• Anonym

Jag hatar Facebook!!!

Gud vad jag hatar Facebook. Det måste vara djävulens påfund. Min sambo har just upptäckt hur "kul" FB är och det är ju "så roligt att se vad alla gamla vänner håller på med". Kiss my ass! säger jag.

Jag är inte det minsta svartsjuk trots att jag vet att ni kommer att skriva det 10 gånger om men jag fattar inte meningen med att leta reda på sina gamla flörtar och knull. Den senaste han har addat är en tjej han inte har pratat med på minst 15 år, han hade ett ons med henne på ett bröllop typ 1992 eller nåt. Vad är meningen att prata med henne? Hon är gift med samma man sen länge och har barn, dessutom bor vi 3 timmars flyg från varandra så jag är inte rädd att dom ska ha en affär men jag fattar inte meningen med att adda gamla "vänner" som man inte skulle prata med eller leta efter om det inte var för FB.

Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB? Snacka om att göra det lätt att vänstra.

• Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!
  • 3barnsmor35

Om man vänstrar pga Facebook så är det ngt fel på förhållandet i sig! Inte Facebook.
    Både jag och min man gillar FB starkt och har inga planer på att vara otrogna pga det

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Anonym
    Diva skrev 2009-05-12 13:55:33 följande:
    Jag vill se alla som var elaka när man var ung och som nu blivit TJOCKA och allra helst SKALLIGA också! Så visst kan det vara frustrerande...
    hahahaha
  • Anonym
    3barnsmor35 skrev 2009-05-12 14:40:48 följande:
    Om man vänstrar pga Facebook så är det ngt fel på förhållandet i sig! Inte Facebook.Både jag och min man gillar FB starkt och har inga planer på att vara otrogna pga det
    Exakt
  • 3barnsmor35
    Jag vill se alla som var elaka när man var ung och som nu blivit TJOCKA och allra helst SKALLIGA också! Så visst kan det vara frustrerande...
    Hahahaha
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Cremo
    Jag vill se alla som var elaka när man var ung och som nu blivit TJOCKA och allra helst SKALLIGA också!
    JAA! Värsta otrevliga, coola killen visade sig ha en överkamning from hell. Åh, vad jag njöt när jag såg det.
  • Anonym

Vet ni hur trött jag blir på er som säger att jag är svartsjuk när jag inte är det? Varenda människa som känner mig vet att jag inte är det. Min mamma undrar ofta om jag inte bryr mig alls om att han pratar med tjejkompisar och ex. Ni kan välja att tro mig eller inte, mig kvittar det. Jag vet att några av er har förstått vad jag säger och det räcker för mig.

Min "pojkvän" är min man sen 1998 och han är 42 år nu. Vad han gör på FB för att leta efter "alla gamla vänner som betydde så mycket för honom" är en stor fråga för mig. Ja, dom kanske betydde mycket för honom. 1982 på gymnasiet!!!!!! Nu är han liksom vuxen med familj och ett helt annat liv!!!

Lite lika som någon längre bak sa dessutom är att vad är meningen med att adda chefens dotter på 17 år som i anonyms fall??? Och se hur fort det ledde till en "vänskap" med sms osv.

Jag tror inte att min man har varit otrogen förut, jag tror inte att han kommer att vara det pga FB. MEN ATT INTE TA I BEAKTANDE ATT DET SANNERLIGEN ÖPPNAR DÖRRAR SOM INTE FANNS FÖRUT ÄR ATT VARA GRYMT NAIV!!

• Diva
    Anonym skrev 2009-05-12 16:09:42 följande:
    Vet ni hur trött jag blir på er som säger att jag är svartsjuk när jag inte är det? Varenda människa som känner mig vet att jag inte är det. Min mamma undrar ofta om jag inte bryr mig alls om att han pratar med tjejkompisar och ex. Ni kan välja att tro mig eller inte, mig kvittar det. Jag vet att några av er har förstått vad jag säger och det räcker för mig. Min "pojkvän" är min man sen 1998 och han är 42 år nu. Vad han gör på FB för att leta efter "alla gamla vänner som betydde så mycket för honom" är en stor fråga för mig. Ja, dom kanske betydde mycket för honom. 1982 på gymnasiet!!!!!! Nu är han liksom vuxen med familj och ett helt annat liv!!! Lite lika som någon längre bak sa dessutom är att vad är meningen med att adda chefens dotter på 17 år som i anonyms fall??? Och se hur fort det ledde till en "vänskap" med sms osv. Jag tror inte att min man har varit otrogen förut, jag tror inte att han kommer att vara det pga FB. MEN ATT INTE TA I BEAKTANDE ATT DET SANNERLIGEN ÖPPNAR DÖRRAR SOM INTE FANNS FÖRUT ÄR ATT VARA GRYMT NAIV!!
    Om du inte bryr dig så varför blir då då så "trött"?
    Och du vet att det finns "öppna dörrar" så fort din karl sätter foten över tröskeln så varför oroa sig? Antingen så oroar du dig för att du är svartis eller så oroar du dig för att du inte litar på honom. Nått är det om man har såna problem med att någon addar någon på FB.
    Om din man vill sätta på sitt ex så kommer han nog hitta ett sätt, oavsett om han är med i FB eller ej! Att tro nått annat än DET är naivt.
  • Anonym

jag förstår dig ts , jag gillar heller inte FB och förstår inte vad man som gift har där att göra . Vännerna man har och vill dela saker med gör man ju när man träffast eller ringer varann . vaddå adda sina kompisar sedan 82 ?? fattar inte . hade dom betytt något så hade man ju under alla år som gått haft kontakt med dom .

• Joual

..och jag är 39 år och har varit sambo många år och gift sedan två år tillbaka. Jag letar gamla vänner på Facebook. Och ja, jag har även några gamla pojkvänner där. Absolut inte alla - några av dem vill jag aldrig ens se igen. Men vissa av dem håller jag gärna kontakt med då och då. Jag förstår inte varför du har en så aggresiv inställning till gymnasiekompisar och liknande?

Jag har inga som helst baktankar med att vara aktiv på FB. Min man oroar sig inte för fem öre för att jag har ett stort kontaktnät där, och det gör han helt rätt i. Du skriver om att det skulle kunna "öppna dörrar som inte fanns förut". Javisst. Men detsamma gäller ju att t ex gå på krogen, större fester, jobbkonferenser mm. Menar du att man ska låta bli alla sådana saker om man lever i en fast relation eftersom det kan öppna dörrar som inte fanns förut?

Är du orolig över att din man ska göra något dumt bara för att han har vänner på Facebook ska ni naturligtvis ta ett samtal om den saken. Men återigen - det är inte FB's fel om förtroendet i en relation börjar vackla.

Anonym skrev 2009-05-12 16:09:42 följande:
    Vet ni hur trött jag blir på er som säger att jag är svartsjuk när jag inte är det? Varenda människa som känner mig vet att jag inte är det. Min mamma undrar ofta om jag inte bryr mig alls om att han pratar med tjejkompisar och ex. Ni kan välja att tro mig eller inte, mig kvittar det. Jag vet att några av er har förstått vad jag säger och det räcker för mig. Min "pojkvän" är min man sen 1998 och han är 42 år nu. Vad han gör på FB för att leta efter "alla gamla vänner som betydde så mycket för honom" är en stor fråga för mig. Ja, dom kanske betydde mycket för honom. 1982 på gymnasiet!!!!!! Nu är han liksom vuxen med familj och ett helt annat liv!!! Lite lika som någon längre bak sa dessutom är att vad är meningen med att adda chefens dotter på 17 år som i anonyms fall??? Och se hur fort det ledde till en "vänskap" med sms osv. Jag tror inte att min man har varit otrogen förut, jag tror inte att han kommer att vara det pga FB. MEN ATT INTE TA I BEAKTANDE ATT DET SANNERLIGEN ÖPPNAR DÖRRAR SOM INTE FANNS FÖRUT ÄR ATT VARA GRYMT NAIV!!
  • ericas mamma

men herregud jag addar en massa folk jag känner, även om jag inte pratar med som så mycket nu för tiden.
    Du ÄR svartsjuk! Varför då annars reagera som du gör, om du inte vore svartsjuk?

Erica 060202 Loke 080626 www.ericasmamma.blogg.se
Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!