• Anonym

Jag "slog " min 3 åring!

Vet inte var jag ska börja, mår så dåligt redan och har dåligt samvete.
    Allt började imorse när jag väckte min 3 åriga dotter för att lämna henne på dagis och därefter åka till jobbet.
    Väckte henne lungt med en puss på kinden och tog upp henne för att kissa.
    Allt gick bra fram till dess att jag började klä på henne. Hon vägrade, ville ha pyjamasen på sig igen. Började gråta och vägrade göra som jag sa. Klockan var redan för mycket och jag kände att jag kommer försent.
    Jag gjorde verkligen allt ifrån mig på det lugnaste sättet och till slut tappade jag kontrollen och slog henne på armen med min hand. Är ingen misshandlare och slår inte mitt barn men imorse hände det bara. Hatar mig själv för det.
    Och inte nog med det, när vi kom till dagisen och hon gick till fröken så sa jag att hon var lite trött och grynig. Det sa hon också och gick till fröken sen så hörde jag henne säga, jag är ledsen, mamma slår mig.
    Vad ska jag göra, jag kan inte tvätta bort det. Vad ska jag säga om personalen frågar mig?
    :(

• Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!
  • Anonym (Mijo)
    Anonym skrev 2009-04-29 14:31:12 följande:
    Du och några andra beter er ju också som om ni kände mamman...skillanden är bara att ni kallar henne barnmisshandlare, att hon behöver hjälp osv...
    Har jag aldrig sagt. Jag har bara sagt att man måste tolka det barnet säger på dagis. Tycker inte man ska slå barn men i detta fallet var det bara en gång.
  • Anonym

ni som jämför det med om "er man hade gjort samma sak".

Nej, jag hade inte lämnat min man om han hade "slagit mig på armen med sin hand" (citat från TS)
    jag hade heller inte ansett det vara misshandel eller anmält honom eller dragit igång någon rättslig process.

Men det kanske ni hade gjort som anser TS vara barnmisshandlare?

• Anonym

Här är en till som inte heller hade lämnat mannen (eller gett någon rådet att lämna mannen) om han slagit till mig på armen så som TS beskrivit och speciellt inte om det var första gången! Skulle verkligen inte kalla mannen för kvinnomisshandlare!

• Anonym (eeuuhm?)

Anonym (ElMano) skrev 2009-04-28 23:52:58 följande:

Vad anser du vara nog? När är en gång för mycket? Nästa slag och lika mycket ånger...är det misshandel? Ett slag=misshandel! Tyvärr, hur mycket ni än argumenterar mot detta så är det ett faktum! Återigen, hur mycket stryk tar ni emot innan ni skriker!? Jag antar att de allra flesta skulle säga att första slaget är ett slag för mycket! Men tydligen inte när det gäller ett litet barn!!! Barnet kanske inte tar skada av detta slag, mamman ångrar sig alldeles säkert...o ni i tråden här har säkert fått en massa slag, men "ändå blitt goda medborgare".Men att det debatteras om detta som att det är en "fis i rymden"...att "alla gör det ju ngn gång" osv är sjukt! Alla slår inte sina barn!! Jag upprepar det igen...ALLA slår inte sina barn! Kalla mig gärna moralgubbe, men jag anser att det f*n inte är rätt att slå!! Oavsett anledning!!Slutligen, ni som diskuterar med att "det barnet sa så..., ooo så tokigt det blev osv"...Släpp sargen och kom in i matchen! Denna mamman ( TS ) HAR slagit sitt barn! Barnet har INTE "ljugit" till sina dagisfröknar!
    Alla kanske inte slår sina barn, men det gör ingen till en perfekt förälder, inte heller dig! Du kanske gör saker mot dina barn som sätter djupare spår än en dask på armen. Jag hade själv en lycklig barndom trots enstaka daskar o armtag, men om det är några "negativa" eller "dåliga" barndomsminnen jag har så är det INTE "misshandeln" som ni kallar den. Allt är inte svart eller vitt.
  • Anonym
    Anonym (eeuuhm?) skrev 2009-04-29 15:54:56 följande:
    Anonym (ElMano) skrev 2009-04-28 23:52:58 följande: Alla kanske inte slår sina barn, men det gör ingen till en perfekt förälder, inte heller dig! Du kanske gör saker mot dina barn som sätter djupare spår än en dask på armen. Jag hade själv en lycklig barndom trots enstaka daskar o armtag, men om det är några "negativa" eller "dåliga" barndomsminnen jag har så är det INTE "misshandeln" som ni kallar den. Allt är inte svart eller vitt.
    jag håller fullständigt med!

jag blev daskad i rompan nån gång när jag var mindre som jag kommer ihåg. det känns som skit samma för mig! det finns en hel del annat som jag irriterar mig på mina föräldrar över! sådant som är lagligt!

tex så minns jag en gång när jag berättade något och de vuxna skrattade åt mig. jag blev jätteledsen för jag var ju allvarlig!

ingen är perfekt som förälder och det finns annat som kan sätta djupare spår i barn!!
  • Anonym
    LadyWillow skrev 2009-04-29 14:14:58 följande:
    Anonym (Mamma förstår) skrev 2009-04-29 14:10:01 följande: Och är det verkligen lämpligt att skrämma sina barn till lydnad?
    man behöver inte skrämma. men man måste väl kunna få visa sitt barn att det är allvar genom att ha ett lite hårdare tonläge? barn tänjer gärna på gränserna...
  • Anonym (10)
    Anonym skrev 2009-04-29 16:00:41 följande:
    man behöver inte skrämma. men man måste väl kunna få visa sitt barn att det är allvar genom att ha ett lite hårdare tonläge? barn tänjer gärna på gränserna...
    Har någon sagt att man inte får ha en mer bestämd och allvarlig röst när man pratar med ett tjurigt barn?
  • Anonym (10)

Anonym (1) skrev 2009-04-29 13:57:56 följande:

Anonym (10) skrev 2009-04-29 13:53:56 följande: Du kanske ska läsa tydligare... Det är fortfarande inte okej men det är inte heller misshandel!
    Det är misshandel men en enstaka gång ger troligen ingen rättslig påföljd.
  • Anonym (Mamma förstår)
    Anonym (10) skrev 2009-04-29 16:28:26 följande:
    Har någon sagt att man inte får ha en mer bestämd och allvarlig röst när man pratar med ett tjurigt barn?
    nej men man får ju tydligen inte skrämmas
  • Anonym (s)

jag hoppas att ts och ALLA som slår sina barn blir utan vårdnad av dom!!!! Man slår aldrig någon och framför allt inte barn!!!

Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!