• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • HannaK

Hej alla "lindemammor -05"
    Jag har aldrig varit ute på familjeliv förut, men hittade denna tråd. Tyckte att den passade då jag själv är från Linde och har en -05:a hemma, född i juni.
    Skönt att se att det är fler som inte kan med mineralvatten... Förstår inte hur man kan gilla det hemska bubblet... Tacka vet jag kranvatten!

• Brodsmulan

Jenny.. här hemma kör vi med Bob's mest för att jag vill inte ge barnen saker som innehåller aspartam som är det vanligaste man använder som socker ersättning, så de inehåller alltså socker, ca 5% tror jag det är. Samma vanlig saft använder vi antingen bobs vanliga eller mjölkmixen, då gjord på laktosfri mjölk, är så tacksam för att det nu kommit ut nya mjölkar som inte smakar socker.. nå'n som provat Arlas låglaktos? Blääää att den är så söt, men nu finns en laktosfri, kan vara bra att känna till dessa produkter, samma soya och havre ersättningar som finns då alla barn inte tål mjölk som små.

• englamax

hannak- kul med flera mammor att diskutera med...just nu e vi mitt uppe i bubbelvatten diskution vilket du redan upptäckt! ja här diskuterar vi allt från dop till bubbelvatten för mammor hur gammal e du då? e nyfiken stod ingenting om dig på din press så jag måste juh fråga

• englamax

Hannak- vill du att jag lägger till dig på listan? i så fall behöver jag din ålder, namn, ditt barns namn och födelse vikt & längd

• englamax

Vi som e med i tråden Lindemammor05....

EnglaMax (johanna 22år lindesberg)BF 11/4-----Max 30/3 3055g ,längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)BF 5/4-------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) BF 9/8-----Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------jakob 23/7 3725g , längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)BF 29/9------
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2-----

lindemammor som har barn födda tidigare änn 05:

Leolina (Madeliene 26 år Lindesberg)BF 03,04--------Lucas 17/5-03 Malva 14/8-04
    Neas mamma(Jennifer 22år Gusselby)BF 03--------- Linnea 11/8 -03
    Mary1 (Marie 22 år Gusselby) BF 02------------------Matilda 29/12 -02
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 99,00------------Emma 14/5-99, Isac 14/12-00

• Brodsmulan

Är du vaken än Johanna *s* får du sova länge om morgnarna för Max eller?

Känner mig alldelens för nervös för att gå och sova nu, har börjat fått förvärkar som lägger sig i ryggen, men inget vatten, ingen slemmis.. å kommer oregelbundet.. kan bli spännande å se vart detta tar vägen, men lär väl inte bli nått *suck* va då uppgiven. Fast 050905 låter ju som ett bra födelsedata, lätt att komma ihåg
    De andra har ju ganska bra.. 960909 och 980102.

• englamax

cicci - ja max somnar lagom tid på kvällen och sover länge på förmiddagen så jag har sov morgon varje morgon...sambon e uppe sent så d blir att jag sitter upp me!

men guuud va spännande...hoppas det kommer ut en liten kotte snart då! kan gott pallra sig ut idag ja perfekt födelse nummer!

• Brodsmulan

å gud va skönt.. ja du, jag var den absolut enda mamman ute i lekparken vid halv sju på morgonen, men mina har iiiiiinte varit roliga, de gick upp mellan 05.30-06.00 varje morgon.. hoppas innerligt att denna kotten inte blir lik sina bröder för nu har ju de börjat fatta iallafall.. tror det är nått år sen nu och sover till åtta på morgonen iallafall.. hade en kompis som hade det så gott som du, hennes pojke som är lika gammal som min stora somnade runt 21 och vaknade igen vid 10 på fm.. tror du jag var avis.

Pernilla kände igen din farmor och farfar förresten

• englamax

ja det e juh en fördel när dom sover...ja max sover 13 timmar och det känns skönt att veta att han inte sover för lite iaf utan att han får sova sina timmar!
    men alltså känns det som det kan va på G? e det starka värkar?

• englamax

nej nu e jag bra seg..måste gå och lägga mig...men informera oss om du åker in blev en bebis u guldsmedhyttan i fredags...nån i din familjegrupp kanske om du går på nån sådan..han heter åby i efter namn!

Svar på tråden LindeMammor05