• Anonym

Jag "slog " min 3 åring!

Vet inte var jag ska börja, mår så dåligt redan och har dåligt samvete.
    Allt började imorse när jag väckte min 3 åriga dotter för att lämna henne på dagis och därefter åka till jobbet.
    Väckte henne lungt med en puss på kinden och tog upp henne för att kissa.
    Allt gick bra fram till dess att jag började klä på henne. Hon vägrade, ville ha pyjamasen på sig igen. Började gråta och vägrade göra som jag sa. Klockan var redan för mycket och jag kände att jag kommer försent.
    Jag gjorde verkligen allt ifrån mig på det lugnaste sättet och till slut tappade jag kontrollen och slog henne på armen med min hand. Är ingen misshandlare och slår inte mitt barn men imorse hände det bara. Hatar mig själv för det.
    Och inte nog med det, när vi kom till dagisen och hon gick till fröken så sa jag att hon var lite trött och grynig. Det sa hon också och gick till fröken sen så hörde jag henne säga, jag är ledsen, mamma slår mig.
    Vad ska jag göra, jag kan inte tvätta bort det. Vad ska jag säga om personalen frågar mig?
    :(

• Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!
  • Anonym (Mijo)
    Anonym skrev 2009-05-04 15:05:42 följande:
    Fy fan vad familjeliv blivit ett dåligt forum. Alla som säger att hon ska anmäla sig till soc. Jag tror att nio är väre själva eller så har ni blivit utsata för våld eller så har ni inga barn med egna viljor. Som föräldern är det ibland svårt att inte ta tag i armen eller skälla om de får världens raseri utbrott om man har brottom eller att de gör saker de absolut inte får. Men en enstaka gång är inte så farligt även om det inte är bra. men om man vissar tusen gånger mer kärlek och omsorg och jag kriver inte mer för de som fattar vad jag menar vet det ni andra kommer ända bara säga emott
    att säga att hennes dotter gjorde det man absolut inte får är väl ändå att ta i. Hon är 3år och ville ha pyjamas! suck
  • Anonym

Hej, jag är här igen.

• BebisVagga

tyckte inte det lät så farligt.. du ska se att hon glömmer det snart.. nästa gång hon håller på o absolut inte vill ha kläder på sej.. Ja.. sätt henne i bilen utan då.. det var som när jag var barnvakt till min sons kusin.. Hon skulle absolut itne ha jackla skor eller mössa.. nej skit i det då.. då får du åka till dagis UTAN kläder.. o sagt o gjort-.. det gjorde vi oxå.. Hade förståss kläderna med mej istället..

dem sitter ju ändå bara i bilen.. hur mycket hinner dem frysa lixom..

• Anonym
    Anonym skrev 2009-05-05 07:20:38 följande:
    Hej, jag är här igen.
    Hur har det gått? Är inte ditt barn omhändertaget än? *ironi*
  • lindaiv

Åh.... TS det är OK !!

Alla vi som har barn har varit där nån gång.

Det enda man kan göra är ju att ta sig en funderare, analysera varför å sen bara försöka ändra på det.

Stress är ju en hemsk sak.... bättre att ringa jobbet å säga, jag är ledsen jag kommer bli lite sen. Å då kanske man kan ta det lite lugnare......

sen får man ju bara ta tag i situationen med barnet, vänligt men bestämt. Det får bli "tvångs" påklädning utan "våld".

Jag tror TS du redan vet vart dina gränser går..... / Kram

• Anonym (Mijo)
    lindaiv skrev 2009-05-05 21:17:46 följande:
    Åh.... TS det är OK !! Alla vi som har barn har varit där nån gång. Det enda man kan göra är ju att ta sig en funderare, analysera varför å sen bara försöka ändra på det. Stress är ju en hemsk sak.... bättre att ringa jobbet å säga, jag är ledsen jag kommer bli lite sen. Å då kanske man kan ta det lite lugnare...... sen får man ju bara ta tag i situationen med barnet, vänligt men bestämt. Det får bli "tvångs" påklädning utan "våld". Jag tror TS du redan vet vart dina gränser går..... / Kram
    Alla som har barn gör inte så. Jag gör inte så och skulle aldrig göra! Någonsin!
  • Anonym

Mijo, o du kan skatta dig lycklig som är så perfekt..........................men vi vissa individer har faktiskt känslor som ibland kan brista.

• Anonym

Jag kan säga till de som vill veta så har det gått bra. Personalen på dagiset har varken sagt nåt eller ändrat nån syn på mig som det verkar. Och min dottter är faktiskt lycklig och glad. Jag har tagit mig en funderare efter den dagen och försöker stressa midre och ta det lugnt. Älskar mitt barn över allt annat och skulle aldrig ens ha en tanke på att skada eller slå det med avsikt.
    Kram till alla som har stöttat mig och förstått.

Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!