• Fidelis ad urnam

100 kr är för dig?

Vi ska samla in pengar till en 40 års present till våran gruppchef.
    Vi pratade ihop oss inom gruppen och kom fram till att vi ska lägga 100 kr var.
    En av tjejerna var inte här utan henne ringde jag upp och frågade om hon ville vara med och det ville hon självklart, men när jag sa att vi ska lägga 100 kr var blev hon småsur och det lät på henne som att det rörde sig om stora pengar.

Nu undrar jag, vad är 100 kr för dig när det gäller insamling till en födelsedagspresent?

Forgive your enemies, but never, never forget their names
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 12:54
    Nu har jag pratat med kollegan som är kompis med vikarien (de har varit kompisar i många år nu) och jag missuppfattade Hon var inte ett dugg brydd över summan utan hade fått in ett ärende på jobbet som hon blev konfunderad över och därför lät hon lite missmodig under samtalet.

Så nu är allt spikat och klart
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 100 kr är för dig?
  • Tant Groda

100kr kan jag tycka är mycket för en kollega/chef, men hade det varit en vän så hade jag tycket det var en helt ok summa!

• La Lola
    slangbella skrev 2009-04-07 09:34:50 följande:
    Men varför är det så svårt att acceptera att andra inte tycker som du, TS? Du har ställt en fråga och du har fått tonvis med svar, men du köper det inte eftersom du inte tycker lika (då är man sniken...?)
    Jag undrar oxå varför det är svårt att acceptera det....
    *mamma till Alma snart 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Fidelis ad urnam
    slangbella skrev 2009-04-07 09:34:50 följande:
    Men varför är det så svårt att acceptera att andra inte tycker som du, TS? Du har ställt en fråga och du har fått tonvis med svar, men du köper det inte eftersom du inte tycker lika (då är man sniken...?)
    Jag har inte svårt att acceptera att man tycker att 100 kr är mycket, men att man inte vill ge det med anledning att det är en chef eller kollega tycker jag låter sniket,,eller mer underligt,
  • Poison Girl

Fidelis ad urnam skrev 2009-04-07 09:31:36 följande:

Nej det ligger inget tvång i att vara med och det vet hon. Vi är 8 personer som är ok med summan och kommer inte sänka den för oss alla pga en person. Skulle hon säga att hon vill lägga mindre får hon göra det, då lägger vi lite mer, men vi sänker inte på alla pga en person.
    Enligt ditt resonemang skulle man heller inte ha förbjudit alla utgifter i skolan på grund av att en del barn hamnar i kläm och inte kan vara med på aktiviteter som kostar pengar, trots att skolan ska vara avgiftsfri. Är det inte rimligare att lägga sig på en nivå som passar ALLA istället för att utesluta EN person?
  • JLS

Skulle det vara till en kompis skulle 100 kr vara lite pengar att bidra med men till min chef är det för mkt;) Tolka det hur ni vill;)

♥ Älskade Julia ♥
  • Fidelis ad urnam
    Poison Girl skrev 2009-04-07 09:56:57 följande:
    Fidelis ad urnam skrev 2009-04-07 09:31:36 följande: Enligt ditt resonemang skulle man heller inte ha förbjudit alla utgifter i skolan på grund av att en del barn hamnar i kläm och inte kan vara med på aktiviteter som kostar pengar, trots att skolan ska vara avgiftsfri. Är det inte rimligare att lägga sig på en nivå som passar ALLA istället för att utesluta EN person?
    vi utesluter ingen. Det är vi som är ordinarie som har bestämt vad som ska köpas, sedan tillfrågas de som är vikarier och de får själva besluta om de vill vara med eller ej,
  • 5 barnsmamman

för mycket tycker jag sån summa kan man lägga när det gjäller fammilj/släkt .
    vi föräldrar till barnen lägger max 50kr till 2 prssoner att köpa nåt när det gjäller sommar/jul lov

• TessaS

Men skiljer du inte alls på om du köper till en nära vän eller släkting eller till en kollega på jobbet?
    Du köper för 100:- till mamma/syskon/bästa vän också?

Fidelis ad urnam skrev 2009-04-07 09:56:43 följande:

Jag har inte svårt att acceptera att man tycker att 100 kr är mycket, men att man inte vill ge det med anledning att det är en chef eller kollega tycker jag låter sniket,,eller mer underligt,
  • La Lola
    TessaS skrev 2009-04-07 10:03:00 följande:
    Men skiljer du inte alls på om du köper till en nära vän eller släkting eller till en kollega på jobbet? Du köper för 100:- till mamma/syskon/bästa vän också? Fidelis ad urnam skrev 2009-04-07 09:56:43 följande:
    Nä, då lägger nog Ts betydligt mera än 100 kr.....
    *mamma till Alma snart 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Myrtille

Jag hade också tyckt att det var mycket pengar att ge till chefen, och det hade känts så gott som omöjligt att säga nej när beslutet väl var fattat. jag tycker det är onödigt att köpa så dyra grejer. Jobbpresenter bör vara symboliska.

Svar på tråden 100 kr är för dig?