• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Fru T
    thelifesaviour skrev 2009-05-18 22:32:44 följande:
    håller tummarna för sömn!
    tack funderar på om det funkar att slå en stekpanna i skallen annars men då lär ja ju bara få ont i skallen iställe...
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Maria84
    Fru T skrev 2009-05-18 22:30:09 följande:
    nee ja går fan å sätter mig i duschen igen...sen får det bli vetekudden i sängen............. hoppas på sömn i natt men räknar inte mät
    Håller också tummarna för sömn, eller ska man hålla för ett besök på förlossningen kanske Nja för sömn denna gång
  • Leos och Vincents mamma
    Moonlight83 skrev 2009-05-18 22:13:20 följande:
    Hur tidigt fick ni komma på hälsosamtal/inskrivning?
    Jag har inte varit på nåt hälsosamtal under mina två graviditeter, men inskrivning var runt vecka 14 tror jag. UL var vi på nån vecka innan inskrivningen. Eller det var så med Vincent iaf. När jag var gravid med Leo så trodde vi att jag var längre gången än vad jag var, det felade hela 4-5 veckor. Så vi var på inskrivning i vad vi trodde var ca vecka 12, men det visade sig sen på UL att jag bara var i vecka 8 då.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Fru T skrev 2009-05-18 22:20:43 följande:
    har inte riktigt tänkt på det mina syskon är för mig lika mycket syskon trots att vi inte är helsyskon, ja är ju uppvuxen med dom (eller ja dom är uppvuxna me mig)
    Ok. Ja, min sambo har ju knappt haft nån kontakt med sin syster.
  • Fru T
    Maria84 skrev 2009-05-18 22:37:46 följande:
    Håller också tummarna för sömn, eller ska man hålla för ett besök på förlossningen kanske Nja för sömn denna gång
    först sööömn å sen förlossning
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-18 22:38:25 följande:
    Ok. Ja, min sambo har ju knappt haft nån kontakt med sin syster.
    ja då känns det ju säkert lite annorlunda.
  • Maria84
    Fru T skrev 2009-05-18 22:39:03 följande:
    först sööömn å sen förlossning
    Låter bra Får hoppas att du har sån tur
    På mig har det inte slagit fel utan förlossningen har startat efter ett par sömnlösa nätter så man har varit helt slut
    Fru T skrev 2009-05-18 22:40:26 följande:
    ja då känns det ju säkert lite annorlunda.
    Ja.
  • playmate86

hoppas verkligen du får sova i natt annars sover jag för dig inatt du kan få den sömn jag får istället för mig om du vill *ler*

Låter bra Får hoppas att du har sån tur På mig har det inte slagit fel utan förlossningen har startat efter ett par sömnlösa nätter så man har varit helt slut
  • Familjetrollet
    låter som att du börjar öppna dig.hoppas du får en snabba förlossning.vissa kan ligga i dygn och vråla.min längsta förlossning tog ca 4 timmar och den var min värsta förlossning.
    sammanlagt från att vattnet gick/första värken.jag har haft snabba förlossningar med alla barnen.
    med sonen så gick slemproppen 7.30 och kl 10:30 var allt över.men det blev akut så läkaren fick klippa upp mig och dra ut sonen och springa till akutrummet

med stora tösen gick vattnet kl 06:05 och kl 08:05 var allt klart,han precis upp til sjukhuset och föda

med lillan kom förtsa värken direkt som varade i 4 minuter.sen fick jag ligga ca 4 timmar och skrika till ingen nytta,sköterskan hade satt för lågt dropp som skulle göra värkarna starkare.hade enorma värkar men lillan ville inte komma framåt.till slut blev det kritiskt då lillan inte orkade längre så då fick läkaren komma in.han satt rätt dos på droppen satte sugklocka ,till slut var de tre stycken som fick ta ut lillan fort

så fast jag har haft snabba förlossningar så har de varit kritiskt två gånger.
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4