• Anonym

Jag hatar Facebook!!!

Gud vad jag hatar Facebook. Det måste vara djävulens påfund. Min sambo har just upptäckt hur "kul" FB är och det är ju "så roligt att se vad alla gamla vänner håller på med". Kiss my ass! säger jag.

Jag är inte det minsta svartsjuk trots att jag vet att ni kommer att skriva det 10 gånger om men jag fattar inte meningen med att leta reda på sina gamla flörtar och knull. Den senaste han har addat är en tjej han inte har pratat med på minst 15 år, han hade ett ons med henne på ett bröllop typ 1992 eller nåt. Vad är meningen att prata med henne? Hon är gift med samma man sen länge och har barn, dessutom bor vi 3 timmars flyg från varandra så jag är inte rädd att dom ska ha en affär men jag fattar inte meningen med att adda gamla "vänner" som man inte skulle prata med eller leta efter om det inte var för FB.

Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB? Snacka om att göra det lätt att vänstra.

• Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!
  • Ekologiskt Godis

har bara läst TS

Jag hatar också Facebook. Det är helt överskattat och människor tävlar om hur många vänner de kan få på facebook.
    Jag hade medlemskap där innan och fick några ilskna blickar av några av mina vänner ifall jag hade några enstaka vänner fler än dem på FB. Urlöjligt:P

Fick även en massa vänförfrågningar från personer endast för att de bodde i samma stad eller för att jag "såg bekant ut". Fick vänförfrågningar där totala främlingar ville bli vän med mig på FB bara för att de kunde samla på sig en stor hög med vänner.

Nej att plocka bort FB ur mitt liv var nog det bästa som funnits. Påminner om när man var 13-14år och hängde på Lunarstorm. Har samma funktion men för lite äldre generationer.

Men det är däremot en bra sajt ifall man vill hitta en gammal vän som man inte pratat med på evigheter=)

• Flygfotogen

För att inte tala om alla dessa förbannade jävla quizzes och tester i övrigt som folk envisas med att publicera. SLUTA!

• Nidi80

Så trött på detta gnäll om Facebook.. Det är väl knappast obligatoriskt??? Har inte folk egen vilja? Om man hänger upp sig på gamla flick/pojkvänner beror det väl inte på ett forum! Skärp er!

För min del är det guld värt då jag fått tillbaka kontakten med ett 150-tal personer sen min sjömanstid, som jag aldrig hade lyckats spåra annars :) I LOVE FB!

• Ekologiskt Godis
    Nidi80 skrev 2009-05-12 17:15:42 följande:
    Så trött på detta gnäll om Facebook.. Det är väl knappast obligatoriskt??? Har inte folk egen vilja? Om man hänger upp sig på gamla flick/pojkvänner beror det väl inte på ett forum! Skärp er! För min del är det guld värt då jag fått tillbaka kontakten med ett 150-tal personer sen min sjömanstid, som jag aldrig hade lyckats spåra annars :) I LOVE FB!
    Fast det kan bero på att man bara hör om FB hit o dit så man blir trött på det, mer än vad man har varit innan.
    Får konstant frågan från alla om jag har facebook eller inte. Vill man klaga på Fb så ska man väl få göra det=)
  • neamange
    Nidi80 skrev 2009-05-12 17:15:42 följande:
    Så trött på detta gnäll om Facebook.. Det är väl knappast obligatoriskt??? Har inte folk egen vilja? Om man hänger upp sig på gamla flick/pojkvänner beror det väl inte på ett forum! Skärp er! För min del är det guld värt då jag fått tillbaka kontakten med ett 150-tal personer sen min sjömanstid, som jag aldrig hade lyckats spåra annars :) I LOVE FB!
    Håller med :P
  • Bradbury

Det är väl bra mycket bättre att försöka lägga sin energi på vettiga saker istället för att störa sig på vad sambon gör och inte gör? Min sambo har typ 300 "vänner" på FB och en hel del av dem tjejer. Det skiter jag väl fullständigt i?!?
    Jag har heller inte med det att göra. Vi är tillsammans men han lever sitt liv och jag mitt.
    Du kanske har för mycket ledig tid om du stressar upp dig över något sådant? Du kanske skulle gå en kvällskurs eller hitta på något annat kul med din tid istället?

• Nidi80

Ekologiskt Godis skrev 2009-05-12 17:19:49 följande:

Fast det kan bero på att man bara hör om FB hit o dit så man blir trött på det, mer än vad man har varit innan.Får konstant frågan från alla om jag har facebook eller inte. Vill man klaga på Fb så ska man väl få göra det=)
    okej, jag har bara aldrig förstått varför man gnäller på sånt som inte behöver beröra en :S Fast har man inget annat att bekymra sig för så..
  • Thaleya

Facebook är tråkigt, fattar inte varför människor pratar där överhuvudtaget är inte msn kombinerat med bilddagboken mycket bättre?

Sen varför envisas människor jag träffat en gång eller människor jag hatar med att försöka adda mig? Vad får de att tro att jag vill vara kompis med dem där bara för att det ska se ut som att de är mer populär. Det är bara människor med extremt bekräftelsebehov som gör så, så extremt patetiskt.

• Nidi80
    Thaleya skrev 2009-05-12 17:45:04 följande:
    Facebook är tråkigt, fattar inte varför människor pratar där överhuvudtaget är inte msn kombinerat med bilddagboken mycket bättre?Sen varför envisas människor jag träffat en gång eller människor jag hatar med att försöka adda mig? Vad får de att tro att jag vill vara kompis med dem där bara för att det ska se ut som att de är mer populär. Det är bara människor med extremt bekräftelsebehov som gör så, så extremt patetiskt.
    Eller oxå kanske extremt barnsliga människor som sitter o jämför hur många vänner man har?? Har aldrig hört nåt så löjligt. Med tanke på hur många medlemmar det finns så måste ju nästan var och varannan människa ha stort bekräftelsebehov då. Även jag :S konstigt, visste inte det. Vem behöver en psykolog när man har dig?? ;)
  • JCFN

Ni alla här vet att facebook kan ta era bilder från albummet o göra vad fan dom vill med dom va???hahahah
    kan förvandla era bilder till porrbilder mm om dom så skulle vilja..
    det har nämligen alla som är med i facebook godkännt..
    så lycka till med era facebook..

A just det TS FACEBOOOK SUUUUUUUUUUUUUUUUUUUGER!!!!!

Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!