• Anonym

Jag hatar Facebook!!!

Gud vad jag hatar Facebook. Det måste vara djävulens påfund. Min sambo har just upptäckt hur "kul" FB är och det är ju "så roligt att se vad alla gamla vänner håller på med". Kiss my ass! säger jag.

Jag är inte det minsta svartsjuk trots att jag vet att ni kommer att skriva det 10 gånger om men jag fattar inte meningen med att leta reda på sina gamla flörtar och knull. Den senaste han har addat är en tjej han inte har pratat med på minst 15 år, han hade ett ons med henne på ett bröllop typ 1992 eller nåt. Vad är meningen att prata med henne? Hon är gift med samma man sen länge och har barn, dessutom bor vi 3 timmars flyg från varandra så jag är inte rädd att dom ska ha en affär men jag fattar inte meningen med att adda gamla "vänner" som man inte skulle prata med eller leta efter om det inte var för FB.

Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB? Snacka om att göra det lätt att vänstra.

• Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!
  • Diva

Men zznark. Om man VILL vänstra så gör man det. Oavsett om man har FB eller inte. Fattar inte att det finns folk som resonerar så här fortfarande.
    Som en gammal bekant till mig som var så nöjd med att hennes nya kille" inte kunde det där med internet" för hennes förra hade hittat nån ny tjej på nätet. Eller så skaffar man en snubbe som INTE VÄNSTRAR helt enkelt istället!
    Och ja, jag har mina gamla flammor som jag fortfarande gillar på FB. De jag INTE gillar har jag inte där. Inte fasen är jag mer benägen att vara otrogen för det.

• Diva
    Clarissa83 skrev 2009-05-12 12:59:12 följande:
    Så jävla typiskt svar.. Nej okej det är ju inte grundarna av FBs fel att hon har det problemet hon har nu, men jag skulle också ogilla om min karl leta rätt på ett gammalt onenightstand på fejjan. Hur lite eller mkt otrohetsbenägen han än är. Man kan ju bara fråga sej vad någon alls skulle få ut av det.
    Varför skulel man få ut mindre av att adda en gammal flamma än en gammal klasskompis. Man addar väll folk man diggar och vill ha kontakt med!
  • Thaleya

Facebook måste vara det tråkigaste som finns, som en dålig version av fjortisarnas Lunarstorm. Och sen är du faktiskt svartsjuk TS, men jag förstår dig varför vill han veta vad fan de gör?! Äsch jag hade sagt åt han att lägga av, han är ju en liten fjortis. Vem blir kompis med någon de inte känner längre på facebook?! Vem försöker han hävda sig inför? och varför vill han att folk ska tro att han har kompisar? ;)

• LillaEllan

mamma 05 07 09 skrev 2009-05-12 12:57:52 följande:

fast det är ju jätte bra för den som inte vill berätta allt för alla men också vill kunna vara medlem!

underbart att kunna göra någon glad :)
    jaa jo visst självklart men jag jag irriterar mig att man måste bli vän med folk för de vill jag ju inte utan vill bara kolla deras sidan en gång.
    tycker dock att när man är medlem på en sån sida så känns de inte som att man kan vara hemlig ändå.
    men jag fattar hur du menar
  • Diva
    LillaEllan skrev 2009-05-12 13:39:31 följande:
    mamma 05 07 09 skrev 2009-05-12 12:57:52 följande: jaa jo visst självklart men jag jag irriterar mig att man måste bli vän med folk för de vill jag ju inte utan vill bara kolla deras sidan en gång. tycker dock att när man är medlem på en sån sida så känns de inte som att man kan vara hemlig ändå. men jag fattar hur du menar
    Just för såna som du som jag inte låter icke-vänner se min sida Hoppas ni våndas!
  • Joual

För sådana som mig som har flyttat runt mycket är FB en kul sak! Jag har återknutit kontakten med många gamla vänner och kollegor från olika delar av landet (och andra länder) tack vare FB, och har dessutom träffat flera av dem IRL.

Jag är gift, och min man har också en FB-användare. Båda två har automatisk inloggning. Jag skulle kunna gå och läsa alla hans FB-mail, vanliga mail och gud vet vad, men det har jag inget intresse av . Jag valde att skaffa en man som jag litar på till 100%, och han litar lika benhårt på mig.

Kan bara hålla med: om någon börjar vänstra på FB så är det inte FB som är problemet utan personen som vänstrar. Om man är benägen att vara otrogen så hittar man sätt att vara det även utan FB.

• LillaEllan

hehe jo har förstått de men jag är snäll kikar bara in och ser hur livet ser ut för gammla kompisar

• Clarissa83
    Diva skrev 2009-05-12 13:22:56 följande:
    Varför skulel man få ut mindre av att adda en gammal flamma än en gammal klasskompis. Man addar väll folk man diggar och vill ha kontakt med!
    Det är väl självklart skillnad på folk och folk?! Haha, digga sina ex onenightstand får han väl göra då, men inte under mitt tak iaf.
  • Diva
    LillaEllan skrev 2009-05-12 13:52:15 följande:
    hehe jo har förstått de men jag är snäll kikar bara in och ser hur livet ser ut för gammla kompisar
    Jag vill se alla som var elaka när man var ung och som nu blivit TJOCKA och allra helst SKALLIGA också!
    Så visst kan det vara frustrerande...
  • frieden

vad är det för pussvykort du pratar om?? jag har vart medlem där i typ 1,5 år aldrig sett några pussvykort...

Anonym skrev 2009-05-12 08:21:37 följande:
    Sedan kan jag väl tycka att de beror väl lite på hur gammal man är.. jag och min sambo är 22 år, och om vi ex är på.. ja.. grillning! och det är 30 pers där, alkohol och trevliga människor! så är de typ en massa folk man lixosm börjar prata med och lär känna.. sedan dagen efter har exempelvis då en av dessa tjejerna blivit "vän" med bar amin sambo, och skickat ett "PUSS-vykort" till honom, och sedan slktivit TIHI??... då had ejag mördat.. för de tär INTE OKEJ!!!!!!!!
Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!