• Peand

LindeMammor05

Mer GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR......

Ringde just till Babyproffsen för att kolla om man kan köpa ett nytt överdrag till en Britax Freeway och vad det skulle kosta isåfall. 795:- för lite tyg......Har fått stolen av ett par bekanta, behöver ju två sedan - en i varje bil. Är inte riktigt villig att lägga så mycket pengar på det. Då kan jag ju nästan lika gärna köpa en annan begagnad med fräsch klädsel. Var inne på att kanske föröka färga den som redna är, den är blekt och lite fläckig. Men så var det någon som sa att tyget är flammsäkert och då kanske det inte går. Förmodligen därför det var så dyrt, eller så är de smarta, klädseln slits ju snabbare än stolen....
    Då har jag fått beklaga mig igen....Tack!

• Peand

Hej på er!

Snacka om att jag ropade hej innan jag kom över bäcken.....Lillfisen som var så duktig på BVC idag mår nu inge vidare. Skulle in till butiken idag då de hade fått ett jätteparti med nya varor bla massor av vinterjackor. Kul att kolla nu när man börjar ha chans att komma i vanliga stolekar och det är ju extra kul att rota i kartongerna. Ja, hur som helst Jonas var inte på humör, gnällig och grinig. Så vi gav upp och åkte hem och han grinade hela vägen hem. Visade sig att han har feber och skriker ibland som om han har ont. Jag fryser ju så hela dagarna så jag tycker han jämt är varm men denna gången gav termometern i allafall utslag. Nu sover han i sängen så vi får väl se hur det går. Tycker det är otäckt med feber är konstant orolig för feberkramper......

Johanna - har inte hunnit kolla med Maria - gör det i morgon. Andreas skulle (?) ju prata med Carro och jag antar att hon lär höra av sig annars, det lär han nog komma ihåg iallafall.

Helt rätt gjort av mamman på Rya. Vi har varit med om något liknande och jag lovar er att Jesper vet absolut vad som är mitt och ditt numera (skedde för ganska så många år sedan). Han skulle inte ens våga tänka tanken....Håller helt med vad Cissi skrev, stämmer helt överrens med vår bild av uppfostran.

• Peand

Tack Cissi!

Jag har alltid varit sådant att jag "gärna" hör om andras erfarenhet när det gäller sådan där saker, just för att lära sig. Jag vet ju hur jag ska göra om han krampar, men det känns så otäckt när man sitter och tänker på det.
    Jesper har lidit av falsk krupp genom åren och det är inte heller speciellt roligt, men man gör nu nästan samma åtgärd som vid kramper. Dessutom lyckades han sätta en godisbit i halsen förra sommaren och fick ingen luft och blev blå men där agerade jag bara instinktivt. Någonstans i bakhuvudet tror jag att man vet hur man ska göra och detta plockar man fram när det händer, men det känns skrämmande och otäckt när man sitter och tänker på det innan.

• Peand

Tusen tack, ska ta mig en titt....

• Peand

Cissi - hålelr helt med dig. Min absolut största skräck har alltid varit att någon i min omgivning ska sätta något i halsen och inte kunna andas. Hu, jag ryser bara jag skriver detta.
    Fixade faktiskt heimlich manövern på Jesper då det hände och det är jag evigt tacksam över, men gissa om vi grinade alla efteråt.... Tackade min lyckliga stjärna att jag har gått div turist och reseledar utbildningar där det alltid har ingått första hjälpen övningar.
    Om jag inte är helt fel så brukar Röda korset ha speciella barn utbildningar när det gäller sånna här frågor, det kanske vore något. Fast man kan ju tycka att BVC borde ha en grundkurs i de "vanligast" åkommerna och åtgärder till dessa. Något att prata emd våra tanter om kanske....

jaha Jenny, så Levina blev också lite påverkad. Där fick vi för att vi var så kaxiga.....
    Vi får väl se hur läget är i morgon. Tittar in här och skriver något efter jag har varit på skolan, blir nog vid lunchtid....Tack för lyckönskningen - kan nog behövas.....

• Peand

Johanna - GODNATT!!! Hur står det till?? Det är ju flera timmar kvar tills du brukar gå och lägga dig?

• Peand

Stackars dig Johanna!! Godnatt!!

Tycker synd om dig också Morotsmamman som får sitta ALLDELES själv hemma, antar att barnen sover och du kan göra precis vad du vill. EGENTID!!!

• Peand

Nej, man använder den tiden till att sitta här, eller framför tv:n. Verkligen kvalité!!!
    Börjar ju ibland fundera på vilket liv jag lever....Hur kom det sig att jag hamande här och blev fast varje kväll?

• Peand

Mussa Mus - vi pratade om det idag men jag tror att vi la det på is så att säga, ska du?

• Peand

Nja, att ha vet jag inte riktigt....Det var Jenny och jag med våra små och min Jesper. Sedan var det ganska många asylsökande. Kan ha varit ca 7-8 vuxna och ett tiotal barn. Ljudnivån var riktigt hög och man fick nästan skrika till varandra. Kändes som om man var på disco - om jag minns rätt hur det var är ju ganska länge sedan.
    De asylsökande är säkert trevliga men de höll sig mest för sig själva och det var väl kanske lite språkproblem. Inte riktigt vad vi hade tänkt oss.

Svar på tråden LindeMammor05