• Anonym

Jag hatar Facebook!!!

Gud vad jag hatar Facebook. Det måste vara djävulens påfund. Min sambo har just upptäckt hur "kul" FB är och det är ju "så roligt att se vad alla gamla vänner håller på med". Kiss my ass! säger jag.

Jag är inte det minsta svartsjuk trots att jag vet att ni kommer att skriva det 10 gånger om men jag fattar inte meningen med att leta reda på sina gamla flörtar och knull. Den senaste han har addat är en tjej han inte har pratat med på minst 15 år, han hade ett ons med henne på ett bröllop typ 1992 eller nåt. Vad är meningen att prata med henne? Hon är gift med samma man sen länge och har barn, dessutom bor vi 3 timmars flyg från varandra så jag är inte rädd att dom ska ha en affär men jag fattar inte meningen med att adda gamla "vänner" som man inte skulle prata med eller leta efter om det inte var för FB.

Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB? Snacka om att göra det lätt att vänstra.

• Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!
  • Anonym

En sak till, Familjeliv är inte alls samma sak. Här är man helt anonym om man vill och jag tror att övervägande delen av alla användare är så gott som anonyma och utan riktiga namn trots att det kanske finns några bilder. Här är inte huvudmotivet att söka sina ex, vänner, klasskompisar och kusinens grannes kioskinnehavares pappas dotters syster för att hooka up igen. Här diskuterar man allt mellan himmel och jord, att kontakta sina ex och flörtar är ju inte precis huvudmotivet här.

• PD77

Anonym (tess) skrev 2009-05-11 21:05:04 följande:

Förstår att det är jobbigt! Jag tycker oxå att det är onödigt. Min kille skulle inte få ha kontakt med sina ex så länge dem inte har barn ihop då ska man vara vänner i den mån man kan.  Har man en partner ska man visa denna respekt och inte ha kontakt med sina ex just för sin nyas skull, visa henne respekt så länge hon inte tycker att det är ok! För hon måste ALLTID gå före sina ex så är det! Spelar INGEN roll om dem bara är kompisar nu.
    Men jag förstår inte vad som är så farligt att ha kontakt med sina ex? Anledningen att man förbjuder det måste vara av ren svartsjuka, det finns ingen annan anledning.
    Som någon skrev så är de ex av en anledning. Och även om man inte kunde ha ett förhållande så kanske man förblev goda vänner och betydde mycket för varandra. Klart man vill veta hur personen mår.
    Om man förbjuder sin kille att ha kontakt med sitt ex för att man är rädd att han ska vara otrogen, då har man andra problem. Är man säker i sig själv och sitt förhållande så spelar det ju ingen roll vem man har kontakt med.
  • Anonym

Bara för att det har tagit slut för länge sedan, innebär ju inte att känslor försvunnit.
    Utan man kanske bara kommer ihåg allt det där som var bra och fantasin skenar iväg.
    För min del är det den mentala otroheten som är värst. Egentligen skiter jag i om min sambo skulle "råka" sätta på en okänd tjej efter firma festen.
    Men om det skulle vara ett hångel med en flört från jobbet, så skulle det bli helt andra bullar.

Därför håller jag helt med TS.
    Min sambo är kompis med sin chefs dotter.. 17 år, sockersöt. Från FB-kompisar till sms buddies och nu har hon ritat en tatuering åt honom!
    I dont get it!
    Det är hur många tjejer/kvinnor som helst som på något sätt känner någon som han känner osv... Och dom håller på och kommenterar och gillar hans överskrifter.
    Det stör mig lite faktistk eftersom jag tagit avstånd från ex och andra ev flörtar efter att jag träffade min sambo.

Nej, jag är inte svartsjuk. Men jag är nästan säker på att min sambo inte skulle uppskatta en massa killars ropande och hejande på min FB-sida..

• Lyktan
    PD77 skrev 2009-05-12 05:33:37 följande:
    Anonym (tess) skrev 2009-05-11 21:05:04 följande: Men jag förstår inte vad som är så farligt att ha kontakt med sina ex? Anledningen att man förbjuder det måste vara av ren svartsjuka, det finns ingen annan anledning.Som någon skrev så är de ex av en anledning. Och även om man inte kunde ha ett förhållande så kanske man förblev goda vänner och betydde mycket för varandra. Klart man vill veta hur personen mår.Om man förbjuder sin kille att ha kontakt med sitt ex för att man är rädd att han ska vara otrogen, då har man andra problem. Är man säker i sig själv och sitt förhållande så spelar det ju ingen roll vem man har kontakt med.
    Är dom goda vänner*? Fine'

Men så fort det blir mygel, konstig stämning osv, då är det fan inte okej!
    Klar, alla har en ryggsäck med minnen osv.. Men jag tycker ändå det ör jobbigt om min kille sitter och har kontakt med sitt ex utan att jag någonsin får träffa henne. Men ändå påstår dom sig vara sååå bra vänner..

Jag tror inte att jag är svartsjuk av mig, inte alls. Men det finns ex, och sen finns det ex. Skillnaden ärvad dom har för slags vänskap efteråt!
  • PD77

Som svar på TS:
    Varför gör FB det lättare att vänstra? Hela internet gör det väl lättare att vänstra.

Varför är det så svårt att förstå varför man kanske vill se hur ett ex mår, vad han/hon gör, barn, gift etc? Klart att man undrar. Personen betydde ju något för en, en gång i tiden. Man undrar ju över gamla vänner också, varför inte undra över ex?

Jag vet inte om det hjälper, men jag ska försöka förklara varför jag pratar med gamla ex.

I allmänhet tycker jag att det är jättekul att se vad som har hänt i folks liv (vänner eller ex). Varje gång man pratar med någon man inte pratat med på 10-15 år och får höra deras historia, så är det som när man ser en film man inte sett förut. Jag tycker helt enkelt att andra människors livsberättelser är jätteintressanta. Och på FB kan man se foton etc. Helt toppen!

• Behemot

Fast det är ju kul att kolla upp vad gamla bekanta håller på med!
    Det är ju inte alltid för att man vill ha någon närmre kontakt man "blir vän" med folk, isåfall skulle inte folk ha flera hundra vänner... Men det är ju ett ganska bra sätt att nätverka

Jag tycker faktiskt inte att det är fel med saker som underlättar för folk att vara otrogna... Det är ju inte möjligheten att vara otrogen som är felet med otrohet, det är viljan att vara det. Om den enda orsaken till att den jag var tillsammans med inte var otrogen var att han inte hade möjligheten att vara det så betyder ju troheten ingenting

De kan inte knäcka dig om du inte har en ryggrad
  • PD77
    Lyktan skrev 2009-05-12 05:41:39 följande:
    Är dom goda vänner*? Fine' Men så fort det blir mygel, konstig stämning osv, då är det fan inte okej! Klar, alla har en ryggsäck med minnen osv.. Men jag tycker ändå det ör jobbigt om min kille sitter och har kontakt med sitt ex utan att jag någonsin får träffa henne. Men ändå påstår dom sig vara sååå bra vänner.. Jag tror inte att jag är svartsjuk av mig, inte alls. Men det finns ex, och sen finns det ex. Skillnaden ärvad dom har för slags vänskap efteråt!
    Ja, precis. Det får inte bli mygel. Fast det är ju inte bara på FB det kan bli mygel (inte riktat mot dig Lyktan)
    Jag och min man berättar allt för varandra (tror jag haha). Nä, men har han varit på krogen och sprungit på ett ex där så berättar han det, bara sådär ändå, inget konstigt liksom. En tjej som jag vet betydde mycket för honom sms för nån månad sen. De hade inte hörts på 7 år. Men hon ville veta hur det var med honom. Helt ok för mig.
  • Lyktan
    PD77 skrev 2009-05-12 06:01:45 följande:
    Ja, precis. Det får inte bli mygel. Fast det är ju inte bara på FB det kan bli mygel (inte riktat mot dig Lyktan)Jag och min man berättar allt för varandra (tror jag haha). Nä, men har han varit på krogen och sprungit på ett ex där så berättar han det, bara sådär ändå, inget konstigt liksom. En tjej som jag vet betydde mycket för honom sms för nån månad sen. De hade inte hörts på 7 år. Men hon ville veta hur det var med honom. Helt ok för mig.
    Självklart är man nyfiken över hur det går för folk man en gång haft kontakt med, på ett eller annat sätt.
    På så sätt gillar jag facebook väldigt mycket, för man har "kontakt" med gamla klass kompisar och så.
    Men det jag börjar ogilla med facebook är att man kan smyga och gömma sig bakom just det.. det är bara för att ha lite koll på vad andra gör.

Som någon annan skrev, den känslomässiga otroheten är ju den värsta.
    Jag har själv inte kontakt med några av mina ex just för att jag inte vill att min sambo ska ha det.
    Totalt onödigt att ha en kontakt OM man nu inte är bara bra vänner. Men då ska det vara vänner också, som partners får träffa och lära känna.

Annars kan det faktistk kvitta.
  • Anonym

Håller med dig TS :P  facebook suger mest..

Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!