• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • MiaMitisen

Kan ju tillägga att inte ens hans astmamediciner hjälper....

• lillaC

Appropå genusfrågor (alltid högaktuell på mitt jobb!)

Igår när vi skulle gå ut tog jag fram ett par jeans till Noah. Då sa han att han inte ville ha såna killbyxor. Jag undrade var de killade och han inte menade så.Jag frågade vilka byxor han ville ha. "Jag vill ha såna tjejbyxor som är mjuka"!
    Han menade sina mysbyxor i velor. (som jag dessutom HAR köpt på tjejavdelningen på Lindex!)

• MiaMitisen

skrev världens inlägg... så bara försvann det!!!!{#lang_emotions_demon}

Så nu skiter jag i att ens försöka skriva om det.... *morrar*

Ha en bra kväll... *går iväg och muttrar för sig själv*

• lillaC

Är det någon mer som tänkt komma på lunchen idag? Jag kan, men har inte riktigt koll på om det var någon mer som kunde.

• MiaMitisen

God morgon alla!
    Hoppas ni har fått sova gott inatt. Det har faktiskt jag. Trodde det skulle bli mycket värre med tanke på Oscars hosta. Men vad jag har märkt har han inte hostat alls. Kanske medicinerna hjälpte i alla fall. Ingen feber idag heller. kanske var av tröttheten av att gå och hosta hela dagen igår. Idag är hostan bara grötig, vilket oftast är ett tecken på att den är på väg bort igen. Undra om man kan ha sådan tur.

Idag skavi väl bara vara hemma. Behöver egentligen åka och handla så det får väl bli dagens utflykt.
    Sen blir det till att greja ute. Ska rensa massa gräs/ogräs bakom huset. Och försöka göra lite fint där. Behöver lite tips om vad man kan göra på denna tomten såärdet någon som råkar vara förbi här någon gång så kom gärna och tittaoch kom med ideer.
    Skulle behöv köpa krukor också...

På lördag är det ju marknad i Missionskyrkan. Tänkte jag skulle dit och kika lite. Någon som vet tiden? Tror det började klockan 10.

Nä, dags att göra lite nytta tror jag. Hej på en stund!

• MiaMitisen

Går in i vecka 35 idag! Finalen närmar sig....

• Projekt Lennart

Mia, har inte så mkt mer tips än att de har stora terrakottakrukor på IKEA för en billig peng. Bra om man vill ha många krukor.

// 20 kontorsdagar kvar

• MiaMitisen

sånna tips gillar jag. Tycker dessutom att dom krukorna är helt okej. Man kanske ska ta en tur dit imorgon då... tack!

• Thursday

Idag får vi ny elmätare mellan 12 och 13 så jag kan tyvärr inte hänga med på lunch

Marknad lät ju trevligt, men vi ska antagligen åka och kolla på en ny (nåja, men för oss) bil! Den gamla gick lite otippat igenom besiktningen så nu får det vara nog med den. inte för att jag har stort hopp om att kunna sälja den, men ska det någonsin gå så är det nu!

En helt annan fråga, vad gör man på Valborg i Lerum? Känner inte för att åka in till stan med barnvagn i cortege-röran! Förra året var vi på Nääs och kollade på brasan, men det borde väl finnas något hä i byn också?

• lillaC

Barnmarknaden börjar kl 9 i missionskyrkan. Ta med kontanter och kasse att ta hem kläder och annat i.

Vi letar också efter en brasa på Valborg. Har för mig att de har något firande på Aludden.

Jag och Noah fick världens mysigaste promenad til förskolan i morse. Vi pratade på om allt möjligt och han plockade blommor till sina fröknar. Tänk vilket fantastiskt sällskap en fyraåring kan vara! När jag lämnat honom fortsatte jag och gick en ordentlig sväng själv med vagnen. Sen har jag vattnat alla krukor ute och bara njuter av att vara hemma. Struntar helt i korgen med ren tvätt som skriker på mig.....

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3