• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • Tehus

Titti: Lite kul det där du skrev om kill- och tjejbyxor. Visste inte att det var så, här går vi omkring i "tjejbyxor" hela dagarna nu men Åke bytte faktiskt till "killbyxor" när vi gick ut en sväng igår. Har inte testat mina "killbyxor" från innan graviditeten än. Kanske skulle göra det idag...

Ida: Jag har ingen aning men skulle också vilja veta. Vi har inte ens tänkt på Valborg än men det vore ju skoj att hitta på någonting.

Mia: Hoppas medicinerna funkar som de ska och att Oscar kryar på sig snabbt nu då.

Wilhelm sov fint inatt också, jag börjar nästan tro att han är narkoleptisk =). Fast alla säger bara "vänta till sen så ska du få se". Men vi är glada att vi får sova rätt bra just nu så får vi ta det som det kommer. Amningen går spikrakt åt rätt håll verkar det som! Det har nästan läkt helt men svider till lite ibland. Annars känns det jättebra!

• Tehus

Ps. Amningskudde is the shit! Köpte den på Coop för 200 kr, den är toppen!

• Projekt Lennart
    lillaC skrev 2009-04-23 10:13:52 följande:
    När jag lämnat honom fortsatte jag och gick en ordentlig sväng själv med vagnen. Sen har jag vattnat alla krukor ute och bara njuter av att vara hemma. Struntar helt i korgen med ren tvätt som skriker på mig.....
    Menar du att du redan kan vara ute och gå ordentliga promenader...? Åhhhhhhhhhhh, vad jag längtar till post-BF.
  • efia

Hej tjejer! Jag glömde helt bort lunchen idag, som jag ju hade tänkt att gå på, men det kanske inte blev någon?

De brukar ha Valborgsfirande på Aludden, förra året var vi där och åt Valborgssupé, mycket gott och trevligt. Fast vi missade visst elden då... Jupp, hittade lite tider:

17.00?23.00 Aludden Prôvidore håller öppet för middag

19.30-20.30 Vårtal i parken. Musikunderhållning av Lerum Vocalis, Hembyggdskören & Aspen- kyrkans kör

c:a 19.30 Valborgselden tänds

Systugan bara fortsätter, nu blir det snart ett ryck på sängöverdraget som jag köpte tyg till förra sommaren och har tänkt att sy sen dess. Heja heja!

Vad skönt att det verkar gå bra för alla som är hemma med småttingarna, låter lovande för framtiden! :)

• lillaC

Caroline: Visst är det helt ok med promenader nu. Har kunnat gå som vanligt i säkert två veckor. Och det behövs verkligen, har ju några kilon kvar om man säger så:) Försöker gå en längre sväng varje dag.

Så om det är någon som känner för promenadsällskap på dagarna är det bara att hojta till!

• WonderfulWord

idag är det sista gången för mig på vattengympan. det är bara två veckor kvar för mig och jag känner mig som en elefant eller flodhäst...
    jag känner att det är dax att få barn, men jag vill ha ett majbarn eftersom jag själv är det...min sambo är julibarn och det vill jag inte ha denna gången:)

• MiaMitisen

Tjings! Idag blir det lite grillkalas. Underbart!

Imorgon klockan 10ska jag med några arbetskompisar och deras barn till stora lekplatsen vid aludden. Vi har med lite fika och smörgåsar och tänkte njuta lite av vädret. Är det så att nån inte har något för sig så vet ni om att vi är där.

• MiniStumpan

Hallå tjejer.

Jag glömde också bort lunchen idag. Herregud. Jag som aldrig brukar glömma sånt. Och skulle jag få förhinder så meddelar jag alltid...
    Hmm jaja. Får väl skylla på upptagen mamma hjärna.

Nä nu får jag ta hand om min lille kille. Kul nu när man får mer kontakt med honom och han vill ha mer sällskap. Idag när han badade så njöt han sååå mycket och kollade mig djupt in i ögonen väldigt länge. Det var första gången vi fick sån ögonkontakt.

• MiaMitisen

Hejsan tjejer!
    Hoppas ni har haft en bra dag. Det har vi. Det var jätteskönt på lekplatsen idag. Oscar har bara lite hosta kvar och den lär väl vara kvar ett tag.

Nu håller jag på att grilla. Patrik är hos grannen och grejar med fyrhjulingen och Oscar är hos en annan granne och leker. Så snart får jag väl ringa i matklockan så dom kommer hem.
    Man kanske ska köpa sig en sån där skeppsklocka och ha på altanen. Så är det bara att ringa i den när man vill dom något. Det hade vi på sommarstugan. Perfekt!

Någon som vet var man kan köpa en hänghammock?

Nu ska jag återgå till maten. ha en underbar fredag! Det ska jag ha!

• simsarabim

Hej alla! Hoppas ni sitter ute och grillar ikväll - underbart väder!
    själv har vi idag gjort första heldagsutflykten med Alicia, 19dgr gammal idag, och det gick väl sådär - mamman gillar inte riktigt när det gallskriks under bilfärd, blir lite lagom stressad! men amning och blöjbyte i bilen var ju enkelt! Annars börjar vi så smått ta oss ut ur vår "kokong"..pappan börjar ju arbeta på måndag!
    och Alicia sköter sig utmärkt - sover ok nattetid så att jag får 6timmars sömn totalt, är på gott humör oftast förutom vid skrikperioderna, en på eftermiddagen och en framåt åtta på kvällen, och annars är nog bara magknip det vi fajtas med om dagarna...
    promenader i skogen och in till Lindexaffären är väl så långt vi kommit hittills!och det känns såååå skönt att äntligen kunna gå upprätt och raskt utan krämpor - den där 80-årings-stylen är ju inget jag saknar!haha!
    hoppas ni med magarna kvar njuter av vädret och tar det lugnt!och att alla ni andra bebisar har det mysigt i era nya hem!trevlig helg!

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3