• kaffemamma

Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 4

För dig som är ny rekommenderar jag alla bra länkar och tips på trådar www.familjeliv.se/Forum-3-60/m37881852.html och www.familjeliv.se/Forum-3-60/m40975467.html

Då den stängts för inlägg fortsätter vi här att diskutera kring olika behandlingsmetoder, ge länktips osv.
    Vi kan berätta om våra egna erfarenheter och fråga om andras, ge lästips osv. B6, omega 3, Lövåås-metoden, kommunikativ ridning, DAN-läkare, syrgasbehandling, dieter, Son-Rise-programmet, pratdatorer, sensmotorisk träning - det är en djungel och personligen vill jag gärna ha så mycket information som möjligt för att se vad som passar oss. Alla inlägg är välkomna, och som vanligt är de flesta av oss inte experter utan var och en måste göra sin egen bedömning av vad som är värt att undersöka vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-22 09:54
    För den som är intresserad av att komma i kontakt med DAN-läkare, eller vill veta mer om biomedicinsk behandling rekommenderar jag att ta kontakt med BAN! (behandla autism nu) www.behandlaautism.nu Där finns även ett nystartat diskussionsforum.

• Svar på tråden Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 4
  • madigan

lägger denna till mina fav

• IlsaBlackWidow

Wiiie! Hej.

Försöker vila hjärnan från allt med behandling (utöver diet och beteendeträning) tills vi träffat norska BAN!-läkaren, vilket sker i slutet av maj.

• madigan

vi har fått in en orosanmälan från soc angående våran äldre dotter.
    Jag orkar inte ha en massa andra barn springande här när våran 4,5 åring är som hon är...krävande. Vi har ju inte fått hjälp ännu. Är de fel att känna så?

• kaffemamma

oj, jag förstår inte riktigt - vad är det soc är oroliga för? Att dottern inte får ta hem kompisar?

• IlsaBlackWidow

Jag förstod inte heller frågan riktigt men jag tänker på en väninna till mig, hon är ensamstående med tre barn, varav två av barnen har diagnoser (ADD och autismliknande tillstånd).

Soc har kopplats in via BUP men det är ingen direkt anmälan utan mer en rekommendation att varje barn ska få varsin stödfamilj. Allas behov blir ju åsidosatt i en sådan situation... kanske skulle det kunna gå att få en kontaktperson eller liknande till den äldre flickan? Bara en tanke.

• SaramedM

lägger till tråden i favoriter

• madigan

De är väl mest för att de blir bråk, men hur ska man göra när hon med Autism ställer till nåt och den äldre flickan blir rasande. De går ju inte bara att ignorera, man måste ju förklara för 11 åringen att de är så här hon är och är du rädd om nåt så får du placera de högt.

• madigan

min dotter som är 4,5 vill aldrig gå in nu när de är fint väder ute. Fick hon bestämma skulle hon vara ute från 8-20.

• sulinajo

Får jag fråga en till kanske dum fråga om eye q. Ger ni som det står på paketet eller ger ni mer? Har försökt skumma igenom äldre trådar och läste någonstanns att man skulle ge 1g eller mer om dagen..?
    Han har alltså aldrig fått det innan men har beställt hem det nu.
    Och angående att lägga om kosten kan man göra det med en gång, eller ska man avvakta något innan?. Tänker främst på att utesluta mjölk och sedan öka på och ta bort gluten och ev soya.
    Ursäkta om ni svarat på dessa frågor hundra gånger innan..
    Har inte tagit in sonens diagnos ännu tror jag så just nu fokuserar jag på sånt här "praktiskt" eller vad man ska säga!

(Kanske ska tillägga att min son fick sin diagnos i tisdags om ni undrar vad jag gör här huxflux )

Svar på tråden Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 4