• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Jenny - vilken bra idé. Jag går som vanligt, hämtar upp dig så går vi en runda och avslutar här hemma. Det blir många flugor i en smäll det....
    Behöver ju inte gå med värsta flåset för då är vi (jag) inte speciellt fräsch till kyrkis...Brukar passera dig vid 8 tiden, har fleeceoverall oftast på Jonas och en filt, brukar kunna vara lite kyligt. Själv tar jag vanliga kläder då, annars kör jag med träningskläder... Hurtiga jag känner mig bättre om jag är hurtigt klädd! Knas!!
    Jonas kommer garanterat somna oxå, men som Johanna skriver är det ju mest för oss vuxna när de är så små. Så länge du inte somnar är det ju lungt....

Johanna - håller Max på att bli sjuk. Stackarn!
    Jag går oxå bara och väntar på förkylningen. Mamma ligger nerbäddar både idag och igår med feber och snuva. Och vi umgicks ju ganska mycket både i fredags och lördags. Så det kommer nog som ett brev på posten...
    På tal om brev - kom skylten idag??

Druvan - hur mår Kevin då?

En fika i Vedevåg lät ju inte helt fel. Vet vissa som skulle må bra av att komma utanför broarna.....hihihihi Ni kan väl fundera så går det säkert att arrangera på något sätt!!

• Druvan

Johanna: Om det passar dig så kan du bara dyka upp då, vi ses.

• Druvan

Peand; Kevin är tyvärr lite grinig och sover dåligt och endast korta stunder, så man känner sig lite matt.
    Hur gick dopet i lördags?

• Peand

Druvan - kommer ihåg hur det kändes. Ögonen är bokstavligtalat fulla av grus och man kan inte låta bli att blunda. Kunde somna sittande där ett tag. Men det är konstig hur snabbt man glömmer och hur kort period det oftast är. Men när man är mitt uppe i det känns det som år!!

Dopet gick jättebra men det är väldigt skönt att det är över. Så mycket stök och bök för något som tar 20 minuter i kyrkan och som han inte ens minns!!Knepigt!

• englamax

Druvan- Tack för gott fika och en trevli social stund synd bara att kevin sov..e lite sugen att känna på honom ..väger juh några kilo mindre änn maxen! max slockna förästen ivagnen direkt vi kom ut! när vaknade kevin då?

• englamax

Peand- nej ingen skylt idag häller ..läste mejlet nog nu och den 23 agnusti fick jag det & där stod att maskinen som gör skyltarna va på reparation och att tillverkningen skulle va igån av slutet på den veckan eller veckan efter...men det stod inte hur länge jag får vänta på den ...kanske e 5000 skyltar före min så att så mycket visare vart jag inte på det mejlet...men det dyker väl upp snart hoppas jag ! ja maxen e snorig och hostat hela natten men nu på dagen e han bara snorig..som sagt får se hur han e i morn.. om han orkar! vet du vart exakt kyrkis ligger? e det församlings hemmet?

• Peand

Johanna - jag tror att det är församlingshemmet, vet inte vart det skulle vara annars??
    Tänk dig alla ungar i kyrkan - vilket liv. Räckte med Jonas ljuva stämma i lördags för att det skulle låta rejält. Nä, församlingshemmet blir det.
    Hoppas att Max mår bättre då.
    Om du ska få vänta så länge på din skylt kan man ju undra när min kommer?? Lagom till jul kanske. Men det stod på bekräftelsen att det skulle ta 7-10 dagar. Ska bli mycket spännande att se. Hur ska du använda Max skylt? Sätta på barnvagnen, rummet eller den blivande trehjulingen? Har inte riktigt bestämt mig än, få se hur skylten ser ut live först.

• Druvan

EnglaMax; Tack själv för besöket, det var trevligt.
    Det får vi göra om fler gånger.
    Kevin vaknade som jag anade av telefon och låg vaken och tittade när jag gick in till honom, lite typiskt.
    Du ska självklart få känna på honom och hoppas att är vaken nästa gång vi ses.

Hur länge sover Max om dagarna då, när han sover så länge på natten/morgonen?

Vi hörs senare, ska ta mannen med mig till Lidl och handla lite och sedan dags för kvällsmat.

• englamax

jo inte 17 trode jag det va i kyrkan *hahaha.....nej tänkte om dte va i nån annan loka nån stans..man vet juh alldrig! jag ska oxå kolla in skylten ..men tro det blir vagnen till och börja med...beror på hur tydligt allt står kanske inte så kul att skylta med namn efternamn och person nummer..vi får se

• englamax

Druvan- ja absolut... jaha han vaknade av telen lill skrutten. ja max sover ca 2-3 timmar mitt på dagen och 1 timme vid sex tiden sedan lägger jag han för natten mellan åttan och nio! han sover mycket men han behöver tydligen det!

Svar på tråden LindeMammor05