• Anonym

Jag "slog " min 3 åring!

Vet inte var jag ska börja, mår så dåligt redan och har dåligt samvete.
    Allt började imorse när jag väckte min 3 åriga dotter för att lämna henne på dagis och därefter åka till jobbet.
    Väckte henne lungt med en puss på kinden och tog upp henne för att kissa.
    Allt gick bra fram till dess att jag började klä på henne. Hon vägrade, ville ha pyjamasen på sig igen. Började gråta och vägrade göra som jag sa. Klockan var redan för mycket och jag kände att jag kommer försent.
    Jag gjorde verkligen allt ifrån mig på det lugnaste sättet och till slut tappade jag kontrollen och slog henne på armen med min hand. Är ingen misshandlare och slår inte mitt barn men imorse hände det bara. Hatar mig själv för det.
    Och inte nog med det, när vi kom till dagisen och hon gick till fröken så sa jag att hon var lite trött och grynig. Det sa hon också och gick till fröken sen så hörde jag henne säga, jag är ledsen, mamma slår mig.
    Vad ska jag göra, jag kan inte tvätta bort det. Vad ska jag säga om personalen frågar mig?
    :(

• Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!
  • Anonym (ElMano)
    Anonym skrev 2009-04-27 21:14:14 följande:
    hon "slog" till en ggn på armen.. tycker inte det är misshandel iallafall sålänge det inte sker upprepande ggr lixom.. vet en pappa som slår sin 1åring på handen jätte hårt när han tar grejer på deras tv bord.. vilket inte är så konstigt när man är 1år.. ska man anmäla han då? han gör fel.. tycker jag.. även mamman tycker det till detta barnet men säger inte ifrån ordentligt..min syster berätta en ggn att hon va där o han smällde till hans hand så den blev helt röd.. såna grejer blir jag mer orolig för eftersom han verkligen menar det också.. TS här inne ångrar det hon gjorde.. som hände 1ggn o förmodligen aldrig mer.. det e mer acceptabelt i mina ögon..
    Så om ngn slår till dig en gång, men bara en gång...då är det lugnt!?
  • Anonym (ElMano)
    Anonym skrev 2009-04-27 21:15:39 följande:
    Håller med, det finns alldeles för perfekta människor här (enligt dom själva). Vi är faktiskt bara människor o barnen ska veta att vi oxå kan förlora tålamodet så dom vet att det finns gränser. Därmed INTE sagt att jag tycker (det tycker jag givetvis inte) det är ok att slå, men ibland handlar vi fel o sådant är livet. Jag tror inte ett barn tar skada av att något sådant händer EN gång.
    Är man perfekt bara för att man INTE slår till sina barn!? Lustigt "måttstock"!

ISåfall är jag Gud när det kommer till att vara förälder för jag har inte slagit, och kommer aldrig att slå!
  • Anonym (eeuuhm?)
    Anonym skrev 2009-04-27 21:15:39 följande:
    Håller med, det finns alldeles för perfekta människor här (enligt dom själva). Vi är faktiskt bara människor o barnen ska veta att vi oxå kan förlora tålamodet så dom vet att det finns gränser. Därmed INTE sagt att jag tycker (det tycker jag givetvis inte) det är ok att slå, men ibland handlar vi fel o sådant är livet. Jag tror inte ett barn tar skada av att något sådant händer EN gång.
    Håller med! Bry dig inte om dom. Tror de som halka in senare här, har förirrat sig här inne på FL. De skulle varit på det Perfekta Forumet, för de Perfekta Människorna, som aldrig gör något fel.
  • Anonym

Anonym (ElMano) skrev 2009-04-27 21:19:33 följande:

Är man perfekt bara för att man INTE slår till sina barn!? Lustigt "måttstock"!ISåfall är jag Gud när det kommer till att vara förälder för jag har inte slagit, och kommer aldrig att slå!
    Nu tycker jag det är lite löjligt. Du märker ju bara ord nu ju.
  • Anonym (ElMano)
    Anonym skrev 2009-04-27 21:25:18 följande:
    Anonym (ElMano) skrev 2009-04-27 21:19:33 följande:
    Nu tycker jag det är lite löjligt. Du märker ju bara ord nu ju.
    Gör jag!?
    Läs de senaste inläggen...
  • Anonym

Jag menar bara för att jag använde ordet "perfekt" verkade det som. Men då tolkade jag det fel. Nej det är väl inget måttstock, att slå eller inte slå.

För mig är det väl oxå självklart att det är fel att slå och det tror jag de flesta tycker. Det ska inte hända men ibland händer det.
    Det är sådan mani på att föräldrar ska vara så perfekta/pedagogiska/ofelbara/ha enormt tålamod (vilket ord ska jag använda?) osv osv Det är det jag menar med att vi är faktiskt bara människor. Vi gör fel, vi förlorar tålamodet ibland o ibland gör det att vi handlar fel, men denna press (var den nu kommer ifrån, media?) gör att vi ifrågasätter hela vår föräldrarroll istället för att se detsom EN händelse som man handlade fel i o förklara för barnet att det var fel att mamma gjorde så o att ibland gör vuxna fel, men oxå förklara för barnet varför det blev som det blev.

Enligt mig (jag jobbar i skolan) så har barn svårt att veta var gränser går idag o det tror jag beror på att många föräldrar är rädda för att markera vad som är rätt o fel. (Ska betona igen så ingen tror jag nu menar att man ska slå för att markera det)

• Anonym (strumpan)

Vad en del ska förstora upp saker och göra det till något det inte är. Kvinnan tappade tålamodet och slog till ungen på armen. Det är inte rätt. Men att få dåligt samvete är rätt.

Illa är det när det blir till en vana och när de vuxna kastar ungen över rummet eller in i väggen.

Så praktmorsor-slår vad om att ni gör en massa dumheter i smyg. Men det behöver ju ingen här veta- eller hur? Här kan ni istället gnälla som fan på andra så att ni själva kan klappa er på bröstet och känna er duktiga..skäms på er!

• Anonym (Mijo)

klart ingen är perfekt men att slå ett barn. vad är ni för människor i den här tråden??? mer djur än människor...

• Anonym (ElMano)

Anonym (strumpan) skrev 2009-04-27 21:55:45 följande:

Vad en del ska förstora upp saker och göra det till något det inte är. Kvinnan tappade tålamodet och slog till ungen på armen. Det är inte rätt. Men att få dåligt samvete är rätt. Illa är det när det blir till en vana och när de vuxna kastar ungen över rummet eller in i väggen.Så praktmorsor-slår vad om att ni gör en massa dumheter i smyg. Men det behöver ju ingen här veta- eller hur? Här kan ni istället gnälla som fan på andra så att ni själva kan klappa er på bröstet och känna er duktiga..skäms på er!
    Vad vill du eg ha sagt!?
    På vilket sätt förstoras detta upp genom att man anser att det är helt fel att slå sitt barn!?
  • Anonym (Mijo)

Att ge folk en kram för att de slår sina barn. Vad gör ni nästa gång hon slår sitt barn? "Oj, om en gång är ingen gång så är denna gången den första och första gången är ingen gång"???? Ni är ologiska i era resonemang. En gång är en gång för mycket!

Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!