• Anonym

Jag "slog " min 3 åring!

Vet inte var jag ska börja, mår så dåligt redan och har dåligt samvete.
    Allt började imorse när jag väckte min 3 åriga dotter för att lämna henne på dagis och därefter åka till jobbet.
    Väckte henne lungt med en puss på kinden och tog upp henne för att kissa.
    Allt gick bra fram till dess att jag började klä på henne. Hon vägrade, ville ha pyjamasen på sig igen. Började gråta och vägrade göra som jag sa. Klockan var redan för mycket och jag kände att jag kommer försent.
    Jag gjorde verkligen allt ifrån mig på det lugnaste sättet och till slut tappade jag kontrollen och slog henne på armen med min hand. Är ingen misshandlare och slår inte mitt barn men imorse hände det bara. Hatar mig själv för det.
    Och inte nog med det, när vi kom till dagisen och hon gick till fröken så sa jag att hon var lite trött och grynig. Det sa hon också och gick till fröken sen så hörde jag henne säga, jag är ledsen, mamma slår mig.
    Vad ska jag göra, jag kan inte tvätta bort det. Vad ska jag säga om personalen frågar mig?
    :(

• Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!
  • h8him

Anonym (misshandlare?) skrev 2009-05-07 21:08:33 följande:

Men att jag tar tag i hennes arm och skickar in henne på rummet? Man misshandlar inte sitt barn om man tar tag/daskar löst/slår löst på fingrarna. Däremot om man börjar slå eller smiska eller tar i så har man gått en bra bit över gränsen.
    Inget är acceptabelt, man passerar gränser genom sitt agerande som vuxen. Det finns bättre sätt att uppfostra barn.
  • BebisVagga
    Anonym (misshandlare?) skrev 2009-05-07 21:08:33 följande:
    Men att jag tar tag i hennes arm och skickar in henne på rummet?Man misshandlar inte sitt barn om man tar tag/daskar löst/slår löst på fingrarna.Däremot om man börjar slå eller smiska eller tar i så har man gått en bra bit över gränsen.
    Jag kan tycka en dask e att slå.. för det gör ändp ont.. men att slå bort handen från farliga saker o så kan jag int tycka e farligt.. det e ju ändå mest för att rädda dem för en eventuell olycka.. men att daska dem i rumpan o så för olydnad.. ja då kan jag med tycka en annan lösning e bättre... bättre att kanske dra in på tv:n denna dag, men inte daska dem..
  • Anonym (man kan..)

Jag trodde aldrig på det här att man skulle handla reflexmässigt, men så hände en sak som gjorde att jag slog till min äldsta över låren. Jag slog inte hårt, men jag blev chockad, och det var av både handlingen som han gjorde och hur jag reagerade! Jag slog inte hårt för den spärren fanns i hjärnan men jag har alltid trott att jag INTE skulle reagera på det sättet. Nu har det löst sig, men vissa situationer kan bli fel.... Det här är inget jag är stolt över, jag tror att jag tänker på det här mer än vad mitt barn gör. Men ändå

• Anonym (misshandlare?)
    h8him skrev 2009-05-07 21:12:56 följande:
    Anonym (misshandlare?) skrev 2009-05-07 21:08:33 följande: Inget är acceptabelt, man passerar gränser genom sitt agerande som vuxen. Det finns bättre sätt att uppfostra barn.
    Vadå? Disskutera med en trotsig och hysterisk tvååring? Eller är det bara jag som har en sån?!
  • Anonym (misshandlare?)

Bebisvagga: Fast det är så jag menar, att man slår bort fingrar som är där dom inte ska mm..Jag skrev faktist om man gör det löst.
    Jag menar inte heller daska på rumpan utan som ts, på armen..
  • h8him

Anonym (misshandlare?) skrev 2009-05-07 21:23:10 följande:

Vadå? Disskutera med en trotsig och hysterisk tvååring? Eller är det bara jag som har en sån?!
    Man behöver inte diskutera för att nå upproriska barn.
  • Anonym (håhåjaja)

Hänger inte med....skulle det vara bättre( mer rättfärdigande) att daska på en arm än på rumpan???? WHYYYYYY???
    Enligt lag är vilket som FÖRBJUDET, man får heller INTE ta barnet hårt i armen!

• BebisVagga
    Anonym (håhåjaja) skrev 2009-05-07 21:32:37 följande:
    Hänger inte med....skulle det vara bättre( mer rättfärdigande) att daska på en arm än på rumpan???? WHYYYYYY??? Enligt lag är vilket som FÖRBJUDET, man får heller INTE ta barnet hårt i armen!
    tror det e det vanligaste som finns.. man ser det överralt.. barnen sätter sej ner på marken o skriker.. mammor tar barnen i armen o ryter till nu kommer du här.. jag ser det iaf jätteofta.. allra mest i affärer.. nu e dock min son liten... så än har det inte hänt mej
  • Anonym (håhåjaja)

Jag tror INTE det är ovanligt att svenska barn någon gång fått/får en dask i rumpan heller. Vi hade en sån diskussion och jag vet flera jag känner som någon gång råkat ut för det! Jag tror inte man får men av det...

• BebisVagga
    Anonym (håhåjaja) skrev 2009-05-07 21:42:16 följande:
    Jag tror INTE det är ovanligt att svenska barn någon gång fått/får en dask i rumpan heller. Vi hade en sån diskussion och jag vet flera jag känner som någon gång råkat ut för det! Jag tror inte man får men av det...
    Tror inte det e så mycket nu med dask i rumpan.. var nog mer när jag var liten (27år e jag) Nu e det nog mer ett drag i örat eller i armen eller så..

Hoppas faktiskt att jag inte blir en sådan mamma för som jag ser på det nu e kommunikation det bästa sättet att uppfostra barn på.. Vad lär dem sej av en dask i baken.. Jo att det e ok att slåss om någon varit dum..

Ja det e vad jag tycker iaf.
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!