• Anonym

Jag hatar Facebook!!!

Gud vad jag hatar Facebook. Det måste vara djävulens påfund. Min sambo har just upptäckt hur "kul" FB är och det är ju "så roligt att se vad alla gamla vänner håller på med". Kiss my ass! säger jag.

Jag är inte det minsta svartsjuk trots att jag vet att ni kommer att skriva det 10 gånger om men jag fattar inte meningen med att leta reda på sina gamla flörtar och knull. Den senaste han har addat är en tjej han inte har pratat med på minst 15 år, han hade ett ons med henne på ett bröllop typ 1992 eller nåt. Vad är meningen att prata med henne? Hon är gift med samma man sen länge och har barn, dessutom bor vi 3 timmars flyg från varandra så jag är inte rädd att dom ska ha en affär men jag fattar inte meningen med att adda gamla "vänner" som man inte skulle prata med eller leta efter om det inte var för FB.

Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB? Snacka om att göra det lätt att vänstra.

• Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!
  • Dellan

Jag avskyr fb just bara därför att det inte finns ett enda logisk grej med hela sidan.
    man ska skicka kramar och pengar å fan vet allt men bli kvitt dom är fan i mej omöjligt!

• Lillefotan

Våra bästa kompisar gick skilda vägar efter 12 års äktenskap på grund av facebook

• Anonym

Du e svartsjuk så de skriker om de!
    Nyfikenhet är mänskligt. Jag sitter oxå på fb o kollar gamla pojkvänner o ser hur deras liv har blivit. Även kul o kolla gamla klasskompisar o se vad de gör idag!
    Har inga som helst planer på o vänstra. Fb är ett kul tidsfördriv bara.
    Testa själv ;)

• Anonym

precis! kramar och pussar, och massa jävla tramsiga quiz och skit..

Dellan skrev 2009-05-12 07:37:00 följande:
    Jag avskyr fb just bara därför att det inte finns ett enda logisk grej med hela sidan. man ska skicka kramar och pengar å fan vet allt men bli kvitt dom är fan i mej omöjligt!
  • CMH

Förstår inte heller grejen med Facebook, man har väl redan kontakt med dom man vill, eller? Dessutom finns det ju inte ett skit att göra på FB... Både sambon och jag blev medlemmar där för ett tag sedan för att kolla vad det var, man får ju upp en lista på vilka man kanske känner, massa gamla ex till oss kom upp, vad är meningen med det liksom? Nej vi tyckte båda två att det bara var skit..!

• Anonym

precis min åsikt,...

CMH skrev 2009-05-12 07:57:30 följande:
    Förstår inte heller grejen med Facebook, man har väl redan kontakt med dom man vill, eller? Dessutom finns det ju inte ett skit att göra på FB... Både sambon och jag blev medlemmar där för ett tag sedan för att kolla vad det var, man får ju upp en lista på vilka man kanske känner, massa gamla ex till oss kom upp, vad är meningen med det liksom? Nej vi tyckte båda två att det bara var skit..!
  • Anonym

jag förstår faktiskt inte heller vitsen med FB . varför ska man ha kontakt med gamla vänner ? hade haft någon betydelse i ens liv så hade man ju träffats och haft telefonkontakt . Sedan fattar jag heller inte varför man ska lägga ut sin status o skriva om allt man gör så alla ser det . privata bilder osv. bara fläka ut sit liv på nätet. Till vilken nytta ? var tog integriteten vägen ? Jag är absolut inte svarsjuk på något sätt men jag hade heller inte gillat att min andra hälft hade suttit och haft kontakt till höger o vänster med "gamalt" folk som inte tillhör vår vardag. Dom som är intresserade av att veta vad som händer i våra liv ringer oss och kommer på besök.

• lillajag82

svartsjuka och kontrollbehov är väl hemskt??

det är ju kul att se vad alla gamla vänner,bekanta och ex gör nuförtiden..
    är du trygg i dig själv ger du fan i vem din kille snackar med..så är det bara..

och vill din kille vänstra så gör han det! facebook eller inte!

• Anonym

lillajag: kan du förklara för mig varför det är kul att veta vad gamla vänner , bekanta och exen gör nuförtiden ???? Varför vill du veta det ? Vad tillför det dig ?
    det handlar ju inte om hurvida man känner sig trygg i sig själv att göra

• Anonym
    Anonym skrev 2009-05-12 08:07:10 följande:
    lillajag: kan du förklara för mig varför det är kul att veta vad gamla vänner , bekanta och exen gör nuförtiden ???? Varför vill du veta det ? Vad tillför det dig ? det handlar ju inte om hurvida man känner sig trygg i sig själv att göra
    även om jag själv inte gillar facebook, så ok, fine, gamla vänner.. men ex? asså.. de tär ett avslutat kapitel, och jag tycker som jag tror många gör att .. kontakt med dom är bara onödigt, sedan kan man ju skicka "kramar och pussar" och de blir missvisande, de blir bara en massa fjanterier pga det. Hade min sambo hållt och prata med sina ex och folk jag vet han satt på innan hade jag faktsitk blivit sur, det är skitsamma om man litar på varandra, de handlar om respekt, eller ex att bli polare med tjejer man inte ens känner, och så har dom en tuttbild till profil!? vad är de som är seriöst med det da?...
Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!