• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • MiaMitisen

Hejsan alla härliga mammor! (och gravida )

Självklart måste man få vara deppig och skriva av sig. Att bli mamma är ju världens omställning! Jag grinade väl varje dag med oscar om jag inte minns fel.

I helgen har vi haft "samla-all-skit-du-kan-så-vi-får-en-maj-brasa" helg. Och jag kan lova att den brasan kommer synas över hela lerum. Tyvärr orkade jag ju inte göra så jättemycket. Inte ens gå till brasplatsen utan det fick bli oscars lilla fyrhjuling som fick ta mig dit.
    Caroline: en sådan kan jag rekomendera!

Jag födde på Mölndal sist och ska försöka åka dit denna gången också. Men det är ju lite längre och krångligare väg nu än sist. Så vi får väl se vart vi hamnar.

Jag känner att jag gnäller en del nu med. Har för första gången i mitt liv förstått hur det är att vara rastlös. För ett tag sen skrev jag ju att jag inte har problem med sådant. men det har vänt. Tyvärr klarar jag ju inte av att göra något istället... Klarar ju knappt av att plocka saker från golvet. Känner verkligen att jag har gått upp i vikt på sista tiden varav mycket är vatten. Fötter, ben och händer värker dagligen. Men snart är det över.
    Funderar på att åka till ikea på torsdag och titta på byrå till bebisens kläder. Det är väl dags att börja planera lite sådant. Det tar ju ändå sin lilla tid att få saker gjort. Oscars sulky sa tvättat och upp på vinden, hans växasäng ska plockas isär och upp på vinden. Ett skåp ska slängas.... Det är en del saker i bebisrummet som ska bort. Typ det mesta....

Nu vaknade Oscar så nu blir det frukost.

• solima

Hej hej alla!
    Min första semester dag är nu här ...
    Jag har sett till så jag har att göra idag ... =) Ska städa två bilar, betala räkningar, klippa mig (förhoppningsvis), tvätta de två bilarna (visserligen på shell) .. Ja, de blir till att börja med ialla fall. Få se hur lång tid det tar och vad jag ska hitta på sen.

Hoppas d känns lite bättre för er alla. Man behöver få utlopp för gnällventilen ibland.
    Just nu kör jag övertalningskampanj för vår nya familjemedlem att de är helt ok att komma nu .. =) Fast först måste jag hinna städa bilarna..

Vi blev en volvo kombi rikare igår. Den har allt vi inte ville ha .. Mossgrön och ljusinredning. Mikael (min sambo) blev lite desperat efter en "riktigt" bil i helgen. Så nu har vi en, den är helt ok... finare än vår racersaab =)

Ha en härlig dag! Jag hoppas att solen tittar fram lite mer!

Kram kram på er

• Projekt Lennart

Ha, ha, ha Mia - tack för den du

Nja, jo, alltså jag är ju inte dvärg, men med 157,5 cm över havsnivå så passar man inte in i standardmallar direkt...

Emma, spännande att det är "dags" närsom nu! Är sjukt avis - skulle vilja trolla bort tiden fram till en vecka efter förlossning - någon som känner Joe Labero väl..?

Har nu fått namn på ännu ett härlig graviditetsbesvär - Karpaltunnelsyndrom. Någon annan som kommit i kontakt till detta härliga tillstånd (någon nerv som kommer i kläm när handlederna svullnar så att det gör gött ont i fingrarna typ hela tiden)?

Vattengympa ikväll iaf. Ska bli gott att mjuka upp ryggen lite.

Ha det gott i solen!

• Thursday

Hallå hallå, här gör vi vårt bästa för att komma ut i trädgården och greja lite men det går väl sådär... Axel är helt klart en lattekille och inte en trädgårdsmästare. I fredags drog vi på stan i fyra-fem timmar, lunchade, shoppade, fikade... nemas problemas att ligga i vagnen och komma upp bara för amning och lite umgänge vid måltiderna. Men ligga i vagnen när mosan räfsar (och skakar lite på vagnen) - inte en chans! Tur att vi har låga ambitioner på den fronten, men det vore ju roligt om framsidan såg ut som om huset är bebott i alla fall...

• MiniStumpan
    Thursday skrev 2009-04-27 15:10:43 följande:
    Hallå hallå, här gör vi vårt bästa för att komma ut i trädgården och greja lite men det går väl sådär... Axel är helt klart en lattekille och inte en trädgårdsmästare. I fredags drog vi på stan i fyra-fem timmar, lunchade, shoppade, fikade... nemas problemas att ligga i vagnen och komma upp bara för amning och lite umgänge vid måltiderna. Men ligga i vagnen när mosan räfsar (och skakar lite på vagnen) - inte en chans! Tur att vi har låga ambitioner på den fronten, men det vore ju roligt om framsidan såg ut som om huset är bebott i alla fall...
    Haha Ida, då skall du se hur min tomt ser ut. 3e och 4e världskriget på en och samma gång. Nu är i alla fall snickarna klara. Äääntligen. Så nu skall vi bara måla utsidan så kan ställningen monteras ner och vi kan ringa hit en grävare som gör i ordning tomten. Sedan har vi ju visserligen insidan kvar. Men nu är der ändå så att vi kan bo i huset. Hela förra veckan bodde vi ju hos mormor och morfar. Såå gott att kunna vara hemma igen och speciellt nu när vi numera bor i ett palats.

Och snart kan vi åka och köpa nya sängar till vårat nya sovrum. Tjoho. Både jag och Andreas känner att 6 år i en 1,20 m säng räcker. Speciellt som vi har hunden där också. Liite trångt. Det kommer att bli underbart att få sova i en dubbelsäng.

Fast nu skall vi nog ändå gå och bekanta oss med den lilla sängen en stund. Har inte sovit många timmar i natt heller. Hoppas att lillkillen kommer på bättre tankar snart. Annars vet jag inte vad det blir av mig. Levande död är nog en bra beskrivning av mig i dagsläget.

ZZZZzzzzzz
  • WonderfulWord

ingen vattengympa för mig idag. var o storhandlade istället. känns bra att ha det gjort en vecka innan BF. annars har jag planerat att ta lösa lektioner fram till BF på vattengympan för att fortsätta röra på mig.
    man märker hur mycket mer sammandragningar man får när man är ute och går. förstår att det kan sätta igång förlossingen...

• Projekt Lennart

Hallå?

Alla mamma/snartmamma-lediga, har ni tröttnat på att skriva flera inlägg om dagen nu? Eller är det det fina vädret

Sitter på kontoret och har nedräkning - 18 kontorsdagar till... Börjar märkas att ärendetillströmningen minskar och det jag har att göra får jag inte gjort ändå. *suck*

Hoppas att ni har det bra iaf!

• MiaMitisen

Jag tror det är det fina vädret som gör det.

Känner själv att jag hellre sitter ute än vid datorn.men ibland så går det bra.

idag har jag varit hos bm. Gick bra. Allt var bra. Hon började fråga massa grejer om förlossning och sånt. Inte redan tänkte jag... Så långt har jag inte planerat. Men för sjuttan! Snart ska ju knodden ut! Längtar som tusan!!

Idag har jag bara glassat med kompisen på hennes altan. Helt underbart!

Nu ska jag ta och göra någon nytta också tänkte jag. Men vet inte vad.

Ses!

• efia

Puh, idag är jag helt slut. Körde en heldag på stan igår och fick shoppat massor som har samlat på sig på behöver-listan under den evighet det var sen jag sist hade tid att gå på stan. Det blev dock lite längre än jag tänkt, närmare bestämt mellan 10-16 och 6 timmar runtknallandes på stan höggravid är nog inget jag tänker göra om. Men skönt att få handlat var det så dagens trötthet, onda fötter och ben och foglossningar var ändå värt det. Det förde med sig en bra sak dock: jag sov som en prinsessa inatt (alltså jämförelsevis, en riktig prinsessa vänder nog inte och vrider sig hela natten och måste upp och kissa hela tiden men men) och vaknade inte förrän kvart över nio. Tjohoo, känner mig som en ny människa. Om det nu inte varit för allt annat som gör ont, men hey man måste ju tänka positivt. :)

Bland annat fick jag köpt en amningsbehå och jäklar vad jag har svårt att tro att den kommer att vara lagom, är ju liiite större än min normala storlek om man säger så. Eller mycket. Men, provade en som satt bra nu och sen gick jag upp en kupstorlek från det så hoppas att det ska passa.

Idag är det med andra ord en lugn dag, fixat räkningar, sorterat in papper i pärmar (gjorde tydligen sist i maj förra året...) och tänkte deklarera. Ska också vara husfruig och göra mat till Tobbe kommer hem. Vilken lyckost han är!

Vill INTE att bebisen kommer ännu, har så många småprojekt som jag helst blir klar med först så det får gärna dröja ett par veckor till. Har inga som helst problem med att sysselsätta mig eller bara vara ledig - njuuuter av min semester. Ha det gott!

• Tehus

Igår började allting bra, hade en lugn förmiddag sedan hade vi hembesök från BVC och vägde lille knodden, han hade gått upp 350 gram på en knapp vecka! Mer kunde han inte gå upp sa hon och tyckte att jag inte behövde amma så mycket som jag gör, hon föreslog napp! Jag har varit jätteanti napp men när vi testade ändrade jag åsikt på stört. Bättre det än att jag ska agera napp själv i flera timmar varje dag.

När sjuksköterskan gått åkte Åke till jobbet en sväng och plötsligt dög ingenting längre, varken napp eller bröst och sova ville han inte. Så jag satt med honom i famnen hela eftermiddagen och kvällen och krånglade. Vi hade sovit dåligt natten innan så jag var trött och deprimerad när vi kom i säng. Natten till idag blev bättre och idag har han varit kanon! Har ätit ordentligt (lagom länge), sugit napp och sovit i vagnen! Vi har tillochmed kunnat ta en promenad med honom. Sedan tog han ett litet mellanmål och somnade om i vagnen så vi har kunnat fixa med en massa viktiga papper och sånt. Känns jätteskönt! Hoppas jag ska kunna gå ut lite varje dag nu, min kondition är verkligen usel.

Så nu vet ni vad jag gjort istället för att skriva här. =)

Emma: Min amningsbehå som jag har nu är två kupstorlekar större än min vanliga så jag tror inte du behöver oroa dig för att den ska vara för stor. =)

Ha det fint allihop!

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3