• puss

amma 1-åring offentligt?

vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?

• Svar på tråden amma 1-åring offentligt?
  • Rabarber och jordgubbspaj

klart att det är naturligt att amma, men i vissa sammanhang när man är på bröllopmiddag typ så kan jag tycka att man borde gå iväg med barnet och amma och inte lägga barnet på bordet och ut med brösten, utan att skyla?

• totta1

Det ÄR naturligt att amma,men,låt folk som inte VILL se det,slippa!!!

Hensyn,ni vet....

Jag anser att amma störra barn,tex 2-3-åringar,inte är sundt!
    Då kan man ge närhet på andra sett.

• CrazyGirl

Att amma en liten ett åring ute är absolut inte fel, snarare skulle det vara mer normalt.. man ska ju helst amma ett litet barn till ett års ålder och gärna mer.. så jag förstår inte hur ni som är så emot det har för problem med det... men det är som sagt var min åsikt.

• Rabarber och jordgubbspaj
    totta1 skrev 2009-05-19 18:38:19 följande:
    Det ÄR naturligt att amma,men,låt folk som inte VILL se det,slippa!!! Hensyn,ni vet.... Jag anser att amma störra barn,tex 2-3-åringar,inte är sundt! Då kan man ge närhet på andra sett.
    exakt!!
  • Challe N

Järföra att amma med att skita i rabatter.. hmm smart!!

Läskigt att så många tycker det är obehagligt att se ett barn äta..

• Behemot
    Challe N skrev 2009-05-19 18:56:26 följande:
    Järföra att amma med att skita i rabatter.. hmm smart!! Läskigt att så många tycker det är obehagligt att se ett barn äta..
    Vadå? Växterna får ju näring
    De kan inte knäcka dig om du inte har en ryggrad
  • puss
    Behemot skrev 2009-05-19 19:04:35 följande:
    Vadå? Växterna får ju näring
    växter är äckliga och kan skyla sig!!
  • Boktokig

Att amma ett barn på ett år eller äldre offentligt är inget som jag någonsin irriterat mig på. Sköts amningen snyggt vilket de allra flesta gör så är det ju ingen som behöver bry sig om hur gammalt barnet är.
    Bröst fläks ju ut överallt nuförtiden av alla möjliga skäl. Amning är väl inget att störa sig på.

• katja74
    puss skrev 2009-05-19 19:06:25 följande:
    växter är äckliga och kan skyla sig!!
    Ja, nånstans får man dra gränsen alltså! Vattna eller bajsa i rabatten bäst du vill, men gör det på natten, säger jag bara.
Svar på tråden amma 1-åring offentligt?