• Fidelis ad urnam

100 kr är för dig?

Vi ska samla in pengar till en 40 års present till våran gruppchef.
    Vi pratade ihop oss inom gruppen och kom fram till att vi ska lägga 100 kr var.
    En av tjejerna var inte här utan henne ringde jag upp och frågade om hon ville vara med och det ville hon självklart, men när jag sa att vi ska lägga 100 kr var blev hon småsur och det lät på henne som att det rörde sig om stora pengar.

Nu undrar jag, vad är 100 kr för dig när det gäller insamling till en födelsedagspresent?

Forgive your enemies, but never, never forget their names
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 12:54
    Nu har jag pratat med kollegan som är kompis med vikarien (de har varit kompisar i många år nu) och jag missuppfattade Hon var inte ett dugg brydd över summan utan hade fått in ett ärende på jobbet som hon blev konfunderad över och därför lät hon lite missmodig under samtalet.

Så nu är allt spikat och klart
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 100 kr är för dig?
  • Fidelis ad urnam

Jag fascineras över hur snikna många av er är.

"100 kr hade jag ALDRIG lagt på en CHEF"
    "100 kr hade jag aldrig lagt på en KOLLEGA"

Vad är det med er egentligen?

Om man hittar en gåva som passar, varför är du 100 kr till just en chef eller kollega så sjukt mycket pengar? Hade man köpt en present ensam hade den säkerligen landat på 200kr.

Och JO, hon är anställd för att jobba för oss. Men samtidigt har hon varit tvungen att ta massa bråk nu som faktiskt inte borde ligga  på henne men hon ställer upp ändå för att hon månad om arbetsplatsen.
    Men det är ingen idé att försöka förklara detta för er så ni bara ser en chef och inte en person. Det kan ju aldrig vara så att man köper en gåva till personen, man gör det för att fjäska för chefen.

Riktigt tragiskt hur vissa av er resonerar. Sniket och tragiskt.

Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • Vasen

Beror väl på hur många man är på arbetsplatsen och hur ofta man skramlar. Som 40 (eller 50 eller 65års) present är det väl inget att klaga över.

Hamnar man på en arbetsplats där det skramlas till namnsdagar, kollegors förlovningsdagar, när det är solsken, fullmåne och i allmänhet på tisdagar blir det lite tröttsamt att lägga 100lappar hela tiden dock.

• La Lola
    Fidelis ad urnam skrev 2009-04-07 07:06:41 följande:
    Jag fascineras över hur snikna många av er är. "100 kr hade jag ALDRIG lagt på en CHEF" "100 kr hade jag aldrig lagt på en KOLLEGA" Vad är det med er egentligen? Om man hittar en gåva som passar, varför är du 100 kr till just en chef eller kollega så sjukt mycket pengar? Hade man köpt en present ensam hade den säkerligen landat på 200kr. Och JO, hon är anställd för att jobba för oss. Men samtidigt har hon varit tvungen att ta massa bråk nu som faktiskt inte borde ligga  på henne men hon ställer upp ändå för att hon månad om arbetsplatsen. Men det är ingen idé att försöka förklara detta för er så ni bara ser en chef och inte en person. Det kan ju aldrig vara så att man köper en gåva till personen, man gör det för att fjäska för chefen. Riktigt tragiskt hur vissa av er resonerar. Sniket och tragiskt.
    Sniken?!
    Man häpnar fasiken.

Men vill du tro att det handlar om nån snikenhet så varsågod.
    Jag har för länge sen insett att din syn på ekonomi inte är på samma nivå som min så då är det bara att ta snacket om "snikenhet" med en nypa salt.
    *mamma till Alma snart 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • grön banan

Jag fascineras över hur snikna många av er är. "100 kr hade jag ALDRIG lagt på en CHEF" "100 kr hade jag aldrig lagt på en KOLLEGA" Vad är det med er egentligen? Om man hittar en gåva som passar, varför är du 100 kr till just en chef eller kollega så sjukt mycket pengar? Hade man köpt en present ensam hade den säkerligen landat på 200kr. Och JO, hon är anställd för att jobba för oss. Men samtidigt har hon varit tvungen att ta massa bråk nu som faktiskt inte borde ligga  på henne men hon ställer upp ändå för att hon månad om arbetsplatsen. Men det är ingen idé att försöka förklara detta för er så ni bara ser en chef och inte en person. Det kan ju aldrig vara så att man köper en gåva till personen, man gör det för att fjäska för chefen. Riktigt tragiskt hur vissa av er resonerar. Sniket och tragiskt.
    Du ska nog ha en lugnare attityd om du ska diskutera detta. Man är inte sniken för att man inte vill köpa dyrare present än de flesta eller för att man inte har råd.
  • grön banan

Man behöver väl inte köpa svindyra presenter bara för att människan gör lite mer än hennes arbetsuppgifter säger.
  • grön banan

Um muhammed skrev 2009-04-07 07:32:57 följande:

100kr för mig är som en droppe i havet
    Var glad för det du. Vi är få som har så gott om pengar.
  • Angel1978

vi samlar bara 30kr på vårt jobb när någon fyller jämnt, gifter sig, går i pension etc..

• La Lola
    grön banan skrev 2009-04-07 07:34:54 följande:
    Um muhammed skrev 2009-04-07 07:32:57 följande: Var glad för det du. Vi är få som har så gott om pengar.
    O man behöver inte ens ha ont om pengar för att tycka att 100 kr är mycket för en del i en present.
    *mamma till Alma snart 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • ullis83

När lönen kommer är 100:- inte så mycket för mig, men när veckorna går får man hålla lite i pengarna och då lägger jag inte såna summor på en insamling

Svar på tråden 100 kr är för dig?