• Anonym

Jag hatar Facebook!!!

Gud vad jag hatar Facebook. Det måste vara djävulens påfund. Min sambo har just upptäckt hur "kul" FB är och det är ju "så roligt att se vad alla gamla vänner håller på med". Kiss my ass! säger jag.

Jag är inte det minsta svartsjuk trots att jag vet att ni kommer att skriva det 10 gånger om men jag fattar inte meningen med att leta reda på sina gamla flörtar och knull. Den senaste han har addat är en tjej han inte har pratat med på minst 15 år, han hade ett ons med henne på ett bröllop typ 1992 eller nåt. Vad är meningen att prata med henne? Hon är gift med samma man sen länge och har barn, dessutom bor vi 3 timmars flyg från varandra så jag är inte rädd att dom ska ha en affär men jag fattar inte meningen med att adda gamla "vänner" som man inte skulle prata med eller leta efter om det inte var för FB.

Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB? Snacka om att göra det lätt att vänstra.

• Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!
  • mamma 05 07 09
    jweiler skrev 2009-05-12 11:20:01 följande:
    FB är jätte löjligt. I början var det ok när man addade sina närmasta vänner och delade på foton, men sen helt plötligt kommer människor som man knappt känner och vill bli vän med en. ORKA!
    det är ju bara att ignorera/neka eller låta vara orört... har flera som ligger som orörda för att dom inte ska kunna (ansöka om) och jag har mitt namn svart så folk inte kan gå in på min sida utan att vara min vän. och foton kan man dela med just den man vill och behöver inte dela med alla.
    ღ ღ ღ
  • Anonym

Du behöver inte adda "vänner" om du inte vill det.
    Du väljer själv.
    Du behöver inte skriva i gästboken där "alla ser", du kan skriva ett vanligt mail som enbart du och den berörda mailmotparten kan läsa.
    Du väljer själv.

Svårare än så är det inte.

Och till TS: Det är inte FB som är problemet. Det är inte Du som är problemet. Det är din respektlösa pojkvän som är problemet.

• mamma 05 07 09
    Anonym (S.D) skrev 2009-05-12 12:16:05 följande:
    Jag kan säga att jag är medlem på FB och jag avskyr stället. Jag vill deleta mitt konto men sånt går ju inte. Fler och fler lägger till mig som FBvän man får ju mail om sådant. Har varit inne typ tre gånger på ett halvår och det var väl de tre första dagarna jag var där.Jag vill inte att folk ska skriva i gästböcker och andra ska kunna läsa vad den personen skrivit. Jag vill inte att mina inlägg ska kunna läsas av andra. Jag ÅNGRAR mig att jag blev medlem där, är alldeles för privat för sådan skit.Vill inte att andra skriver om mig, lägger upp bilder av mig.Vill bara där ifrån men hur, har någon ett tips skriv då gärna det.Vill min kille vara där ok, men skriv inte om mig.
    du kan välja i inställningarna att inte få mejl från facebook.. och jag tror det går att ta bort, har iaf sett folk som "försvunnit". tala om för dina vänner att inte lägga in bilder på dig, skriva om dig i gb, om dom ska prata om dig kan dom ju mejla...
    ღ ღ ღ
  • mamma 05 07 09
    Anonym (S.D) skrev 2009-05-12 12:16:05 följande:
    Jag vill deleta mitt konto men sånt går ju inte.
    Logga in, klicka på inställningar(brevid ditt namn) och på första sidan längst ner står det "avaktivera konto"
    ღ ღ ღ
  • Anonym

Förstår inte problemet. Jag har ett gammalt ex som vän på fb. Tyker det är kul att höra vad han gör nu för tiden och se bilder på hans familj och förmodar att det är samma sak för honom. Ser inget konstigt i det. Verkligen inte så att vi flörtar, inte alls. Men gör man sånt så är det ju givetvis fel.
    Förstår inte problemet med att man inte kan ha vänner av motsatt kön? En kille som är upptagen kan alltså inte skaffa sig tjejkompisar och tvärtom?
    Låter tråkigt i mina öron. Man litar väl på den man är tillsammans med? Jag litar då på min karl och han kan då verkligen lita på mig. Jag är så nöjd med det jag har.

• LillaEllan

jag hatar också fejjan! men det för att det är en värdelös sida som är skit jobbig och alla dessa förfrågningar och skit nääää fyyy!däremot älskar jag att "snoka" runt och se vad folk håller på med så på så sätt är det jo ok, dock vansinnigt irriterande med att man måste bli "vän" med folk innan man kan kolla deras sida gör mej galen

• Anonym (S.D)

mamma 05 07 09 skrev 2009-05-12 12:38:08 följande:

Logga in, klicka på inställningar(brevid ditt namn) och på första sidan längst ner står det "avaktivera konto"
    Tack Tack Tack.... kan fortsätta i evigheter att tacka.

tack till er andra som svarade, jag är inte aktiv varken addar nya eller accepterar nya vänner jag är inte ens där. Men mamma 05 07 09 berättade hur jag ska göra för att "försvinna"

*överlycklig"
  • mamma 05 07 09
    LillaEllan skrev 2009-05-12 12:45:23 följande:
    jag hatar också fejjan! men det för att det är en värdelös sida som är skit jobbig och alla dessa förfrågningar och skit nääää fyyy!däremot älskar jag att "snoka" runt och se vad folk håller på med så på så sätt är det jo ok, dock vansinnigt irriterande med att man måste bli "vän" med folk innan man kan kolla deras sida gör mej galen
    fast det är ju jätte bra för den som inte vill berätta allt för alla men också vill kunna vara medlem!
    Anonym (S.D) skrev 2009-05-12 12:46:11 följande:
    mamma 05 07 09 skrev 2009-05-12 12:38:08 följande: Tack Tack Tack.... kan fortsätta i evigheter att tacka.tack till er andra som svarade, jag är inte aktiv varken addar nya eller accepterar nya vänner jag är inte ens där. Men mamma 05 07 09 berättade hur jag ska göra för att "försvinna"*överlycklig"
    underbart att kunna göra någon glad :)
    ღ ღ ღ
  • Clarissa83
    LadyWillow skrev 2009-05-12 12:01:04 följande:
    FB är inte problemet, utan att du inte litar på din pojkvän. Alternativt att han inte kan vara trogen, om det nu är så. Men VILL han vara det, hittar han ett sätt, med eller utan FB, tro mig!
    Så jävla typiskt svar.. Nej okej det är ju inte grundarna av FBs fel att hon har det problemet hon har nu, men jag skulle också ogilla om min karl leta rätt på ett gammalt onenightstand på fejjan. Hur lite eller mkt otrohetsbenägen han än är. Man kan ju bara fråga sej vad någon alls skulle få ut av det.
  • Anonym

Fb är roligt, titta på vänner och bekantas bilder och prata med folk man inte träffat o sett på länge.. Snoka runt och kolla på alla =) Min sambo har också Fb men är inte inne lika ofta som jag och han har nästan bara tjejer som vänner.. Ingen fara, hans vänner är ju viktiga för honom med.

Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!