amma 1-åring offentligt?
vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?
vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?
Jag ammar överallt där behovet uppstår. Självklart även offentligt.
Har inget emot ammandet alls.. Men för min egen del skulle och kommer jag aldrig amma så att andra kan se... Inte ens hemma hos en kompis lr liknande...
Kan säga så här: (har skrivet detta i en tidigare tråd) När min son åkte på förstoppning, så talade jag med läkare om, om det kunde va laktosintolerans. fick då svaret att han va för liten, för fram till 4½-5 år har barnen en enzym i kroppen som gör att barna klarar laktos, för att dom är anpassade till att ammas upp till just den åldern!
Min personliga åsikt är att JAG inte skulle amma mitt barn så länge över huvudtaget, men dom som vill amma sina barn så länge, varsegoda. men jag tycket att ni kan va diskreta, för vid 99 fall av 100 så äter barn vanlig mat vid 1 års ålder! då kan man spara ammningen tills man kommer hem och ge något annat när är ute och fikar eller sitter på en parkbänk! Har man inget med sig och inte är på ett fik kan det bli svårt men då kan man va diskret!
Borde vara fullständigt självklart att man kan amma sitt barn ofentligt.
Jag tycker att det är totalt fel att amma offentligt, hur gammalt barnet än är.
När jag ammade min son gick jag alltid undan lite, för att han skulle få matro, det är väl en stund mellan mor och barn, då behöver väl inte "alla" vara med.
helt ok att amma offentligt. den som tycker det är stötande behöver inte titta. min åsikt iaf