• puss

amma 1-åring offentligt?

vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?

• Svar på tråden amma 1-åring offentligt?
  • idiblon
    Babybalo skrev 2009-05-19 17:04:59 följande:
    Absolut! Men nog fan är det osunt att få den typen av känslor när man ser en mamma som matar sitt lilla barn... Fick jag det så skulle jag nog börja fundera på vad det är i mig som får mig att reagera som jag gör! Gräva lite djupare, börja gå i terapi...
    Jao, javisst, samma sak skulle man kunna hävda gällande de som ammar stora barn och inte ens kan sköta det snyggt. Bluärk.
  • Challe N
    idiblon skrev 2009-05-19 17:07:00 följande:
    Challe N skrev 2009-05-19 17:03:01 följande: Vilket utmärkt tillfälle jag skulle fått åt att använda kniven, då.
    Ja. Ge utlopp för varandras fantasier liksom. Det är ju schysst..
  • idiblon

Challe N skrev 2009-05-19 17:07:55 följande:

Ja. Ge utlopp för varandras fantasier liksom. Det är ju schysst..
    Vore inte så schysst att ta med ditt barn till en så farlig miljö.
  • Challe N
    idiblon skrev 2009-05-19 17:08:26 följande:
    Challe N skrev 2009-05-19 17:07:55 följande: Vore inte så schysst att ta med ditt barn till en så farlig miljö.
    Nej inte så kanske.. Läskigt på flera olika sätt..
  • idiblon

Challe N skrev 2009-05-19 17:09:14 följande:

Nej inte så kanske.. Läskigt på flera olika sätt..
    Ja. Så ge fan i det.
  • stiäärna
    idiblon skrev 2009-05-19 17:00:06 följande:
    Det är min spontana och primitiva känsla. Men det är ju givetvis ännu mer irriterande när morsfanskapet inte kan sköta det med stil, heller.
    Du har ju rätt till dina känslor och en reaktion, däremot har jag svårt att förstå din ilska när det ändå är en naturlig sak. En mysig stund mellan en mamma och sitt barn. Om du tycker det är äckligt och väljer att gå därifrån eller titta bort hade varit mer normalt än att börja fantisera om att skada den ammande mamman. (Även om du inte skulle göra det i verkligheten)

Ps. Det ÄR skillnad på att fantisera om att kasta saker hårt i väggen och att fantisera om att skära i någon. Materiella saker har inget liv, kan inte få ont eller dö...
  • stiäärna

Det här tråden har totalt ballat ur...

• idiblon
    stiäärna skrev 2009-05-19 17:13:14 följande:
    Du har ju rätt till dina känslor och en reaktion, däremot har jag svårt att förstå din ilska när det ändå är en naturlig sak. En mysig stund mellan en mamma och sitt barn. Om du tycker det är äckligt och väljer att gå därifrån eller titta bort hade varit mer normalt än att börja fantisera om att skada den ammande mamman. (Även om du inte skulle göra det i verkligheten) Ps. Det ÄR skillnad på att fantisera om att kasta saker hårt i väggen och att fantisera om att skära i någon. Materiella saker har inget liv, kan inte få ont eller dö...
    Ja, det finns så mycket som är naturligt, så. Det är bra att skita i rabatter, ska nog göra det nästa gång jag ser en på byn. En "mysig stund mellan mamma och barn" gör mig bara ännu mer äcklad, haha. Men givetvis skulle jag titta bort och gå därifrån, det är ju inte så att jag skulle stå kvar, vrålgro, ilsk i blicken och fantisera om knivskärningen.
  • Verkligen

Svar på TS då jag inte läst övrig tråd.
    Jag skulle tycka att det var frånstötande.
    Jag har oerhört svårt för det här med att kvinnor slänger fram brösten och matar barn på offentliga platser. Speciellt där man intar sina måltider.

• totta1
    HemmaHosSofi skrev 2009-05-19 06:30:55 följande:
    Osmakligt att amma offentligt? Eller att barnet är 1år?
    Att barnet är ett år!
Svar på tråden amma 1-åring offentligt?