• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Leos och Vincents mamma
    thelifesaviour skrev 2009-05-18 21:43:53 följande:
    Vårt barn kommer ha en kusin, lilla Clara, Linus brorsdotter. Sen har vi ju Alexander också, som egentligen är min kusin, men som snarare kommer bli som en kusin till vår lilla.
    Ja, jag har två kusiner som är närmare i ålder till mina barn än till mig. Min farbror fick barn ganska sent. Så den äldsta av de två barnen är 11 år o den yngsta blir 7 år snart. Så Leo tycker om att leka med dem
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • thelifesaviour
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-18 21:48:06 följande:
    Ja, jag har två kusiner som är närmare i ålder till mina barn än till mig. Min farbror fick barn ganska sent. Så den äldsta av de två barnen är 11 år o den yngsta blir 7 år snart. Så Leo tycker om att leka med dem
    Ja, jag har ju knappt några kusiner, men den yngsta är bara två, som de kommer nog få bli kusiner. :)
  • SmileyMalin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-18 21:48:06 följande:

jag har en kusin som är 6 dagar yngre än Nellie Och ytterligare en som är typ ett halvår yngre!
    SmileyMalin skrev 2009-05-18 21:49:40 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-18 21:48:06 följande: jag har en kusin som är 6 dagar yngre än Nellie Och ytterligare en som är typ ett halvår yngre!
    Oj, det var verkligen nära i ålder
  • Maria84

Jag har 26 kusiner så det finns gott om sysslingar och allt möjligt Kan säga att vi blir mååånga när vi har släktträff

Ska man vara helt korrekt så har våra barn en halvkusin. Min sambo har inga helsyskon men två halvsyskon o det ena syskonet har ett barn. Men de hade ingen kontakt alls nästan o nu är hon tyvärr död

• Fru T

sen har vi ju barnbarnet Kevin som föddes 081027

han kommer asså ha en moster som är 8-9 månader yngre å där ses vi ju rätt ofta så dom lär ju få en del nytta av varandra...

Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • SmileyMalin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-18 21:50:49 följande:

Oj, det var verkligen nära i ålder
    ja dom har superkul ihop!

I vintras fyllde min gammelmormor 80 och på det kalaset var det 3 småbarn. Nellies som alltså är henne barnbarns barnbarn. Min ena lilla kusin som alltså är hennes barnbarns barn och min mammas morbrors lille son som är hennes barnbarn.
    Hängde ni med? 3 jämngamla barn från samma släkt men tillhörande 3 olika generationer
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-18 21:52:43 följande:
    Ska man vara helt korrekt så har våra barn en halvkusin. Min sambo har inga helsyskon men två halvsyskon o det ena syskonet har ett barn. Men de hade ingen kontakt alls nästan o nu är hon tyvärr död
    men även om det är halvsyskon så blir det väll "hel" kusin ändå

ja har ju bara halvsyskon + två ingifta (pappas exfrus söner) så ja har inga helsyskon alls...
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
    Maria84 skrev 2009-05-18 21:51:47 följande:
    Jag har 26 kusiner så det finns gott om sysslingar och allt möjligt Kan säga att vi blir mååånga när vi har släktträff
    Haha, oj! Jag har fyra kusiner, två på mammas sida o två på pappas sida. En av dem har barn, så mina barn har två sysslingar på sambons sida o en syssling på min sida.

De kusinerna på mammas sida är väldigt bra tajmade med mig o min bror, så den äldsta kusinen är två månader yngre än mig o minsta kusinen är 4 månader äldre än min bror. Så vi lekte JÄMT ihop när vi var små, vi fyra var som syskon. De bodde i huset mitt emot oss.
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4