• puss

amma 1-åring offentligt?

vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?

• Svar på tråden amma 1-åring offentligt?
  • Babybalo
    idiblon skrev 2009-05-19 16:15:17 följande:
    Mja, vet inte, men en 18-månaders eller äldre då hade jag fantiserat om att skära i den mamman med kniv.
    Skämtar du eller är du psykiskt sjuk?
  • stiäärna
    idiblon skrev 2009-05-19 16:35:43 följande:
    För att jag känner att hon är trög och ammar ett barn som är för stort för det.
    Varför är barnet för stort? Är det du som bestämt det? Varför får inte alla själva avgöra när de vill sluta amma?

Rabarber och jordgubbspaj skrev 2009-05-19 16:36:02 följande:
    men herregud tror du inte att hon är liiite sarkastisk och skojjar eller? losen up
    På intet sätt lät det som ett skämt.
  • ash

Jag har svårt att förstå människor som tycker att man inte ska amma offentligt, vare sig man gör det med stil eller inte... Visst kan jag hålla med om att det inte alltid ser så nice ut... men som med allt annat som jag inte gillar att se på offentliga platser väljer jag att inte titta!!!

• Challe N

Jag tänker inte mer än att jaha där sitter den mamman och ammar.. Thats it!

• idiblon
    Babybalo skrev 2009-05-19 16:52:24 följande:
    Skämtar du eller är du psykiskt sjuk?
    Som om du aldrig fantiserat om att kasta något hårt i väggen ifall du var arg, eller liknande?
  • Jane Roe

Klart ungen ska äta ;P..
    Jag BEHÖVER liksom inte kolla om jag inte vill...

¤- Kärlek är Perser -¤
  • idiblon
    stiäärna skrev 2009-05-19 16:55:38 följande:
    Varför är barnet för stort? Är det du som bestämt det? Varför får inte alla själva avgöra när de vill sluta amma?
    Det är min spontana och primitiva känsla. Men det är ju givetvis ännu mer irriterande när morsfanskapet inte kan sköta det med stil, heller.
  • Challe N
    idiblon skrev 2009-05-19 17:00:06 följande:
    Det är min spontana och primitiva känsla. Men det är ju givetvis ännu mer irriterande när morsfanskapet inte kan sköta det med stil, heller.
    Och jag fantiserar om att åka hem till sånna som dig och sitta och amma på ditt vardagsrumsbord. Skulle ju aldrig göra det men det är min spontana och primitiva känsla.
  • Babybalo
    idiblon skrev 2009-05-19 16:58:58 följande:
    Som om du aldrig fantiserat om att kasta något hårt i väggen ifall du var arg, eller liknande?
    Absolut! Men nog fan är det osunt att få den typen av känslor när man ser en mamma som matar sitt lilla barn... Fick jag det så skulle jag nog börja fundera på vad det är i mig som får mig att reagera som jag gör! Gräva lite djupare, börja gå i terapi...
  • idiblon

Challe N skrev 2009-05-19 17:03:01 följande:

Och jag fantiserar om att åka hem till sånna som dig och sitta och amma på ditt vardagsrumsbord. Skulle ju aldrig göra det men det är min spontana och primitiva känsla.
    Vilket utmärkt tillfälle jag skulle fått åt att använda kniven, då.
Svar på tråden amma 1-åring offentligt?