lite problem med några äldre pojkar som har upptäckt hur "kul" det är att göra Jesper arg. Så istället för att så uppenbart bara komma till rasten tog jag mig "barnfri" och var med hela förmiddagen. Var riktigt kul att se hur klassen fungerar. Beundrar lärarnas tålamod. Om jag tycker EN sjuåring kan vara på gränsen till för mycket ibland kan ni ju tänka er en klass emd 18 st sjuåringar. HUuUUU, jag ska iallfall inte bli lågstadeilärare.
Vi får väl se hur rasterna fortsätter. Självklart hände ju inget när jag var där men det var viktigt för Jesper att jag var emd och visade mig.
Usch, känner mig inte nog vuxen och mogen för att ta itu med sådana problem. Eller vart har tiden försvunnit......
Fika torsdag 15/9 kl 10:30 ...träffas utanför lindeträffen*
johanna & max
Ev. petra & jonas (beror på hur han mår)
jessica & kevin
maria & patrik
michelle & jakob
kristina & lucas
ev. angelika & tuva
ev. jenny & levina
Får sätta ett ev. på mig. Men ni vet ju hur fika glad jag brukar vara så man vet ju aldrig....Bara han är feberfri och farmför allt gnällfri...
Nu drar jag iväg och hämtar den stora. Ses om ett tag....
Ops, Linda G - jag beundrar ditt mod!!! Jespers fröken fick bli arg ett antalgånger under de timmar jag var där...Många barn med myror i byxorna och svårt för att sitta tysta....
Cissi - Visst saknar många respekt. När jag frågade Jesper om han inte sa till fröken om speciellt en kille så fick jag till svar att han sparkar och slår fröken oxå...Men hallå!!!! Vad är det för unge och vet föräldrarna om detta?? Jag har pratat med båda läranra Jesper har och de vet vad som gäller och hur Jesper känner. Sen tror ju jag inte att min son är guds bästa barn utan det krävs nog lite från båda hållen. Men när han kommer hem och säger att han inte skulle börja grina om han fick byta skola för han känner sig lite mobbad, ja då svider det i en mammas hjärta. Gör jag inget nu och han verkligen skulle bli mobbad, ja då skulle jag aldrig förlåta mig själv. Det är ju inte det att han inte har kompisar, det har han massor av utan det är främst en specifik kille och hans gäng som bråkar.
Och slutar jag inte skriva nu och inte hoppar in i bilen så kommer inte hans mamma var högt uppe på favoritlistan. Stå och vänta i detta väder lär ju inte vara poppis. Ska bara väcka en sovande lillfis först - stackarn.....
Han får vänta!!!
Cissi, har det inte släppt ännu! Trodde att det hade blivit bättre....Håller tummarna för dig - och familjen. Kan de inte sätta igång det redan nu då? Så många dagar är det ju inte kvar innan de ska sätta fart iallafall.
Skriv om du har möjlighet så vi vet vad som händer och så vi kan sova om nätterna....
Cissi - tycker att det verkar som om vi har ganska lika syn på uppfostan. Precis som vi diskuterade (RYA) igår så måste barn får lära sig vad som är rätt och fel, gäller i alla situationer. Tror att barn mår bäst av att veta vart gränserna går, samtidight som man måste låta dem vara barn. Svår balansgång!
Jag kan bara hålla med er andra om vädret. Tv, filt och myspys är vad som gäller.
Ska ta hand om lilljonte nu. Han är inte glad. Somnar i famnen men vaknar så fort jag lägger honom. Varm och gnällig.... Återkommer när han har somnat och jag får en lugn stund...
Jessica - jag har lyckats få Jonas att sova vidare på sin filt, hoppas att han sover länge....Och att han är lite piggare när han vaknar.
Jag borde också göra alla de där sakerna men vädret gör att jag har ingen lust till något - för visst kan jag skylla på vädret? Får väl ta mig samman snart, eller sen, kanske imorgon eller jag kan ju inte i morgon så det får nog bli till helgen.....