• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • englamax

nej nu e jag helt väck..trött som en gris...*snark* ...men medela oss gärna när du åker in! *god natt*

• Brodsmulan

ja släkten åby känner jag igen men vet faktiskt ingen som fått bebis. Och nej, vi fick inte gå i nå'n föräldragrupp, för få och för mycket 'risk' över oss *sucka*
    Nje, inte direkt starka värkar tyvärr.. mer bara att de ändrat fokus från framsida till ryggen.. men lär nog inte hända nått än på x-antal timmar. Men hoppas kan man ju.. så fint det vore att få 'räcka tunga' åt den benade läkaren som inte vill låta mig gå naturligt

• MaLevi

Cissi: Ser att du är online. Blir det inget idag? Jag sluta nästan andas nu när jag läste inlägg en tre sidor bakåt....spännande....

Kyrkis är mellan 9.30-12.00 så det blir inget fika för oss, Petra. Men jag hänger gärna med nästa tisdag då jag ändå ska vara kvar i Linde efter kyrkis. Tänkte imorgon bitti hinner jag ändå inte läsa något så jag skulle kunna hänga med runt om vi hinner innan det bär iväg till kyrkis. Plockar du upp mig och vilken tid? Brukar det vara kallt, vad har du på dig och Jonas? Tusen frågor här
    Onsdags-kyrkis har jag inte glömt. Såklart vi ger det en chans!

Idag ska jag in till Linde och väga och mäta. Kan inte hålla mig längre Och så har jag en tid hos Veronica kl 16 och har fixat barnvakt hos pappas fästmö. Hoppas det blir bra. Hon är ju väldigt trevlig men SÅ försiktig. Det gäller ju bara max 45 minuter, så det ska fungera. Pappa kanske är med *tänker undrande*

Nej, nu ska jag ge tösen mat och peta i mig oxå

• Peand

Oj, här händer det saker. Cissi är visst offline nu - vad kan det innebära??Vad spännande, hoppas att det är något på G så du slipper bli igångsatt.

Jenny - jag hade tänkt att inte gå imorgon då det kan bli lite tajt med tiden, men nu blir jag ju osäker när du skriver så där...Få fundera lite om vi kan lösa det på något sätt.
    Usch, varför kan han inte gå lite längre i skolan om dagarna? Det hugger ju av dagen mitt i, vilket inte alltid är så bra eller kul. För hans skull önskade jag att han fick gå på fritids, inte alltid så kul att vara hemma med mamma och lillebror. Men Linde kommun har bestämt att de inte får gå på fritids när de har en förälder hemma, det retfulla är att det är olika i olika kommuner. Typiskt!!

Nähä, nu sitter kräkungen här och droppar på tagentbordet vilket inte kan vara så nyttigt....Återkommer senare när han förhoppningsvis sover.

• MaLevi

Petra: Det är helt ok om vi inte går imorgon. Visserligen ska vi ta din bil får jag ju en promenad på morgonen bort till dig..hm..på tal om det behöver en liten vägbeskrivning om jag ska hitta Eller oxå om du vill gå en sväng, kan vi ta en kortis.... Du svänger förbi här efter du lämnat Jesper på skolan och så går vi en sväng som avslutas hemma hos dig. Då får jag en egen guide Du, jag & barnen kan ju alltid ta en fika här i vedevåg, efter kyrkis. Ni andra får självklart följa med hitåt om Ni vill och kan Inte alltid man fikar i Vedevåg

Om det bestäms någon fika kan jag ta på mig och ringa till Elin. Hon har ingen dator men kommer att vara på kyrkis.

Cissi: Håller tummarna för att du inte behöver bli igångsatt.

• MaLevi

En fråga som nu dök upp. Hur gör ni imorgon på kyrkis. Det är ju mellan 9.30-12.00 och iaf min tös brukar ta sig en sovstundrunt 10, 11 snåret. Ibland kan det vara några timmar. Undra hur det fungerar imorgon?!?!
    Men hon kanske håller sig vaken för att det är så mycket nytt runt omkring och sen slocknar hela eftermiddag *hoppas*

Ingen som har tid här inne idag?!? Det borde säga mig något att jag borde vända mig bort mot läxläsningen...ok..en liten stund

• englamax

brodsmulan - det kanske bara säger plopp så har du e bebis i famn..törs du vänta me att åka in? du bor juh trots allt en bit från usö!

mysan- bra då vet jag tider...får se om vi dyker upp i morn verkar som max åkt på förkylning...vi får se vad som händer under dagen! men just nu e han pigg som en nöt stjärna men i natt va det krongel, hostit och snorit.....

• englamax

mysan- kyrkis e väl lite för att mammorna ska träffa oxå så d gör no inget omlevina somnar en stund..max kommer nog oxå slokna vid 11!

• Druvan

Johanna;Vi ses efter kl 13.00 idag, det är norevägen 6c högst upp.
    Ha det så bra så länge.

• englamax

Druvan- ska jag bara dyka upp då efter ett eller?

Svar på tråden LindeMammor05