• Anonym

Jag hatar Facebook!!!

Gud vad jag hatar Facebook. Det måste vara djävulens påfund. Min sambo har just upptäckt hur "kul" FB är och det är ju "så roligt att se vad alla gamla vänner håller på med". Kiss my ass! säger jag.

Jag är inte det minsta svartsjuk trots att jag vet att ni kommer att skriva det 10 gånger om men jag fattar inte meningen med att leta reda på sina gamla flörtar och knull. Den senaste han har addat är en tjej han inte har pratat med på minst 15 år, han hade ett ons med henne på ett bröllop typ 1992 eller nåt. Vad är meningen att prata med henne? Hon är gift med samma man sen länge och har barn, dessutom bor vi 3 timmars flyg från varandra så jag är inte rädd att dom ska ha en affär men jag fattar inte meningen med att adda gamla "vänner" som man inte skulle prata med eller leta efter om det inte var för FB.

Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB? Snacka om att göra det lätt att vänstra.

• Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!
  • riskakan

Jag är själv inget superfan av Facebook, av flera skäl. Men inte av svartsjukeskäl.

TS, om Facebook leder till att fler "vänstrar", är det inte Facebook det är fel på, utan diverse förhållanden där ute, som tydligen inte är så stabila och bra egentligen. Facebook är ingen kontaktsite på det sättet. Det är ett sätt att hålla kontakten med gamla vänner etc, kolla vad folk gör nu för tida etc. De flesta träffas förmodligen inte i verkligheten om det bara handlar om "gamla ragg".

Facebook leder inte till otrohet mer än World of Warcraft leder till spelberoende. Allt beror på personen, hur man hanterar det och om man nöjd i sin relation.

• Anonym (Jossan)

Haha, jag tycker om Facebook. Jag byter ofta jobb och nu bor jag utomlands och det är ett utmärkt sätt att hålla kontakten med gamla jobbarkompisar, pluggkompisar och människor som man har saker gemensamt med.
    Jag har ett par gamla ex på min facebook, det har min sambo också, men enbart för att vi fortfarande är vänner med de exen och tycker det är roligt att hålla kontakten.

Jag tycker personligen att det är lite barnsligt att skylla på Facebook för att man har en pojkvän som inte kan respektera en. Bättre att byta pojkvän då kan jag tycka

• jweiler

FB är jätte löjligt. I början var det ok när man addade sina närmasta vänner och delade på foton, men sen helt plötligt kommer människor som man knappt känner och vill bli vän med en. ORKA!

• Lakrits
    FrökenLarsson skrev 2009-05-12 08:32:44 följande:
    Men åh. Facebook går ju ut på att man ska så många vänner som möjligt. Sen är det skitsamma om "vännen" är en bekants bekant bara andra ser att man har över 300 . Typ så...
    Ja, jag håller med dig. Vissa personer har ju typ 400 "vänner" på FB. Jag har inte alls så många, så det kanske är därför jag inte är så stort fan av sidan längre
  • Anonym (Carla)

Men va!! Jag hade reagerat som du om min man hade letat upp gamla flörtar på FB. Det är sådana som han som ger FB dåligt rykte och får min man att inte vilja gå med. Prata vett med din sambo!!! Det är respektlöst mot dig att hålla på sådär

• grodanboll85

jag hade en väldigt stor bekantskapskrets innan jag fick barn men sen när man va gravid försvann nästan alla i bekantskapskretsen då jag växte ifrån dem ingen av dem jag umgicks med hade barn sen tidigare eller var gravida.

Därför tycker jag de är kul med FB då jag fått upp kontakten med de allra flesta av dem nu. Å dem jag umgicks med utanför orten oxå som jag tappade kontakten med när de tog slut med mitt ex som jag va tillsammans med i 3 år. Alla vänner som vi hade gemensamt tappade jag kontakten med å nu fått upp den igen genom FB

• LiVM

Tycker det är roligt med FB,,man hittar många gammla vänner man gått skola med,jobbat med,,tråkigt att han tar tillfället att flirta men man kan inte alltid hålla koll vad sin sambo sysslar med..då blir man ju kollrig i skallen...

Leo är mitt hjärta Leo är mitt allt!
  • LadyWillow

FB är inte problemet, utan att du inte litar på din pojkvän. Alternativt att han inte kan vara trogen, om det nu är så. Men VILL han vara det, hittar han ett sätt, med eller utan FB, tro mig!

• Janneman

Facebook är inte problemet. Problemet är osäkra neurotiker som "målar fan på väggen" och har sjukligt kontrollbehov. Dessa förhållanden tar slut med eller utan Facebook.

• Anonym (S.D)

Jag kan säga att jag är medlem på FB och jag avskyr stället. Jag vill deleta mitt konto men sånt går ju inte. Fler och fler lägger till mig som FBvän man får ju mail om sådant. Har varit inne typ tre gånger på ett halvår och det var väl de tre första dagarna jag var där.

Jag vill inte att folk ska skriva i gästböcker och andra ska kunna läsa vad den personen skrivit. Jag vill inte att mina inlägg ska kunna läsas av andra.
    Jag ÅNGRAR mig att jag blev medlem där, är alldeles för privat för sådan skit.
    Vill inte att andra skriver om mig, lägger upp bilder av mig.
    Vill bara där ifrån men hur, har någon ett tips skriv då gärna det.

Vill min kille vara där ok, men skriv inte om mig.

Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!