IlsaBlackWidow skrev 2009-05-11 21:23:13 följande:
D som i dags att göra ngt skrev 2009-05-11 20:51:32 följande:
Eeh vad gjorde min dator nu? :PJa det är en omtumlande tid och även om mycket blir lättare med tiden så är det stundtals tungt, mycket tid, jobb och pengar går åt. Särskilt när man väljer att öppna ögonen för det större perspektiv som vi bland annat finner i den biomedicinska världen vad gäller
autism.Vi ska träffa läkaren i slutet av månaden så vi har ingen egentlig erfarenhet mer är svarsbreven (till testsvaren) men det är ju flera familjer som gått före. Sen har du ju även det danska labbet, där de har både provtagning och DAN!-behandlare under samma tak. Kanske närmare och lättare för er?
translate.google.com/translate&sl=da&u=...://
www.nordicclinic.dk/&prev=/search%3Fq%3DNordic% 2Bclinic%26hl%3Dsv%26rls%3Dcom.microsoft:*:IE-Sear chBox%26rlz%3D1I7GGLJ (här i översatt version ser jag)Sen får du 20% rabatt på Scandlabs prover (och bra info om biomedicinsk behandling) om du hänvisar till
www.autismdiet.se Listan skickar jag gärna, maila mig till
urkraftmw@live.se så fixar jag det. Personligen är jag nu mer inställd på att det är bäst att ta proverna... för att se vad som ska till och tas bort. Jag köpte en multivitamin och tydligen ska Viktor inte ha i sig mer koppar, vilket fanns i produkten. Bara ett exempel...Men har man inte råd och ork till allt så är det ju absolut viktigt att åtminstone utesluta gluten, mjölk och soja (inget av dessa är bra för barn eller vuxna öht).Jag kommer att lägga ut mer i bloggen allteftersom, väntar på översättning på svarbreven och sen ska jag försöka återge vad som kommer fram under behandlingsträffen med den norske läkaren. Måste plugga nu, men fråga på när du smält allt, kaffemamma här i tråden är väldigt kunnig och du kan kika på autismdiet och
blogg.aftonbladet.se/19054/ för mer info och frågor.
Hej igen o tack för ditt svar!
Vi har haft lite mailkontakt med Dr Danska Dan, minns inte hans namn, men efter lite googlande hittade jag mer info om den vi skall träffa. Bla har han tydligen varit med och föreläst i Norge, hittade det på vår vei, och då blir det på ngt sätt mer seriöst för vår del.
Det är prexis som du skriver svårt att veta vad som skall bort och vad som skall tillföras och i vilka mängder. Som ex hade jag kontakt med företaget bakom eyeq för att få lite mer info. Först hänvisade dom till en Engelsk studie där dom använt eyeq i en studie med barn inom autismspektrat. Jag fick en mailadress till henne som utförde testet eftersom det fortfarande inte fanns ngt publicerat men inget svar trots upprepade försök.
efter ngn månad frågade jag företaget om dosering, mest intr om det kunde finnas ngn fara med överdosering. Jag fick två svar, det ena var att mitt förslag på 2tsk var helt ok och det andra var att det var meningslöst eftersom det inte skulle ge bättre effekt!
nu har jag läst att det finns dom som har fått remiss till scandlab, jag är LITE intresserad över vilka argument som har använts. Har kontakt med en trevlig läkare på vårdcentralen som faktiskt har ett öppet sinne men vill veta mer. Jag gav honom lite info nu i veckan men eftersom kostnaderna ligger på 20-30tkr för hela paketet så måste han ha lite mer info för att få detta godkännt av sin chef.
Är det ngn som testat homoepati? Har tydligen en i närheten som själv har barn med autism.
Det är lite svårt att att avgränsa sig då vi vill ge honom allt som har ngn möjlighet till förbättring. Vi är fast beslutna och övertygade om att han kommer att klara en normal skolgång. Ett problem vi ser är att det blir svårt att veta vilket som funkar om vi använder fler saker samtidigt.
ja som ni ser så skriver jag inte mckt mindre:)