• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • Projekt Lennart

Åsa, be Åke byta till ett annat, för Willhelm mer spännade diskussionsämne. Ni kanske bara inte har förstått vad han gillar att diskutera ännu

Åsa (igen) förstår inte varför de inte vill rekommendera en amningsnapp (som väl är den rätta benämningnen på vad jag tycker ser ut som en plasthatt )? Är det något negativt i att ha en sådan? Kanske svårare för bebisen att suga? Själv känner jag att jag skulle vilja ha en sådan i förebyggande syfte (nästan), tycker att de verkar toppen (för såriga bröst verkar AJ!).

Ja, det var verkligen värst vad det föds små grabbs. Här kommer det ju en till i juni (om inte BM såg fel...). Statistiskt sett stor chans för Emma, Jane, Mia och Anna att få flickor mao

Pust, stonk, stön, nu har även Caroline drabbats av foglossning. J*vla, hel*etes hel*ete. Tur i oturen att det "bara" är 9 v kvar till BF (och jag kör en övertalningskampanj för Lennart om att han ska komma två veckor före BF, så då är det ju bara 7 v kvar ). Just det, har jag nämnt att jag även har ont i ryggen, fått svullna ben, fötter, handleder och fingrar, att jag får sammandragningar när jag går, att jag har blivit trött igen (förbannade allergi), mycket att göra på jobbet, lågt blodtryck och ... nä, men nu var det nog inte mer. Se där, så illa var det ju trots allt inte

// 21 kontorsdagar kvar

• Tehus

Jippee! Natten gick bra! Wilhelm var nog bara utmattad efter utflykten. Inatt har vi både sovit och ammat utan större problem! Tror jag blev lite lugnad av BM och då blev det lugnare för Wilhelm också. Eller så var det bara en turnatt =).

Caroline: Jag har för mig att BM sa på föräldragruppen att amningsnapp kan göra så de har svårare att ta ett riktigt tag sedan men jag är inte säker. Själv tror jag det är bra att köra på utan för brösten behöver ju härdas lite, de är inte vana vid påfrestningen. Inatt gick det som sagt bra och det gick bra vid amningskudden igårkväll också så jag tror vi är på rätt väg.

Caroline (igen här med): Fy för att ha alla de där besvären men jag kan glädja dig med att jag knappt kommer ihåg dem fast det bara var en dryg vecka sen jag hade dem. Okej, jag känner fortfarande av foglossningen men inte alls lika illa. Sedan har man ju ont efter förlossningen också (åsså var det det där med amningen och... ja) men det är ju trevligt med variation =) . Totalt känner jag mig mycket bättre fysiskt nu. Förstår att du längtar tills det är dags! Lycka till med övertalningen!

• solima

Jane, hörde från Marie igår att du var lite orolig. Själv kände jag så i fredags men tills igår hade det släppt helt. Har hur mycket idéer som helst på vad man kan göra och nu har jag ju äntligen tid (läs innan bebis kommer) att göra alla småsaker som inte blivit gjort under det år vi bott i huset och bara fokuserat på renoveringen. Idag däremot känner jag inte för att göra någonting och då är det också rätt skönt att faktiskt inte behöva det heller. Men det är klart, har ju bara lallat här hemma i två dagar än så länge, så kanske ska få be att återkomma i ämnet... :)
    [/citat]

Ja, de känns osm sagt lite långtråkigt att "bara" gå hemma. Jag tror de löser sig ... de finns så mycket att oroa sig för såhär innan man vet =)
    Men annars så hänger jag hos alla nya kompisar på familjeliv.. Vi är ju massa nya människor att lära känna ordentligt .. Hoppas inte ni har något emot de ;)

Nu har jag bara 2 arbetsdagar kvar ...

• solima

ojj .. blev nog nåt fel när jag skulle svara på Emmas inlägg .. skumt

• Projekt Lennart

Just nu ligger Lennart (för första gången) i mitten på magen och inte bara på höger sida! Otroligt skönt att inte känna sig helt snepackad!

• efia

Idag är det systuga för hela slanten, tråkigt bara att man måste tvätta alla tyger först innan man kan göra något, det tar ju sån tid att torka (i-landsproblem så det skriker om det). Amningskudden klar sånär som på en dragkedja (finns detta nånstans i Lerum att köpa, någon som vet?), lakan till spjälsäng, vagn och korg klara, klädsel till korgen hänger på tork och en fodrad babyfilt klar. Undrar hur långt jag kommer innan jag tröttnar på att köra symaskin?

Igår körde vi ett race på IKEA och det är inget jag kan rekommendera att göra i v38. Precis innan kassorna satt jag nog i 5-10 minuter och försökte bestämma mig om jag skulle ha en rosa eller turkos kasse från sommaravdelningen, kunde verkligen inte ta ett beslut. Det blev turkos, by the way.

Idag har jag varit hos BM och allt såg som vanligt bra ut, blodtrycket hade gått upp lite men inte så det är någon fara om det inte stiger mer.

Stackars dig Caroline, hoppas att foglossningarna håller sig i schack! Men som Åsa säger, du får se fram emot variationen att ha ont på hela andra ställen om mindre än två månader. :)

• solima

Emma: Jag tror man kan köpa dragkejda på Jonslundstvätten (osäker på om den verkligen heter så..) i Brobacken.

• lillaC

Jag tror att man ska vara lite försiktig med att använda ammningsnapp om man inte måste. Det kan göra att barnet får fel grepp och att barnet vänjer sig vad det och då kan man behöva fortsätta med det. Jag använde det någon vecka (kan ha varit några några, har tappat all tidsuppfattning!) Det är lite meckigt, särskilt när man inte är hemma eller blad folk. Det blir också mer kladdigt och söligt...
    Fast Hannah har tyckt att det är ok med flaska, vilket Noah aldrig gjorde, och det kanske beror på att det känns ganska lika.

Idag har Noah och jag varit på mitt jobb på förmiddagen och lekt. Undrar om Hanna kände igen alla ljud, barn och sånger från när hon låg i magen? Det såg nästan ut så!
    Föe en stund sen kom min snälla svärmor ch tog med Noah ut på picknick och bjuder oss sen på middag. Vi har det ju så lyxigt att vi har både min mamma och Andreas föräldrar i Lerum.

Undrar vad jag ska hitta på för att roa Hanna och mig nu när hon snart ammat färdigt?

• Katarina i Lerum

Hej igen.... det var ett tag sedan som jag var här. Men gud vad roligt att läsa om alla som har fått baby... jag går och väntar. 10 veckor kvar. Sen så är det min tur. Må gott // Katarina

• MiaMitisen

Tyvärr får jag hoppa lunchen imorgon om det blev någon. Oscar har feber och sin underbara mega-astma-hosta. Ska försöka komma till läkaren imorgon så jag kan få hostmedicin och ventolin utskrivet... Stackarn kan ju inte sova på natten.Hostar till han spyr och allt sån där. Nu sitter han i soffan och tittar på nemo och hostar som en dåre. Utan att ens anstränga sig. Tycker så synd om honom.

nu ska jag ta och sortera hans kläder och sen blir det till att börja med middagen.

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3