• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Apipoulai
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-18 21:48:06 följande:
    Ja, jag har två kusiner som är närmare i ålder till mina barn än till mig. Min farbror fick barn ganska sent. Så den äldsta av de två barnen är 11 år o den yngsta blir 7 år snart. Så Leo tycker om att leka med dem
    Exakt, men vad ska man kalla dem för barnen. De är ju inte kusiner med varandra och inte heller sysslingar. Finns det något bra namn på den släktrelationen egentligen?
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • thelifesaviour
    SmileyMalin skrev 2009-05-18 21:49:40 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-18 21:48:06 följande: jag har en kusin som är 6 dagar yngre än Nellie Och ytterligare en som är typ ett halvår yngre!
    Jag får förhoppningsvis en kusin till snart, jag har hört lite rykten. :)
  • Fru T
    Maria84 skrev 2009-05-18 21:51:47 följande:
    Jag har 26 kusiner så det finns gott om sysslingar och allt möjligt Kan säga att vi blir mååånga när vi har släktträff
    jisses då

ja tycker våra träffar är alldeless lagom vi är 9 kusiner från tre systrar från mormor å så tillkommer min lilla knodd snart...
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Fru T

pappa har bara en syster så där har ja tre kusiner...

• Maria84

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-18 21:55:35 följande:

Haha, oj! Jag har fyra kusiner, två på mammas sida o två på pappas sida. En av dem har barn, så mina barn har två sysslingar på sambons sida o en syssling på min sida.De kusinerna på mammas sida är väldigt bra tajmade med mig o min bror, så den äldsta kusinen är två månader yngre än mig o minsta kusinen är 4 månader äldre än min bror. Så vi lekte JÄMT ihop när vi var små, vi fyra var som syskon. De bodde i huset mitt emot oss.
    Jag har 24 kusiner på min pappas sida och 2 på min mammas sida Sen är det 4 kusinbarn på min mammas sida medans det på pappas sida är runt ett 20-tal om jag minns rätt
    Vi är väldigt spridda i åldrar men många jämngamla så också.
  • Fru T

nu har liten vaknat till liv igen å trycker sig neråt, iii vad det ilar till å det känns nästan som ja får samandragningar i samband med hennes rörelser...

• Maria84
    Fru T skrev 2009-05-18 21:57:34 följande:
    jisses då ja tycker våra träffar är alldeless lagom vi är 9 kusiner från tre systrar från mormor å så tillkommer min lilla knodd snart...
    Min pappa har 6 syskon så de har ynglat av sig bra alla 7
  • Fru T
    Maria84 skrev 2009-05-18 22:01:40 följande:
    Min pappa har 6 syskon så de har ynglat av sig bra alla 7
    ja där har dom jobbat på bra
  • playmate86

okej så vi har en ny sida nu då ska jag ta bort den gammla från favoriter då

• Leos och Vincents mamma
    Fru T skrev 2009-05-18 21:55:25 följande:
    men även om det är halvsyskon så blir det väll "hel" kusin ändå ja har ju bara halvsyskon + två ingifta (pappas exfrus söner) så ja har inga helsyskon alls...
    Haha, ja, jag vet inte..jag har snöat in på att det blir en halvkusin eftersom de har inte det hela blodsbandet så att säga. Men jag vet inte, jag kanske tänker fel
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4