• Anonym

Jag hatar Facebook!!!

Gud vad jag hatar Facebook. Det måste vara djävulens påfund. Min sambo har just upptäckt hur "kul" FB är och det är ju "så roligt att se vad alla gamla vänner håller på med". Kiss my ass! säger jag.

Jag är inte det minsta svartsjuk trots att jag vet att ni kommer att skriva det 10 gånger om men jag fattar inte meningen med att leta reda på sina gamla flörtar och knull. Den senaste han har addat är en tjej han inte har pratat med på minst 15 år, han hade ett ons med henne på ett bröllop typ 1992 eller nåt. Vad är meningen att prata med henne? Hon är gift med samma man sen länge och har barn, dessutom bor vi 3 timmars flyg från varandra så jag är inte rädd att dom ska ha en affär men jag fattar inte meningen med att adda gamla "vänner" som man inte skulle prata med eller leta efter om det inte var för FB.

Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB? Snacka om att göra det lätt att vänstra.

• Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!
  • Thaleya
    Nidi80 skrev 2009-05-12 17:50:11 följande:
    Eller oxå kanske extremt barnsliga människor som sitter o jämför hur många vänner man har?? Har aldrig hört nåt så löjligt. Med tanke på hur många medlemmar det finns så måste ju nästan var och varannan människa ha stort bekräftelsebehov då. Även jag :S konstigt, visste inte det. Vem behöver en psykolog när man har dig?? ;)
    Har du inte? nästan alla på facebook påstår att de känner någon annan när de egentligen bara sett personen. Det värsta är att de inte ger sig när man skriver, ursäkta jag känner inte dig, har inte lust att acceptera vänskap med dig bara för att höja din popularitetsnivå. Utan de fortsätter att försöka bli vän ändå. Om de bara var vän med sådanna de kände på riktigt så skulle det vara mycket trevligare. Men vem bryr sig egentligen jag behöver ju som sagt inte acceptera deras vänskap ;)
  • Ekologiskt Godis
    JCFN skrev 2009-05-12 18:07:31 följande:
    Ni alla här vet att facebook kan ta era bilder från albummet o göra vad fan dom vill med dom va???hahahah kan förvandla era bilder till porrbilder mm om dom så skulle vilja.. det har nämligen alla som är med i facebook godkännt.. så lycka till med era facebook.. A just det TS FACEBOOOK SUUUUUUUUUUUUUUUUUUUGER!!!!!
    Porrbilder? Finns nog en hel del utlagda bilder på FB som inte behöver göras om till porrbilder:P
    Min förra chef (kvinna) är en trebarnsmamma, blev djupt chockad när man fick se hennes FB-sida med lättklädda bilder och rufsigt hår. Riktigt professionellt ju=P
  • Anonym (haha)

Men då är det ju knappast Facebook du hatar, utan det faktum att din sambo lagt till vänner. Sedan kan du ju försöka hävda att du inte är det minsta svartsjuk bäst du vill.

• Smuhlan

här är en till som bojokttar FB. Avreggade mig för ca 6 månader sen, pallade inte. Tycker för d första att sidan är för rörig o sen har jag alla de jag vill prata med på MSN, resten behöver inte veta vad som försigår i mitt liv. Tur att man kan välja bort fb:)

• Anonym (SUCK)

Anonym (haha) skrev 2009-05-12 18:13:35 följande:

Men då är det ju knappast Facebook du hatar, utan det faktum att din sambo lagt till vänner. Sedan kan du ju försöka hävda att du inte är det minsta svartsjuk bäst du vill.
    Precis.....
    Och du TS - det finns killar/män här på FL
    Tänk om nån av de killarna är din föredetting.......usch, tänk om du skulle ha en affär med nån på FL
  • aggexa

Har din sambo en villfarelse att internet inte är på riktigt?

Det spelar ju faktiskt ingen roll om man har kontakt med människor irl eller håller kontakten över internet, mail, personligt skrivna pappersbrev, msn eller över telefonen.

Den enda skillnaden med internet och telefoni är att andra människor inte har inblick i kontakten.

Så ditt stora problem att lösa med din sambo är huruvida det är ok för er att ha kontakt med ex och ons.

Jag har kontakt med en del av mina ex, min man likaså. Vi har inget emot det åt något håll för vi litar på varandra. Skulle någon smyga så spelar det ingen roll om det handlar om internet, telefoni, sms, mail eller vanliga brev, då är det smyg och svek i alla fall.

Din sambo är ju ärlig att han har kontakt över internet. Ni bör ju gemensamt lösa huruvida det är ok att ha kontakt med ex överhuvudtaget.

Anonym skrev 2009-05-11 20:37:51 följande:
    Gud vad jag hatar Facebook. Det måste vara djävulens påfund. Min sambo har just upptäckt hur "kul" FB är och det är ju "så roligt att se vad alla gamla vänner håller på med". Kiss my ass! säger jag. Jag är inte det minsta svartsjuk trots att jag vet att ni kommer att skriva det 10 gånger om men jag fattar inte meningen med att leta reda på sina gamla flörtar och knull. Den senaste han har addat är en tjej han inte har pratat med på minst 15 år, han hade ett ons med henne på ett bröllop typ 1992 eller nåt. Vad är meningen att prata med henne? Hon är gift med samma man sen länge och har barn, dessutom bor vi 3 timmars flyg från varandra så jag är inte rädd att dom ska ha en affär men jag fattar inte meningen med att adda gamla "vänner" som man inte skulle prata med eller leta efter om det inte var för FB. Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB? Snacka om att göra det lätt att vänstra.
  • Anonym
    Nidi80 skrev 2009-05-12 17:15:42 följande:
    Så trött på detta gnäll om Facebook.. Det är väl knappast obligatoriskt??? Har inte folk egen vilja? Om man hänger upp sig på gamla flick/pojkvänner beror det väl inte på ett forum! Skärp er! För min del är det guld värt då jag fått tillbaka kontakten med ett 150-tal personer sen min sjömanstid, som jag aldrig hade lyckats spåra annars :) I LOVE FB!
    håller med dig...
    sen tänker jag så här... vad är TS för en person som verkar sitta här på FL istället.. vem är du att döma tänker jag?!
  • Justess

Alltså. Facebook är vad man gör det till. Jag ser det som ett lättsamt sätt att "umgås" med vänner och bekanta när tiden inte alltid räcker till till träffar i verkligheten. Jag "addar" bara sådana som ger mig utbyte. Jag har strikt begränsad tillgång till min sida och ännu mer begränsad tillgång till bilder mm. För mig är inte FB en uppvisning i social "kompetens". Om fler kunde fatta hur meningslöst det är att vinna vännerligan så kanske de skulle se hur trevligt och lättsamt man kan ha det på FB.

För att svara TS: jag skulle också bli störd om min man addade gamla KK bara för att få många vänner. Om han däremot addar någon för att han tycker att personen är intressant så är det helt ok.

Lär dig digi-scrappa: www.digitess.blogspot.com/
  • Anorah
    Thaleya skrev 2009-05-12 17:45:04 följande:
    Facebook är tråkigt, fattar inte varför människor pratar där överhuvudtaget är inte msn kombinerat med bilddagboken mycket bättre? Sen varför envisas människor jag träffat en gång eller människor jag hatar med att försöka adda mig? Vad får de att tro att jag vill vara kompis med dem där bara för att det ska se ut som att de är mer populär. Det är bara människor med extremt bekräftelsebehov som gör så, så extremt patetiskt.
    Då tycker jag i och för sig att bilddagboken är det värsta av det värsta. Där kan vi snacka låg nivå och barnslighet. Jag orkade knappt bli medlem på sidan innan jag gick ur och insåg att jag nog är äldre än 14
    Elsa Nikki Elvira, 3 mars 2009. 2980 gram & 49 cm.
  • Thaleya
    Anorah skrev 2009-05-12 18:47:54 följande:
    Då tycker jag i och för sig att bilddagboken är det värsta av det värsta. Där kan vi snacka låg nivå och barnslighet. Jag orkade knappt bli medlem på sidan innan jag gick ur och insåg att jag nog är äldre än 14
    Nja människor använder det nog olika, alla jag känner tar professionella bilder på fåglar och naturen och liknande och lägger upp bilderna sedan för lite feedback. Men majoriteten använder det säkert för att visa bilder på sig själv eller sina kompisar fulla, så jag håller med där.
Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!