• Anonym

Jag "slog " min 3 åring!

Vet inte var jag ska börja, mår så dåligt redan och har dåligt samvete.
    Allt började imorse när jag väckte min 3 åriga dotter för att lämna henne på dagis och därefter åka till jobbet.
    Väckte henne lungt med en puss på kinden och tog upp henne för att kissa.
    Allt gick bra fram till dess att jag började klä på henne. Hon vägrade, ville ha pyjamasen på sig igen. Började gråta och vägrade göra som jag sa. Klockan var redan för mycket och jag kände att jag kommer försent.
    Jag gjorde verkligen allt ifrån mig på det lugnaste sättet och till slut tappade jag kontrollen och slog henne på armen med min hand. Är ingen misshandlare och slår inte mitt barn men imorse hände det bara. Hatar mig själv för det.
    Och inte nog med det, när vi kom till dagisen och hon gick till fröken så sa jag att hon var lite trött och grynig. Det sa hon också och gick till fröken sen så hörde jag henne säga, jag är ledsen, mamma slår mig.
    Vad ska jag göra, jag kan inte tvätta bort det. Vad ska jag säga om personalen frågar mig?
    :(

• Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!
  • Fjorren
    Anonym skrev 2009-04-27 07:29:33 följande:
    Vet inte var jag ska börja, mår så dåligt redan och har dåligt samvete. Allt började imorse när jag väckte min 3 åriga dotter för att lämna henne på dagis och därefter åka till jobbet. Väckte henne lungt med en puss på kinden och tog upp henne för att kissa. Allt gick bra fram till dess att jag började klä på henne. Hon vägrade, ville ha pyjamasen på sig igen. Började gråta och vägrade göra som jag sa. Klockan var redan för mycket och jag kände att jag kommer försent. Jag gjorde verkligen allt ifrån mig på det lugnaste sättet och till slut tappade jag kontrollen och slog henne på armen med min hand. Är ingen misshandlare och slår inte mitt barn men imorse hände det bara. Hatar mig själv för det. Och inte nog med det, när vi kom till dagisen och hon gick till fröken så sa jag att hon var lite trött och grynig. Det sa hon också och gick till fröken sen så hörde jag henne säga, jag är ledsen, mamma slår mig. Vad ska jag göra, jag kan inte tvätta bort det. Vad ska jag säga om personalen frågar mig?:(
    Jag förstår att du har ångest över att detta råkade hända; det innebär i mina ögon inte på något sätt alls att du är en dålig mamma!!
    Herregud om alla de gånger man hållt sitt skrikande barn lite hårt för att lugna henne eller varit tvungen att dra med sig henne från affären när hon skrikit och brottats för hon inte fått sin vilja igenom hade räknats som misshandel bara för att man tar lite hårdare än vanligt i sitt barn så skulle nog nästan alla mammor i landet behöva anmälas.
    Äsch....ta det lugnt och jag tycker du istället ska prata med dagispersonalen om att du mått dåligt sen imorse och berätta just vad som hänt; de kommer med all säkerhet att förstå.
    Sen är det bara att släppa det där; jag är tveklöst övertyad om att du inte hade nån planerad intention om att slå din dotter för fem öre.

Kram från en som inte tycker det är nån mening med att vara anonym utan vill stå för sin åsikt....
    (¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Nu väntar vi 2:an! BF 4/8 - 09 ♥ ¸.?°´¯) www.oqvist-fabbri.se - Uppdaterad 21 april
  • Anonym

(Sally) tack snälla för de goda orden. Många har dömt mig och många har verkligen stöttat mig. Ett stort tack till alla. Jag släpper det här nu och återkommer imorgon, ska avvakta och se hur det löser sig. Kommer deffinitivt inte att ljuga om händelsen om det är någon som undrar. Jag säger som det var.
    Längtar efter att komma hem och krama om min dotter. Kram till er alla som förstod.

• Anonym
    Anonym (Mijo) skrev 2009-04-27 12:18:19 följande:
    TS, det var inte du som frågade om anonym 10 hade barn. tyckte bara att det inte hörde hemma hör.Och till dig som skrev om att det är samma sak mamman med insekten gjorde. SNÄLLA! Så du menar att om jag slår någon för att jag tyckte den gjorde fel och om jag slog någon för att hjälpa den så är det samma sak? Okej...
    jag FRÅGADE hur man skulle se på det! ni som absolut tycker att ts ska utredas, gå till soc och polisen samt skaffa hjälp osv

barnet i fråga kanske fick märke efter att mamman slagit bort insekten? eller upplevde det som ett slag?
  • Anonym (eeuuhm?)

Äh, kom igen, barn har en förmåga att förstora saker o ting.. När de är på det humöret, räcker det ju me en olyckshändelse, t ex att man i stressen råkar springa omkull sitt barn som ränner framför fötterna, o ungen skriker att "MAMMA, DET GJORDE FAKTISKT OOOOOOOOOONT".. Skulle hjälpa min kompis fyraåring på toaletten, men hon blev vansinnig för att jag skulle hjälpa henne, hon kunde minsann själv... mycket riktigt så damp hon ju ner i toastolen (rätt rolig syn) och det var ju mitt fel alltihop! Många tårar och det var såååå synd om henne..

En dask på armen dör inget barn av, antagligen kändes det knappt men hon var redan på urdåligt humör och fick nåt annat att fokusera på än att krångla med kläderna... perfekt!

Det är ett gott tecken att du får så dåligt samvete, det betyder att för dig var det att gå över gränsen, och det kommer säkert inte hända igen. Men gräv inte ner dig i det!

• Anonym (Bara människa)

Nu ska jag inte försvara TS men bara för att det händer en gång så behöver det givetvis inte hända igen. Hon slog henne ju bara på armen och jag betvivlar på att hon slog HÅRT. En liten klapp dör inte ett barn av och med det så menar jag inte att man får slå men ska man som förälder sluta gripa tag i sina barn när dom gör fel då också? Ska man kanske låta barn göra si och så utan att man bryr sig? Herregud, vad blir det för barn då...

Jag har själv en dotter, dock inte lika gammal som TS, och jag har tappat humöret både en och två gånger och skrikt åt henne. och visst ångrar jag mig efteråt, det gör jag. Men inte gör detta mig till en sämre förälder! Jag har även råkat ta tag i henne för hårt så hon börjat grina, men snälla någon. Man är inte mer än människa! Och till dig TS: man kan inte ens kalla det du gjorde för misshandel. Antingen så ringer du dagiset och berättar som det är eller låter det vara. Jag tror då inte att dom kommer anmäla!

• Anonym (Mijo)

hur vet ni att hon inte kommer göra om det? Kan ju säga av erfarenhet att män som misshandlar mår lika dåligt efteråt som TS och ÄNDÅ gör det om det! Förklara det då ni som tycker att det är okej att slå bara man ångrar sig

• Anonym

Anonym (eeuuhm?) skrev 2009-04-27 12:16:30 följande:

O treåringen får sin vilja igenom igen... kalas, verkligen!
    jag har blivit lärd att man tar inte en dispyt med ett barn på morgonen!

Men jag har gjort det själv! jag och min sambo har vissa dagar varit två för att klä vår dotter för att hon vägrar!

Man är mamma men man är mäniska, man känner stress och man vill väl, ibland kör det ihop sig och då brister det!!
    Det kunde varit värre!

Ha ingen skuld i detta utan förklara för dagis när du hämtar vad som hänt under morgonen! Jag tror dom har full förståelse och inte dömer dig!
  • Anonym (eeuuhm?)

Anonym (Mijo) skrev 2009-04-27 12:34:29 följande:

hur vet ni att hon inte kommer göra om det? Kan ju säga av erfarenhet att män som misshandlar mår lika dåligt efteråt som TS och ÄNDÅ gör det om det! Förklara det då ni som tycker att det är okej att slå bara man ångrar sig
    Men herregud, läs ordentligt, det är ingen här som säger det.
  • Anonym (Mijo)

Anonym (eeuuhm?) skrev 2009-04-27 12:37:47 följande:

Anonym (Mijo) skrev 2009-04-27 12:34:29 följande: Men herregud, läs ordentligt, det är ingen här som säger det.
    Snälla människa har du inte läst tråden? alla säger ju att hon inte kommer göra om det! hur vet dem det? alla tycker synd om henne för hon är ångerfull ju!
  • Anonym

Ringde presic till dagiset och frågade hur det var med X. Fröken sa att hon var så pigg och glad och frågade om de skulle låta henne sova lite extra idag. Jag sa att det lät som en bra ide eftersom hon var trött imorse och inte ville till dagiset. Så nu har jag gjort det, blir det några frågor så säger som det var.

Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!