Du måste logga in för att svara i en tråd.

• puss

amma 1-åring offentligt?

vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?

• Svar på tråden amma 1-åring offentligt?
  • Rabarber och jordgubbspaj

Man ska respektera omgivningen och inte bara tänka på sitt!

• stiäärna

Jag förstår inte trådens fråga, vad ska vara problemet menar du?
    Självklart ska alla få amma så länge de själva vill och kan. Det är ju bara nyttigt för barnet med mammas bröstmjölk.
    Jag har själv ammat offentligt massor av gånger, folk som är känsliga får väl titta bort då. Jag tänkte då inte svälta mitt barn för att vissa folk har något emot amning.

att amma offentligt är helt okej om man gör det med stil...själv var vi med om vid ett tillfälle vid en fin middagsbjudniing, då var det en kvinna intill mig som slängde fram sina double D (ja båda brösten syntes helt) men sonen i knät och bröstvårtorna stora som colabottnar utan att hon på något sätt skylde något...det satt 60-åriga pensionärer vid det bordet och lite ugnt folk...alltså en privat sammanställning på 12 pers...alla satt vid samma bord och åt...eeeh det är inte snyggt...

• idiblon

Mja, vet inte, men en 18-månaders eller äldre då hade jag fantiserat om att skära i den mamman med kniv.

• stiäärna
    idiblon skrev 2009-05-19 16:15:17 följande:
    Mja, vet inte, men en 18-månaders eller äldre då hade jag fantiserat om att skära i den mamman med kniv.
    Skära i den mamman med kniv....? Är du psykopat?
  • idiblon
    stiäärna skrev 2009-05-19 16:19:05 följande:
    Skära i den mamman med kniv....? Är du psykopat?
    Nej, jag känner bara att hon är så störd i huvudet att jag skulle fantisera om att göra det. Ganska långt ifrån att verkligen göra det, eller hur?
  • stiäärna
    idiblon skrev 2009-05-19 16:21:41 följande:
    Nej, jag känner bara att hon är så störd i huvudet att jag skulle fantisera om att göra det. Ganska långt ifrån att verkligen göra det, eller hur?
    Jag tycker inte att det är en frisk fantasi. Jag har aldrig fantiserat om att skära i NÅGON med kniv. Förstår inte varför en mamma som oskyldigt ammar sitt barn kan väcka ett sådant raseri inom dig att du fantasierar om att göra henne illa...?
  • idiblon
    stiäärna skrev 2009-05-19 16:34:46 följande:
    Jag tycker inte att det är en frisk fantasi. Jag har aldrig fantiserat om att skära i NÅGON med kniv. Förstår inte varför en mamma som oskyldigt ammar sitt barn kan väcka ett sådant raseri inom dig att du fantasierar om att göra henne illa...?
    För att jag känner att hon är trög och ammar ett barn som är för stort för det.
    stiäärna skrev 2009-05-19 16:34:46 följande:
    men herregud tror du inte att hon är liiite sarkastisk och skojjar eller? losen up
  • Anna81

har bara läst ts,
    Jag tycker inte att man ska sitta helt öppet att amma ett sånt stort barn, tycker det ser lite groteskt ut.
    Vill helst slippa det när jag är och fikar eller äter middag.

Svar på tråden amma 1-åring offentligt?