amma 1-åring offentligt?
vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?
vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?
Man ska respektera omgivningen och inte bara tänka på sitt!
Jag förstår inte trådens fråga, vad ska vara problemet menar du?
Självklart ska alla få amma så länge de själva vill och kan. Det är ju bara nyttigt för barnet med mammas bröstmjölk.
Jag har själv ammat offentligt massor av gånger, folk som är känsliga får väl titta bort då. Jag tänkte då inte svälta mitt barn för att vissa folk har något emot amning.
att amma offentligt är helt okej om man gör det med stil...själv var vi med om vid ett tillfälle vid en fin middagsbjudniing, då var det en kvinna intill mig som slängde fram sina double D (ja båda brösten syntes helt) men sonen i knät och bröstvårtorna stora som colabottnar utan att hon på något sätt skylde något...det satt 60-åriga pensionärer vid det bordet och lite ugnt folk...alltså en privat sammanställning på 12 pers...alla satt vid samma bord och åt...eeeh det är inte snyggt...
Mja, vet inte, men en 18-månaders eller äldre då hade jag fantiserat om att skära i den mamman med kniv.
har bara läst ts,
Jag tycker inte att man ska sitta helt öppet att amma ett sånt stort barn, tycker det ser lite groteskt ut.
Vill helst slippa det när jag är och fikar eller äter middag.