• Anonym

Jag hatar Facebook!!!

Gud vad jag hatar Facebook. Det måste vara djävulens påfund. Min sambo har just upptäckt hur "kul" FB är och det är ju "så roligt att se vad alla gamla vänner håller på med". Kiss my ass! säger jag.

Jag är inte det minsta svartsjuk trots att jag vet att ni kommer att skriva det 10 gånger om men jag fattar inte meningen med att leta reda på sina gamla flörtar och knull. Den senaste han har addat är en tjej han inte har pratat med på minst 15 år, han hade ett ons med henne på ett bröllop typ 1992 eller nåt. Vad är meningen att prata med henne? Hon är gift med samma man sen länge och har barn, dessutom bor vi 3 timmars flyg från varandra så jag är inte rädd att dom ska ha en affär men jag fattar inte meningen med att adda gamla "vänner" som man inte skulle prata med eller leta efter om det inte var för FB.

Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB? Snacka om att göra det lätt att vänstra.

• Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!
  • Anonym (Guud!)

Varför störa sig på FB??
    Här har hela fam FB, ett kul sätt o finna gamla
    vänner,klasskamrater etc, det
    är ingen dejtingsida direkt!

• Diva
    Anonym skrev 2009-05-12 16:17:59 följande:
    jag förstår dig ts , jag gillar heller inte FB och förstår inte vad man som gift har där att göra . Vännerna man har och vill dela saker med gör man ju när man träffast eller ringer varann . vaddå adda sina kompisar sedan 82 ?? fattar inte . hade dom betytt något så hade man ju under alla år som gått haft kontakt med dom .
    Du vet att FB är en nätverkssite och ingen dejtingsite va? Varför skulle inte folk som är gifta "ha där att göra"?
  • Anonym

Diva, du kan på allvar inte se skillnaden med att ringa upp sitt ex från ingenstans för att säga ja vadå efter 17 år jämfört med att "oj, nämen är du här på FB och pratar med vår gemensamma kompis hunds veterinär - vad kul!" och se hur det sen blir telefonsamtal och en fika på stan och ska du inte med på den festen oj vad fulla vi blev och oj vi hamnade i säng. Typ.

Jag tror inte min man är ute efter att vara otrogen men att inte tro att det blir hundra gånger lättare med fb/internet är att vara godtrogen.

98 summerar det ganska bra med att om man betytt något så är man vänner ändå.

Hur många av er pratar med era bästa och närmaste vänner ENBART på fb?

För säkerhets skull säger jag det igen min man HAR ett antal tjejkompisar sen förut och det är helt okay för dom är ju vänner på riktigt.

• Diva
    Anonym skrev 2009-05-12 16:26:10 följande:
    Diva, du kan på allvar inte se skillnaden med att ringa upp sitt ex från ingenstans för att säga ja vadå efter 17 år jämfört med att "oj, nämen är du här på FB och pratar med vår gemensamma kompis hunds veterinär - vad kul!" och se hur det sen blir telefonsamtal och en fika på stan och ska du inte med på den festen oj vad fulla vi blev och oj vi hamnade i säng. Typ. Jag tror inte min man är ute efter att vara otrogen men att inte tro att det blir hundra gånger lättare med fb/internet är att vara godtrogen. 98 summerar det ganska bra med att om man betytt något så är man vänner ändå. Hur många av er pratar med era bästa och närmaste vänner ENBART på fb? För säkerhets skull säger jag det igen min man HAR ett antal tjejkompisar sen förut och det är helt okay för dom är ju vänner på riktigt.
    Det som är skrämmande att du på allvar ser det som ett större problem med FB än att din sambo tydligen ligger inom ramen för någon som "oj vad fulla vi blev och oj vi råkade hamna i säng ihop". Är det fallet kommer han göra det - utan FB eller ej. Och hur fasen kan man känna sig hotad av någon som din man satte på EN gång för över 25 år sen? Och dessutom ha mage o påstå att det är helt rationella och logiska känslor och har inget med ens osäkerhet att göra...
    Och jag har massor av folk på FB som jag inte har kontakt med på annat sätt. Det är en social community, en nätverkssite. Om man sen VÄLJER att använda den för att hitta gamla ex och sätta på dom så är problemet inte i siten som sagts ganska många gånger tidigare i denna tråd..
  • SuzR

love fb..har sjukt många vänner och pratar kanske med 5 av dom..men det är ju så kul att veta vad alla har för sig, kille som tjej,ragg som kompis....jag sitter inte där ofta och hänger utan jag kollar lite bilder, skickar och svarar mail..och tja that's it. såna där töntiga applicationer man kan välja tycker jag däremot är larvigt.

• Anonym

Men åååååååååå! Jag har inte sagt att han är den typen men jag är inte naiv nog att tro att det aldrig kan hända. Jag känner mig inte heller det minsta hotad av hans ons. Dessutom var hon stor som ett hus nu och han tål inte tjocka människor.

Men du kan ju fortfarande inte förklara orsaken till att man måste leta och sedan adda sitt ons från tidigt 90-tal. Vad är meningen med det? Vad är meningen med att adda sin chefs dotter som är tonåring för en vuxen man med familj? Obs! Det var inte min man utan någon anonyms här i tråden.

Diva skrev 2009-05-12 16:31:59 följande:
    Det som är skrämmande att du på allvar ser det som ett större problem med FB än att din sambo tydligen ligger inom ramen för någon som "oj vad fulla vi blev och oj vi råkade hamna i säng ihop". Är det fallet kommer han göra det - utan FB eller ej. Och hur fasen kan man känna sig hotad av någon som din man satte på EN gång för över 25 år sen? Och dessutom ha mage o påstå att det är helt rationella och logiska känslor och har inget med ens osäkerhet att göra... Och jag har massor av folk på FB som jag inte har kontakt med på annat sätt. Det är en social community, en nätverkssite. Om man sen VÄLJER att använda den för att hitta gamla ex och sätta på dom så är problemet inte i siten som sagts ganska många gånger tidigare i denna tråd..
  • Joual

Visst har internet underlättat för den som vill vara otrogen. Men återigen - om din man inte har för avsikt att vara otrogen så är det ju inget problem. Du låser väl inte in honom på dagarna? Social interaktion på det stora hela underlättar ju otrohet.

Jag är t ex med i en kör som ska åka på en utlandsresa i sommar. Borde min man försöka hindra mig från att följa med, eftersom det är lätt att ha en fling med någon annan när man är utomlands och solen skiner? Naturligtvis inte. Jag är inte otrogen oavsett omständigheter och det vet han.

Du säger att du inte är svartsjuk, men nästan allt du skriver pekar på att du faktiskt är det.

Anonym skrev 2009-05-12 16:26:10 följande:
    Jag tror inte min man är ute efter att vara otrogen men att inte tro att det blir hundra gånger lättare med fb/internet är att vara godtrogen.
  • SuzR

men man gör så, verkar det som . addar kreti och pleti utan att tänka efter.
    träffade en kompis till min syster. vi pratade max 5 min om absolut inget alls. nästa dag hade han addat mig på fb...lönt liksom men folk gör det!

• hundpuss

har bara läst TS.

varför blir du så upprörd över vem han lägger till på facebook om du nu inte är svartsjuk?

jag har inte facebook för att jag vill göra det enkelt för mig att vänstra. skulle aldrig komma på tanken, med eller utan facebook.

snacka om att inte lita på sin sambo/man om man måste skriva om det här på FL...

• LillYmer

instämmer med ts. läs min pres.

Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!