• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Fru T

å min äldsta bror ska få sin nr 2 i höst

det e lite kul för kusinen ja pratar me nu hon har två bröder, en äldre å en yngre... den äldre fick i februari å den yngre kommer få snart me (troligtvis igångsättning den 27e) så farmor å farfar får en hel hög me barnbarn den här delen av detta året

Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-05-18 20:50:39 följande:
    Japp. Men det var svårt att handla eftersom plånboken låg kvar hemma Det får bli en tripp till stan imorgon igen!
    Aj då, den var ju inte så bra att glömma.
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • Leos och Vincents mamma
    Fru T skrev 2009-05-18 21:06:16 följande:
    sitter å pratar på msn me min kusin som är beräknad nån vecka efter mig, hon har vart inne i natt för hon trodde vattnet hade börjat sippra å då visade det sig att hennes tapp är helt utplånad å hon har börjat öppna sig så nu sitter hon å väntar på värkar å vatten attans nu lär ju hon hinna före mig
    Oj, vad kul. Kul att ni får barn så tätt. De sysslingarna kommer ju ha skoj sen
    Min sambos ena kusin har två barn, den ena är 1,5 yngre än Leo o den andra är 1 månad yngre än Vincent så de 4 barnen har jätteskoj ihop
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Maria84
    Firstandhappy skrev 2009-05-18 20:50:11 följande:
    krystvärkarna började vid 12 på natten men fick inte krysta då jag inte va fullt öppen, fick andas bort dom i 2 timmar, sen när jag väl var tillräckligt öppen för att börja krysta så försvann värkarna så de fick koppla värkstimulerande dropp o då började det igen efter en timme så i 3 timmar låg jag effektivt och krystade.. så jaaa hoppas på en aning snabbare förlossning... hade ju 12 timmar med värkar innan med... så 18 timmar på sjukhuset o 24 timmar hemma innan... fan va lång tid det va..
    Aha, ja det förstår jag att du hoppas på!!
    Här tog förlossningarna totalt 12 tim m Liam och 10 tim m Lucas tror jag det blir. Men krystvärkar hade jag bara i ca 20 min båda gångerna.

1,5 ÅR yngre än Leo ska det stå..

• Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-18 21:13:20 följande:
    Oj, vad kul. Kul att ni får barn så tätt. De sysslingarna kommer ju ha skoj sen Min sambos ena kusin har två barn, den ena är 1,5 yngre än Leo o den andra är 1 månad yngre än Vincent så de 4 barnen har jätteskoj ihop
    vi ses inte så ofta då dom bor i växjö å ja har väll ingen suuperkontakt me den delen av släkten, träffar dom inte änns varje år...
  • JePaLuLi

Här är kusinerna födda 06 07 08 och så kommer det en liten 09 i höst. Vem som ska fixa 10 är inte bestämt än

Firstandhappy skrev 2009-05-18 20:51:53 följande:
    hahahaha inte bara jag som glömmer den hemma... fast jag åkte ju till Ullared utan den..
    Du var lite värre än mig
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Fru T

Appropå förlossningar så har ja fått mammas journaler från graviditeten å förlossningen med mig
    Lite spännande läsning, även om det ända som går att läsa är siftror då handstilen är typisk sjukvårdsstil alá oläslig
    Vi gick upp lika mycket, dock vägde hon 10kg mindre än mig vid inskrivningen men sen va hon ju 10 år yngre med

Vattnet gick 00,45
    inskrivning på förlossningen 02,00
    värkarna starta 07,00
    krystvärkarna börja 20,00
    å ja titta ut 20,32

ja va 48cm lång
    huvudmått på 35
    å vägde 3540

mamma beskriver det som en jättehemsk förlossning då hon tvingades att ligga i sängen hela tiden å fick absolut inte gå upp å röra på sig... efteråt svimmade hon gång på gång...

Fru T skrev 2009-05-18 21:15:29 följande:
    vi ses inte så ofta då dom bor i växjö å ja har väll ingen suuperkontakt me den delen av släkten, träffar dom inte änns varje år...
    Ok.
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-05-18 21:21:13 följande:
    Här är kusinerna födda 06 07 08 och så kommer det en liten 09 i höst. Vem som ska fixa 10 är inte bestämt än Du var lite värre än mig
    Det blir nog ni. ;)
    ? Do what you like. Like what you do. ?
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4